"Kanal İstanbul'a yatırımcılardan çok fazla ilgi var"

07.02.2019 - 08:33 | Son Güncelleme :
"Kanal İstanbul'a yatırımcılardan çok fazla ilgi var" | Ekonomi Haberleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, "Kanal İstanbul ihalesine, yurt içindeki ve dışındaki yatırımcılardan çok fazla ilgi var, inşallah ihaleye çıktığımızda da aynı ilgiyi gösterirler" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Bilgi Teknolojileri Kurumu'nda (BTK), Bakanlığın "2018 yılı değerlendirmesi ve 2019 yılı hedefleri"ne ilişkin düzenlenen basın toplantısına katıldı. Kanal İstanbul'un etüt proje işlerini tamamladıklarını bildiren Turhan, "Kanal İstanbul ile Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nin hükümlerini açık ve örtülü bir şekilde ihlal etmeden, İstanbul Boğazı deniz ulaştırmasına açık tutularak alternatif ve ikinci bir kapı ve su yolu açılmış olacak. ÇED Raporu’nun onaylanmasını bekliyoruz. Çevre Düzeni Planı'nın onaylanmasını müteakip ihale ilanına çıkacağız." diye konuştu.

Haberin Devamı

Turhan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin projelendirme faaliyetlerini de tamamladıklarına değinerek, bu projeyle İstanbul Boğazı'nı 3. defa denizin altından geçmeyi planladıklarını kaydetti.

Bakan Turhan, Bilgi Teknolojileri Kurumunda (BTK), bakanlığın "2018 yılı değerlendirmesi ve 2019 yılı hedefleri"ne ilişkin, düzenlenen basın toplantısının ardından, basın mensuplarının sorularını yanıtladı. 

Ulusal Kamu Entegre Veri Merkezi fizibilitesini bu yıl tamamlamayı hedeflediklerini anlatan Turhan, şu ana kadar ihtiyaç analizi ve stratejik plan raporları, kavramsal tasarımın bitirildiğini ve bundan sonraki süreçte de ayrıntılı tasarım, mimari proje ve uygulama projesi hazırlık süreçlerinin devam edeceğini söyledi. Gölbaşı bölgesinde tahsis edilen arazinin imar çalışmalarının devam ettiğini aktaran Turhan, "Veri merkezine önem veriyoruz. 2 bin 500 metrekarelik BTK veri merkezini beyaz alanlı olarak bu yıl içinde hizmete alacağız." diye konuştu.

Turhan, yatırımlarda daralma düşünmediklerini vurguladı. Başlattıkları projeler hakkında bilgi veren Turhan, "Karayollarında doğu batı aksında hemen hemen projelerimizi önemli ölçüde tamamladık. Kuzey güney aksında 2 bölgemizin özellikle kuzey ve güney bölgesi malum dağlık... Şimdi buraları viyadük ve tünellerle geçmeye çalışıyoruz. Bunlar yüksek maliyetli ve inşaat süresi uzun olan yerler. Bu yatırımlarla çok fazla hedef büyütüp cepheyi dağıtmadan, mevcut devam eden işlerimizi en kısa sürede hizmete alıp, kaynaklarımızı bir an önce hizmete dönüştürme niyetindeyiz. Planlama teşkilatıyla icracı bakanlıklar olarak böyle bir karar aldık." ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Yeni yatırımlara da değinen Turhan, yap-işlet-devret ile yapacakları öncelikli projeleri; yüksek standartlı paralı yollar ile mevcut bölünmüş yolların bazı güzergahlarda kapasitesini dolduranları, gelecek yıllarda hizmet seviyesini düşürmeden, ulaşım maliyetlerini yükseltmeden yeni otoyol sistemleriyle buralardaki kapasiteleri arttıracaklarını dile getirdi. Turhan, söz konusu projelerin belirli oranlarda kendilerini telafi edebildiğini de aktardı.

