Carrefoursa 2017 hedeflerini açıkladı

21.02.2017 - 12:09 | Son Güncelleme :
Carrefoursa 2017 hedeflerini açıkladı | Ekonomi Haberleri

Carrefoursa Genel Müdürü Ergin, 100 milyon TL üzeri yatırım yapılacağını açıkladı.

Hızlı büyüme hedefiyle 2015 yılında Kiler Alışveriş mağazalarını satın alan Carrefoursa , söz konusu mağazaların dönüşümü ve karşılaşılan operasyonel zorlukların etkisiyle karlılıkta ciddi düşüş yaşarken, 2016 yılını 432.2 milyon lira zararla tamamladı.

2017'de ise "dengeli büyüme ve kârlılığa" odaklanacağını açıklayan şirket, Like-for-like (birebir) satışlarda enflasyon üzerinde ciro artışı hedeflerken, 100 milyon liranın üzerinde de yatırım planlıyor.

Haberin Devamı

Sabancı Holding ve Fransız Carrefour'un perakende alanındaki iştiraki Carrefoursa 2016 yılında 432.2 milyon lira zarar açıkladı. Şirket bir önceki yıl da 31.7 milyon lira zarar etmişti.

Carrefoursa'nın 2016 hasılatı ise yüzde 14 artışla 4.49 milyar lira olarak gerçekleşti.

Şirketin değerlendirme toplantısında konuşan Carrefoursa Genel Müdürü Hakan Ergin, 2016'yı "hazım ve iyileştirme" yılı olarak tanımlayarak, "2016 kolay bir yıl değildi. Müthiş bir büyüme döneminden sonra bizim için bir hazım dönemiydi. Aşırı hızlı büyüyünce kontrol dışına çıkabiliyorsunuz. Biz de bunu yaptık. 2016 bizim için dengemizi yeniden sağlama yılıydı" dedi ve ekledi:

"2015 son çeyrekten itibaren bir düşüş yaşadık. Yeni açtığımız mağazaları hazmetmemiz gerekiyor. Operasyonel kârlılığımız 2016 ikinci çeyrekte eksi yüzde 2.4'e kadar geriledi. Ancak son çeyrekte yüzde 2.7'ye kadar yükseldi. Zor bir dönüşüm içindeydik."

Carrefoursa 2015 yılında Kiler Alışveriş'in 196 mağazasını satın almıştı. Ergin'in verdiği bilgiye göre, bu mağazaların dönüşüm, iyileştirme ve hazım çalışmalarının yürütüldüğü 2016 yılında, devralınan mağazalardan 48 tanesi ise kapatıldı.

Faaliyet raporunda yer alan bilgiye göre, Carrefoursa'nın 2016 sonu itibarıyla gurme ve mini formatında 619, hipermarket formatında ise 37 mağazası bulunuyor.

Haberin Devamı

Carrefoursa'nın 2015'in son çeyreğinden itibaren kârlılıkta düşüş yaşadığını belirten Ergin'in verdiği bilgiye göre şirketin FAVÖK marjı 2016'nın ilk çeyreğinde yüzde eksi 0.4, ikinci çeyrekte yüzde eksi 2.4, üçüncü çeyrekte yüzde eksi 0.5 olurken; son çeyrekte ise artıya dönerek yüzde 2.7'ye yükseldi.

İyileştirme çalışmaları kapsamında ürün gamında da yeniden yapılanmaya gittiklerini belirten Ergin, "Geçmiş yıllarda çok ciddi satın almalar yaptık. Bunun da etkisiyle çok büyük bir ürün çeşitliliğimiz oldu. Ürün gamımızı üçte bir oranında azalttık. 60,000'den neredeyse 40,000 seviyesine indirdik" diye konuştu.

Ergin bir soru üzerine, şirketin ana ortağı Carrefour'un hem izlenen stratejiden hem de sonuçlardan memnun olduğunu söyledi.

2017'DE KARLILIĞA ODAKLANACAK

Carrefoursa'nın 2017'de ise dengeli büyüme ve kârlılığa odaklanacağını vurgulayan Ergin, "2017 yılından kaygılı değiliz. İyi bir sene olmasını bekliyoruz. Like-for-like (birebir) satışlarda enflasyon üzerinde ciro artışı olacağını düşünüyoruz" diye konuştu.

Ergin, şirketin bu yıl kâra geçip geçmeyeceği ile ilgili bir soru üzerine ise, "Net kâr edemeyebiliriz" dedi.

Ergin, Mart sonuna kadar tedarik zincirinde ise çok büyük bir "devrim" yaşayacaklarını ifade etti.

2016'da 69 milyon lira yatırım yaptıklarını belirten Ergin, 2017 için ise 100 milyon liranın üzerinde yatırım planladıklarını; bu tutara yeni açılacak mağazaların yanı sıra, mevcut mağazaların yenilenmesi, başka yere taşınmasının da dahil olduğunu söyledi.

Ancak Ergin 2017'de kaç mağaza açacaklarına ilişkin bir bilgi vermedi.

Carrefoursa'nın daha önce orta vadeli planlamasında 2016 için koyduğu 1,000 mağaza hedefinin neden gerisinde kalındığı ile ilgili bir soru üzerine ise Ergin, "Beklediğimizden daha zor bir sürecin önümüzde olması etkili oldu. Transformasyonlarda beklediğimizden daha fazla vakit kaybetmemizden kaynaklandı. Hem satın almalar, hem de yeni mağazalar anlamında" diye konuştu.

Haberin Devamı

Ergin, Carrefoursa'nın bu yıl en az 3,000 işe alım planladığını belirterek, bu sayıya yeni mağazalar nedeniyle işe alınacaklar ve rotasyonların dahil olduğunu söyledi.

FİRMA SATIN ALMA OLMAZ, LOKASYON BAZLI SATIN ALMA OLABİLİR

Carrefoursa'nın bundan sonra yeni bir satın alma planı bulunup bulunmadığı ile ilgili soru üzerine ise Ergin, şirket satın almanın söz konusu olmadığını ancak lokasyon bazlı satın alma yapabileceklerini belirtti.

Ergin, ayrıca finansal anlamda uygun bir teklif geldiğinde Carrefoursa bünyesindeki arazilerin satışını değerlendireceklerini söyledi.

Perakende sektörünün geneline yönelik değerlendirmelerde bulunan Ergin, 400 metrekarenin altındaki marketlerde verimliliğin ciddi anmlamda düştüğüne dikkat çekti.

Türkiye'de geçtiğimiz yılda 400 metrekare altındaki marketlerde ciddi bir büyüme yaşandığına dikkat çeken Ergin, "Ürün çeşidinin ve hizmet farklılaşmasının az olduğu bu formatlarda ağırlıklı olarak faaliyet gösteren şirketler için ciddi verimlilik sıkıntısı olduğuna yönelik veriler bulunuyor. Çok hızlı büyümeye dayalı bu verimlilik sıkıntısının bu tür şirketlerde artarak devam edeceğini öngörüyoruz" dedi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
10.219 Değişim: -0,49% Hacim : 111.298 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 10.219 10.05.2024 Yüksek 10.365
Açılış: 10.277
32,1884 Değişim: -0,17%
Düşük 32,1292 10.05.2024 Yüksek 32,3162
Açılış: 32,2421
34,7194 Değişim: -0,23%
Düşük 34,6530 10.05.2024 Yüksek 34,8794
Açılış: 34,8007
2.450,76 Değişim: 0,75%
Düşük 2.429,59 10.05.2024 Yüksek 2.467,17
Açılış: 2.432,48
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.