Kredi kartlarına şık ambalaj
Kredi kartı pazarından daha fazla pay almak isteyen bankalar büyük bir rekabet içinde yarışıyor. Bankalar, bebek bakımı ve tıbbi yardımdan cep telefonu faturalarında yüzde 10`a ulaşan indirimlere, bedava uçak biletinden ve internet aboneliğine kadar çeşitli olanakları ve ödülleri içeren kredi kartlarını müşterilerinin hizmetine sunuyor. Toplam 3.5 milyona varan kart sahibi sayısı ile pazar liderliğini sürdüren Yapı Kredi Bankası, değişik özelliklerdeki kredi kartlarıyla hizmet veriyor. Taksitcard ile müşterilerine ülke çapında 15 bin alışveriş noktasında 2 aydan 12 aya kadar vadelerde alışveriş yapma olanağı sağlayan banka, Turkcell CoBranded Kredi Kartı ile de Turkcell abonelerine özel avantajlar sağlıyor.
Garanti Bankası Kurumsal İletişim Müdürü Aslı Germen`in verdiği bilgiye göre, bankanın, yurtiçi ve yurtdışında zengin hizmetlerle donatılmış çeşitli kredi kartı var. Kart kullanıcıları bankalarına bir telefonla ulaşarak, seyahat yardım hizmeti kapsamında bebek bakımı, tıbbi ve teknik yardımı alabiliyor veya kültür sanat hizmeti kapsamında dilediği etkinlik için rezervasyon yaptırabiliyor.
Alışveriş yap, bağış kazan
Finansbank da klasik kredi kartlarının yanı sıra ortak markalı kredi kartlarıyla müşterilerine yeni olanaklar getiriyor. Finansbank yetkilileri, bankanın şu an 450 bin adet olan kredi kartı sayısını, yıl sonunda 600 bine çıkarmayı hedeflediklerini çbelirttiler. Akbank da, Türkiye`de yalnızca kendilerinin çıkardığı American Express kart sahiplerine, tüm dünyada bin 800`ü aşkın American Express seyahat ofisinden hizmet alma ayrıcalığı ve taksit sistemi yanında 75 bin250 bin dolar arasında seyahat kaza sigortası, 750-10 bin dolar arasında alışveriş sigortası, 5-50 milyar lira arasında ferdi kaza sigortası teminatı sunuyor. İktisat Bankası ise, kredi kartları yelpazesindeki Premium Card, Mektepi Sultani ve Net Card ile müşterilerine internet, telefon, Wap ve Palm ile bankacılık işlemleri, yüzde 60`lara varan indirimli alışveriş fırsatı sağlıyor.
Günde 1.7 milyon kart
Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Uğur Güvenç, kredi kartında promosyon uygulamalarının birçok ülkede de örnekleri bulunduğuna işaret ederek, Bankalar pazarlamada bu uygulamanın faydasını çok görüyorlar. Müşteride kart kullanımı açısından bağlılık yaratmak için güzel bir yöntem. Müşteriye de cazip gelen bir uygulama dedi. Kredi kartının modern bir ödeme aracı olduğunu vurgulayan Güvenç, Türkiye`de günlük ortalama kart kullanımının 1 milyon 600-700 bin adet seviyesinde devam ettiğini belirtti. Güvenç, Şu anda Türkiye`de 13 milyon kredi kartı var. Ancak, mudilerin birden fazla kart taşıdığını düşündüğümüzde ortalama kullanıcı sayısı 5 - 6 milyon. Gerek kart adedi, gerekse ciro açısından çok fazla potansiyel var diye konuştu.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN