DYH: Altı ayda yarım katrilyona dayandık

30.07.2003 - 09:40 | Son Güncelleme : 30.07.2003 - 09:40

Doğan Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, yılın ilk altı ayında, DYH bünyesindeki 23 şirketin toplam net satışlarının 451 trilyon lira, halka açık 4 şirketin net satışlarının ise 216.8 trilyon lira olarak gerçekleştiğini açıkladı. Yalçındağ, DYH`nin halka açık iştiraklerinin ilk altı aydaki vergi öncesi toplam kárının da, ilk çeyreğe göre 5 kat artış göstererek, 54 trilyon liraya ulaştığını belirtti.

Mehmet Ali Yalçındağ, ‘‘Bunun yanında özel hesap dönemi uyguladığımız Doğan Yayın Holding A.Ş`nin konsolide olmayan, sadece kendi faaliyetlerinden elde ettiği vergi öncesi kárı 29.3 trilyon lira. Böylelikle, DYH dahil halka açık tüm şirketlerimizin 30 Haziran itibariyle vergi öncesi kárlarının toplamı 83.3 trilyon liraya yükseldi’’ dedi.

‘‘İlk üç ay ile ikinci üç ay arasındaki 5 kat kár artışı, grubumuzun dinamik yapısını gösteriyor’’ diyen Mehmet Ali Yalçındağ, şöyle devam etti:

‘‘2001 krizinde grubumuz nasıl hızlı hareket etmiş, giderleri yeniden yapılandırarak gereken önlemleri süratle almışsa, şimdi de savaş sonrası büyümeye başlayan ekonomide aynı dinamizmi göstererek, gelir maksimizasyonunu sağladı. Bunun en önemli nedeni DYH`nin iştirakleri aynı sektörde faaliyet gösteren ilk ve tek holding olmasıdır. Bu durum karar alma sürecimizi olumlu yönde etkiliyor ve süratlendiriyor. İkinci 6 aydaki büyümede de bunun meyvelerini en çabuk toplayan grup olacağımızı düşünüyorum.’’

REKLAMDA YÜZDE 17 BÜYÜME

Kárlılık esasına göre çalışan ve başka kaynaklardan desteklenmeyen medya kuruluşlarının en önemli gelir kaynağının reklam olduğunu vurgulayan Mehmet Ali Yalçındağ, ‘‘Reklam gelirlerini değerlendirirken yılın ilk altı ayını iki bölümde ele almak daha gerçekçi olacak. Bölgemizde meydana gelen savaş, 2003 yılının ilk 4 ayını olumsuz biçimde etkiledi. Bu dönemde tüm sektördeki reklam gelirleri, geçen yıla göre dolar bazında yüzde 2 küçülerek 212 milyon dolar olarak gerçekleşti’’ diye konuştu.

Ancak savaşın kısa sürmesi ve Türkiye`de kriz nedeniyle ertelenmiş tüketimin hareketlenmesiyle, Mayıs ve Haziran ayında reklam gelirlerinin dolar bazında yüzde 18 artarak, 188 milyon dolara ulaştığını söyleyen Yalçındağ, şöyle devam etti:

‘‘İlk 6 ayın toplamında sektörün reklam harcamaları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 büyüyerek 400 milyon dolara ulaştı. İkinci 6 ayda ise reklam harcamalarının artarak 855 milyon dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Bu da geçen yıla göre dolar bazında yüzde 17 artış anlamına geliyor.’’


İlkelerimiz sektöre örnek olsun


Doğan Yayın Holding`in (DYH) ödün vermeden takip ettiği yönetim ilkelerine her an sahip çıktığını söyleyen DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, ‘‘Bu hedef ve ilkeleri tam olarak uygulayarak, gerek işletme prensipleri, gerek sosyal sorumlulukların yerine getirilmesi, gerek bağımsızlık, gerek etik ilkelerin hayata geçirilmesi konusunda sektörümüzde örnek model oluşturuyoruz’’ dedi. Yalçındağ, DYH`nin yönetim ilkelerini şöyle anlattı:

BAĞIMSIZ KALMAK:

Bütün şirketlerimiz kárlılık esasına göre çalışıyor. Çünkü kárlılığı, bağımsızlığımızın olmazsa olmaz şartı olarak görüyoruz. Bağımsızlıktan sağladığımız güçle, ülkenin sorunlarına yönelik konuların takibinde yayıncılığın gereklerini yerine getiriyoruz.

SOSYAL SORUMLULUKLAR:

Şirketlerimizin ana hedefi, elde ettiğimiz kárı, devletle, hissedarlarımızla paylaşmak, çalışanlarımızın hayat standartlarını yükseltmek ve vakfımız aracılığıyla çeşitli alanlarda topluma karşı sosyal sorumluluklarımızı yerine getirmek.

ŞEFFAFLIK:

Holding olarak konsolide bazda bağımsız denetim kuruluşları tarafından düzenli olarak denetleniyor ve sonuçları kamuya açıklıyoruz. Buna ilaveten grup bünyesinde yürütülen her türlü faaliyet çeşitli ortamlarda yerli-yabancı yatırımcılarımızla paylaşılıyor. Bu da bizi en şeffaf ve kurumsal yönetilen grup haline getiriyor.