"KÖPRÜ VE OTOYOLLARIN ÖZELLEŞTİRMESİNİ ÖİB ARAŞTIRIYOR"

Turhan, hızlı tren çalışmalarının Ankara merkezli olarak İstanbul, Bursa, Sivas, İzmir, Adana, Mersin ve Gaziantep'te devam ettiğine dikkati çekerek, yüksek hızlı treni ülke genelinde yaygınlaştırmayı planladıklarını vurguladı. Şehir içi ulaşıma değinen Turhan, "Özellikle iş hayatındaki ulaşım ihtiyacı için yapacağımız şehir içi toplu taşıma sistemleriyle onlara tercih edebilecekleri konforda ulaşım altyapısı sunmak istiyoruz. Yani büyük şehirlerimizde şehir içi metrolarını, bundan sonra yatırım programımızda öne alacağız. Mevcut demiryolu hatlarımızı, iyileştirip standartlarını yükseltip, kapasitesini arttıracağız... Ayrıca mevcut demiryolu hatlarını elektrikli hale getirmemiz lazım." şeklinde konuştu.

Köprü ve otoyolların özelleştirmesi konusundaki soruya Turhan, Özelleştirme İdaresi Başkanlığının (ÖİB) bu konuda piyasayı araştırdığını söyledi. Uygun ortam ve piyasa şartları bulunduğunda özelleştirmenin denenebileceğini dile getiren Turhan, konuyu ÖİB'nin takip ettiğini bildirdi.

Haberin Devamı

Turhan, Adil Kullanım Noktasına ilişkin (AKN) soruyu ise şöyle cevapladı:

"Türkiye İstatistik Kurumunca (TÜİK) açıklanan enflasyon verilerine bakıldığında, uzun zamandır internet tarifelerinin de yer aldığı haberleşme harcama grubunda gerçekleşen fiyat artışlarının, enflasyonun altında gerçekleştiği görülüyor. Sektörde yaşanan verimlilik artışları ve artan rekabet nedeniyle sektördeki fiyat artışlarının sınırlı kaldığı ve bu durumun tüm sektörlerin dahil edildiği ülke genelinde hesaplanan ortalama enflasyon üzerinde, olumlu etki yaptığını söylemek mümkündür. Bu kapsamda TÜİK verileri göz önüne alındığında, AKN uygulamasının kaldırılması neticesinde geniş bant internet fiyatlarının fahiş biçimde yükseldiği yönündeki iddiaların asılsız olduğu anlaşılmaktadır. AKN uygulamasının kaldırılması sonrasında, özellikle limitsiz tarife ücretlerinde önemli oranda düşüş yaşandı."

"TÜRKİYE KART VATANDAŞIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK"

Kanal İstanbul ihalesine, yurt içindeki ve dışındaki yatırımcılardan çok fazla ilgi olduğunu vurgulayan Turhan, ihaleye çıkıldığında da aynı ilgilinin devam etmesi temennisinde bulundu.

Turhan, Hızlı Geçiş Sistemine (HGS) de değinerek, "Abone hesabında bankada yeterli bakiye olması durumunda, tahsilatlarda aksama olmamaktadır ancak araç plakalarının zaman zaman standartlara uygun olmaması, kirli veya hasarlı olması gibi durumlardan kaynaklı ücret toplama sistemlerinin hatalı okuma yapması durumunda gerekli incelemeler yapılarak, manuel düzeltmeden sonra cezalar iptal ediliyor. Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler köprülerindeki, malum ihlalli geçişler kanuni düzenlemeyle affedildi." değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye Kart ile sistemin nasıl işleyeceğini de anlatan Turhan, PTT öncülüğünde kurulan ortam işletim sisteminde, yerel yönetimlerle anlaşmalar yapılacağını, ulaşım alanında tek kart kullanımının yaygınlaştırılacağını ve vatandaşın hayatının kolaylaştırılacağını söyledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.893 Değişim: 1,81% Hacim : 73.676 Mio.TL Son veri saati : 15:41
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.907
Açılış: 9.763
32,4652 Değişim: -0,07%
Düşük 32,3718 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,8274 Değişim: -0,41%
Düşük 34,7774 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.451,85 Değişim: 0,64%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.