Gecikme yok yıl sonu prototip hazır

23.05.2019 - 09:29 | Son Güncelleme :
Gecikme yok yıl sonu prototip hazır | Ekonomi Haberleri

Yerli otomobilde iş takviminin planlandığı gibi yürüdüğünü belirten Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, iki boyutlu çizimlerin bittiğini, üç boyutlu çizimlere geçildiğini belirterek, '2019’un sonunda ilk ön prototipi göreceğiz' dedi.

Hürriyet gazetesinden Eray Görgülü'nün haberine göre; Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, yerli otomobil projesinin yanı sıra, yakın zamanda açıklanacak olan ‘Uçtan Uca Yerlileştirme Programı’ ve geçtiğimiz günlerde ilan edilen ‘Özel Endüstri Bölgeleri’ne ilişkin Hürriyet’in sorularını yanıtladı. Yerli otomobile, daha çok teknoloji projesi olarak baktıklarını belirten Varank, “Türkiye’nin otomobili, sanayimizin dönüşümüne katkı sağlayacak” ifadesini kullandı. Yerli otomobil prototipinin ne zaman görüleceğine ilişkin Varank, şunları söyledi:

KAYNAK SIKINTISI YOK

“TOBB ve beş babayiğit, yerli otomobil için bir araya gelmişti. Bu firmaların bir iş planı var. Buna göre, bu senenin sonunda, bir ön prototip ortaya çıkacak. Test süreçlerinden sonra da üretilebilir bir model haline dönüşecek. Daha sonra yatırımlarla 2022 yılında inşallah biz yerli otomobilimizi yollarda göreceğiz. Sayın Cumhurbaşkanımıza yaptığımız sunumda da bu iş planını konuştuk. Proje şu anda kendi takvimine göre ilerliyor. Önemli bir gecikme yok. Aracın mühendislik tasarımına başlandı. İki boyutlu çizimler tamamlandı. Cumhurbaşkanımıza bu çalışmalardan örnekler de gösterildi. Şu an üç boyutlu çizimler yapılıyor.

Kaynak anlamında bir sıkıntı yok, şu an itibariyle bir yabancı kaynak arayışı da bulunmuyor. Firmalar taahhütlerini yerine getiriyor, biz de devlet olarak projeye verdiğimiz teşviklerden faydalanacakları şekilde çalışmalarımızı yapıyoruz. Türkiye’nin Otomobili projemizle ülkemizin etrafında oluşacak mobilite ekosistemi, bizi diğer çelik döküm ve montaja hazır işlenmiş parça tedarik süreçlerinden (OEM) farklılaştıracak ve teknoloji geliştirme için önemli bir platform olacak.”

TEKNOLOJİ PROJESİ

Yerli otomobil çalışmasının otomobil projesinin çok daha ötesinde olduğunu kaydeden Varank, “Bu aslında bir teknoloji projesi. Elektrikli otomobillerle birlikte şehirlerin yapısından sürüş tekniklerine, yazılım teknolojilerine kadar pek çok yeni teknoloji gelişiyor. Yerli otomobil, aynı zamanda sanayimizin dönüşmesine katkı sağlayacak bir proje bu manada oluşturacağı kaldıraç etkisi ülkemizdeki otomotiv endüstrisi açısından da elzem. Çoğunluğunu mühendislerin oluşturduğu 50 kişilik teknik ekiple çalışılıyor. Ekip hızla büyüyor, bu rakamın kısa sürede 300’e çıkması bekleniyor” dedi.

300’ÜN ÜZERİNDE ÜRÜN YERLİLEŞECEK

‘UÇTAN Uca Yerlileştirme Programı’ hakkında Varank, şunları söyledi: “Programda sona geldik. Detaylarını açıklayacağız. Yerlileştirme ile cari açığımızın azaltılmasına katkı sağlayacağız. Öncelikle alıcıyla satıcıyı yani kullanıcıyla tedarikçiyi bir araya getirip üreticiyi ve kullanacak olan firmayı destekleyecek model üzerinde çalışıyoruz. Ürünleri aşağı yukarı belirledik. 300’ün üzerinde ürün var. Çağrıya çıkacağız ya da kalkınma ajanslarıyla şirketlere bilgilendirme yapacağız ve şirketlere bakın biz şu ürünü yerlileştirmek istiyoruz, gelin başvurun, diyeceğiz.”

2023’E KADAR TEK GÜNDEM YATIRIM

2023’e kadar seçimsiz bir döneme girildiğini hatırlatan Bakan Varank, “Kamuoyunun da beklentisi, sanayicimizin de beklentisi artık bizim ekonomiye odaklanarak, sanayiyi üretimi düşünerek 2023’e kadar geçecek süreyi planlamamız. Biz de onun için uğraşıyoruz. Tek gündemimiz, nasıl ülkemize daha fazla yatırım çekeriz? Nasıl sanayicinin üzerindeki yükleri hafifletiriz. Özellikle katma değerli üretimle ülkemizde yeni bir atılım dönemi yakalamak istiyoruz. Bununla ilgili reformları, çalışmaları, atmamız gereken adımları inşallah bu dönemde gerçekleştireceğiz. Umutluyum, yatırım iştahı olan güzel insanlarımız var. Yabancı yatırımcı Türkiye ile ilgili. Bu iştahı bizim değerlendirmemiz lazım. Atılım hamlesini yakalamalıyız” diye konuştu. 

YERLİ HİBRİT MAKAM ARACIM 900 KM GİDİYOR

BAKAN Mustafa Varank, Toyota’nın Türkiye’de ürettiği yeni hibrit Corolla modelini makam aracı yapmasına ilişkin olarak ise, “Cumhurbaşkanımız bu görevi bana verir vermez aslında bir elektrikli araç kullanabilir miyim diye baktım ama yerli aracımız olmadığı için elektrikli araçların tamamı ithal ve oldukça pahalı. Yurtdışından bir araç getirip binmek, mantıklı olmazdı. Makam aracım, ülkemizdeki ilk yerli binek hibrit araç. Arabanın deposunu doldurduğunuzda 900 kilometre gidebilir diye gösteriyor. Şehir içi trafiğinde yüzde 50’ye varan tasarruflar sağlıyor” açıklamasını yaptı.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
90.787 Değişim: 0,32% Hacim : 5.271 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 90.024 14.06.2019 Yüksek 91.323
Açılış: 90.843
5,8959 Değişim: 0,45%
Düşük 5,8530 15.06.2019 Yüksek 5,9333
Açılış: 5,8694
6,6111 Değişim: -0,23%
Düşük 6,5903 15.06.2019 Yüksek 6,7007
Açılış: 6,6264
254,24 Değişim: 0,40%
Düşük 253,14 14.06.2019 Yüksek 258,62
Açılış: 253,23

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.