D-Marin bürokrasiyi 5 yılda aştı

04.07.2003 - 09:25 | Son Güncelleme :

Doğuş Holding, ihaleyi kazandıktan sonra çeşitli rapor ve izinler nedeniyle 5 yıl bürokrasiyle uğraştıktan sonra inşaatına başladığı Bodrum Turgutreis Yat Limanı ‘‘D-Marin’’i hizmete açtı. Doğuş`un ‘sıfırdan yaptığı ilk turizm yatırımı’ olan marina 30 milyon dolara maloldu.

Doğuş Holding, ihaleyi almasının ardından 5 yıl bürokrasiyle uğraştıktan sonra inşaatına başlayabildiği Bodrum Turgutreis Yat Limanı ‘‘D-Marin’’i, 30 ayda tamamlayarak hizmete açtı. Mayıs ayından bu yana yat kabulüne başlayan, yaklaşık 30 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen D-Marin Turgutreis`in resmi açılışının ise 19 Temmuz`da yapılması planlanıyor.

D-Marin Turgutreis`in tanıtımı için Turgutreis`de gerçekleşen tanıtım toplantısına katılan Doğuş Holding`in Turizm Yatırımlarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Şahenk, marina inşaatının Türkiye`nin ekonomisinin en zor dönemlerinde gerçekleştiğine dikkat çekerek, ‘‘Bu dönemde en iyisini yapmaya çalıştık. İnsanın gözü kötüye alışmamalı’’ dedi. D-Marin`in Doğuş`un sıfırdan inşaatıyla birlikte yaptığı ilk turizm yatırımı olduğunu belirten Şahenk, ‘‘Kaliteli ve farklı hizmet vermek istiyoruz. Türkiye`nin geleceğinin turizde olduğunu biliyoruz. Grup olarak faaliyet gösterdiğimiz alanlarda değişik bir yatırımımız olsun istedik’’ diye konuştu.

Filiz Şahenk, bir ay sonra inşaata başlama planıyla 25 yıllığına kiraladıkları Turgutreis Yat Limanı`nda bürokrasinin tam 5 yıl sürmesinin kendilerini yorduğunu, ancak izinlerin çıkmasının ardından 30 ay gibi kısa bir sürede D-Marin`i tamamladıklarını vurguladı. Şahenk, ‘‘Turgutreis`le birlikte üstlendiğimiz diğer dört yat limanı ihalesinde de Didim ve Dalaman marinaları için çalışmalar sürüyor’’ dedi.

Doğuş Yapı Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Altan, 1997 yılında açılan ihaleyi üstlendikten sonra 1998`de imtiyaz sözleşmesi imzalayabildiklerini belirterek, ‘‘Çevre Raporu`nun alınması 17 ay, İmar Planı`nın onaylanması 9 ay, liman arazi kullanım izninin alınması 8 ay sürdü. İnşaat ise 2000`de başladı ve 30 ayda tamamlandı’’ dedi. Erdem, projenin 12 bakanlık ve 40 kuruluşun devreye girmesiyle yürüdüğüne dikkat çekti. Erdem Altan, marinanın sadece dolgusunda kullanılan 1 milyon 450 bin ton ağırlığındaki taşla Türkiye`nin çevresinin bir metrelik duvarla çevrelenebileceğini söyledi.

Doğuş Holding Turizm Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doğan Günay, Türkiye`nin turizm gelirlerini artırabilmek için ucuz turizmden, kaliteli turizm anlayışına geçilmesi gerektiğini söyledi. Akdeniz`deki limanlarda bağlı yaklaşık bir milyon yat olduğunu belirten Günay, her yıl 50 bin yeni yatın pazara girdiğini ve Türkiye`nin de bu pazardan pay alması gerektiğini vurguladı.

Yatçılıkta Türkiye`nin en büyük rakibi Hırvatistan

D-Marin Turgutreis Marina Müdürü Ali Erkan Bezirgan, deniz turizminin Türkiye için önemine dikkat çekerek, kaliteli yatçıları hedeflediklerini belirtti. Yatçılık konusunda Türkiye`nin en büyük rakibinin Hırvatistan olduğunu söyleyen Bezirgan, ‘‘Türkiye`nin Akdeniz`deki toplam yat bağlama kapasitesindeki payı yüzde 5. Devlet bu gibi yatırımları sübvanse etmeli. Türkiye`nin kıyılarında belirli aralıklarla yat limanları olmalı’’ diye konuştu. Türkiye`de 10 bin 500 bağlama kapasitesine sahip 17 belgeli yat limanı bulunduğunu söyleyen Bezirgan, bunun yaklaşık yarısının iskele, rıhtım ve balıkçı barınaklarından oluştuğunu belirtti.

Şahenk`in eski teknesi D-Marin`in ilk müşterisi

D-Marin Turgutreis`e ilk rezervasyon yaptıran yatın öyküsü de çok ilginç. Doğuş Holding`in ilk marinasına kayıt yaptıran ilk yat, holdingin iki yıl önce vefat eden kurucusu Ayhan Şahenk`in eski yatı ‘‘Violette’’ çıkıyor. Filiz Şahenk, marinaya ilk rezervasyonu kimin yaptıracağını merakla beklerken, ilk müşteri kaydı alınıyor. Filiz Şahenk, latın isminin ‘‘Violette’’ olduğunu öğrenince kulaklarına inanamıyor. Çünkü Violette, Doğuş Holding`in kurucusu Ayhan Şahenk`in vefatından sonra satılan eski yatı. Filiz Hanım, yatını sahipleriyle tanışıyor ve bu yatın gerçekten babasıyla birlikte kullandıkları yat olduğunu anlıyor.

Doğuş Holding Turizm Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doğan Günay, Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Şahenk, Doğuş Yapı Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Altan ve D-Marin Turgutreis Marina Müdürü Ali Erkan Bezirgan.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.277 Değişim: 0,67% Hacim : 118.334 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.177 03.05.2024 Yüksek 10.287
Açılış: 10.237
32,3374 Değişim: -0,07%
Düşük 32,2330 03.05.2024 Yüksek 32,4654
Açılış: 32,3591
34,8108 Değişim: 0,06%
Düşük 34,6979 03.05.2024 Yüksek 35,0006
Açılış: 34,7913
2.393,27 Değişim: -0,15%
Düşük 2.368,37 03.05.2024 Yüksek 2.413,16
Açılış: 2.396,82
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.