ETİK İLKELERE SAHİP ÇIKMAK:

Sektörün büyüğü olarak mesleki etik ilkelerin tam olarak uygulanması konusunda başlattığımız öncülüğü daha da pekiştirmek ve sektörümüzü her türlü şüphenin üzerinde bir yere çıkarmak, ana hedeflerimiz arasında.

GRUP İÇİ İLETİŞİM:

Grup olarak benimsediğimiz tüm bu ilkeleri, yönetim prensibimizin bir parçası olarak, iletişikm, katılım ve ortak sorumluluk duygularımızla tüm çalışanlarımızla paylaşmaktır.


Yolsuzlukla mücadelede cesur ve kararlı olun


Yolsuzlukla mücadelede daha kararlı olunması gerektiğini vurgulayan Doğan Yayın Holding Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Hükümetin yolsuzluklara karşı başlattığı mücadelenin genişleyerek sürdürülmesini desteklediklerini ve bunun Türkiye`nin her konuda önünü açacağına inandıklarını söyledi. Yalçındağ, şöyle devam etti: ‘‘Bu döneme olumlu olarak damgasını vuracak çok önemli bir gelişme de yolsuzluklarla mücadele konusunda Hükümetin inisiyatifi ile başlayan, TBMM ve devletin bütün organlarına hakim olan kuvvetli iradedir. Yolsuzlukla mücadele daha süratle hareket edilmesi, yolsuzluk yapanların adalet mekanizmasındaki yargılama süresinin hızlandırılması gerekiyor. Türkiye ancak bu kararlı ve hızlı tutumla dürüst olmayanları cezalandırabilecek ve dürüstlerin aleyhine çalışan bu gayri ahlaki ve haksız rekabeti normal mecraına çevirebilecektir. Yolsuzlukla mücadelenin sadece ekonomik hayatta değil, siyaset ve medya alanlarında da hepimizi rahatsız eden bu çarpık durumu düzeltecektir. İşte o nedenle hem siyasileri, hem hükümeti, hem bürokrasiyi, hem de bağımsız kurumları yolsuzlukla mücadelede daha cesur ve daha kararlı olmaya davet ediyoruz.’’


Reklamlara 855 milyon dolar akacak


Yılın ilk 6 ayındaki 400 milyon dolarlık toplam reklam harcamalarının 157 milyon dolarının DYH şirketleri tarafından elde edildiğini belirten Mehmet Ali Yalçındağ, DYH`nin payının yüzde 39.25 olarak gerçekleştiğini söyledi. Benzer ülkelerde reklam harcamalarının ortalama olarak GSMH`nin yüzde 1.5`i olarak gerçekleştiğine işaret eden Yalçındağ, ‘‘Biz ilk adımda Türkiye`de reklam harcamalarının GSMH`nin yüzde 1`ine ulaşmasını hedefliyoruz, Bu açıdan bakıldığında 2003 yılı reklam harcaması yaklaşık 2 milyar dolar olarak gerçekleşmeliydi, ancak beklentimiz 855 milyon dolar’’ dedi.


Faiz insin olumlu gidiş sürsün


2003 yılında büyüme oranının yüzde 5 civarında olmasını beklediklerini söyleyen DYH Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, memnuniyetle gözlemlenen kamu mali disiplinin devam etmesi şartıyla enflasyon beklentilerinin de yüzde 20 civarında olduğunu belirtti.

Bugüne kadar kazanılan olumlu gelişmelerin sürdürülebilmesi için faizlerin daha aşağılara çekilmesinin bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Yalçındağ, grubun bu konudaki değerlendirmesini de şöyle anlattı: ‘‘Türkiye`ye yabancı sermaye akışı 2004 yılından itibaren önemli boyutta artma potansiyeline sahip. AB ilişkilerinde 2004 sonrası oluşacak yeni ekonomik prensiplerin IMF programını aratmayacak kriterleri beraberinde getirecek olması, ekonomik istikrar açısından ek teminattır. 2003 yılı ilkbaharından itibaren mali piyasa göstergelerinde gözlenen kalıcı iyileşme, büyüme ve kapasite kullanımdaki olumlu beklentilere destek niteliğindedir.’


Hangi şirketin ilk altı ay kárı ne kadar?

Hürriyet: 42.1 trilyon TL.

Milliyet: 8.9 trilyon TL.

DBR: 2.9 trilyon TL.

Doğan Yayın Holding: 29.3 trilyon TL.

Toplam: 83.3 trilyon TL.

NOT: Rakamlar vergi öncesi kárı gösteriyor.


Reklam gelirleri (milyon dolar)


2001 2002 2003(*) 2004(*) 2005(*)

Sektör 550 732 855 1.069 1.336

DYH Payı 223 285 333 417 521

(*) tahmin
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
115.147 Değişim: -1,46% Hacim : 7.041 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 114.926 19.01.2018 Yüksek 117.065
Açılış: 116.724
3,8073 Değişim: 0,86%
Düşük 3,7611 19.01.2018 Yüksek 3,8167
Açılış: 3,77475
4,6532 Değişim: 0,63%
Düşük 4,6015 19.01.2018 Yüksek 4,6697
Açılış: 4,62405
163,12 Değişim: 1,34%
Düşük 160,54 19.01.2018 Yüksek 163,70
Açılış: 160,96
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.