AVM ciro endeksi yüzde 13,9 arttı

03.07.2018 - 12:22 | Son Güncelleme :
AVM ciro endeksi yüzde 13,9 arttı | Ekonomi Haberleri

AVM ciro endeksi, mayıs ayında yüzde 13,9 artış kaydederek 246 puana ulaştı.

 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin mayıs ayı sonuçları açıklandı.

AA'nın haberine göre; her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre metrekare verimliliği 2018 Mayıs döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 13,9 artarak, enflasyonun yüzde 2,2 üzerinde yer aldı ve 246 puana ulaştı.

Haberin Devamı

AVM’lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Mayıs 2018’de İstanbul’da bin 108 TL, Anadolu’da 827 TL olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Mayıs 2018’de 939 TL oldu.

##$HABER_1447307$##

METREKARE VERİMLİLİĞİNDE EN YÜKSEK ARTIŞ TEKNOLOJİ KATEGORİSİNDE

Mayıs ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış teknoloji ve hipermarket kategorisinde yaşandı. Teknoloji kategorisinde kurda yaşanan değişikliklerden, hipermarket kategorisinde ise ramazan ayının etkisi ile metrekare verimliliği artışı yaşandığı gözlemleniyor.

Enflasyondan arındırılmadan, geçen yılın mayıs ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 34,1, hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,9, diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 15,9 artış gösterdi.

Giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 11,3, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 8,7 ve ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 1,7 ile artış yaşandı.

Enflasyon göz önüne alındığında ise geçen yılın mayıs ayı ile karşılaştırıldığında giyim, yiyecek içecek ve ayakkabı kategorilerinde metrekare verimliliklerinde düşüş gözlemleniyor. 

Haberin Devamı

ZİYARET SAYISI ENDEKSİNDE YÜZDE 3’LÜK AZALIŞ

Mayıs 2018 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3’lük bir azalış yaşandığı gözlemleniyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, AVM cirolarının geçen mayıs ayına göre yüzde 13,9 artmasının yanı sıra enflasyonun yüzde 2,2 üzerinde seyretmesinin perakendeciler için önemli ve sevindirici bir detay olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

"Kategoriler bazında ise nisan ayındakine çok benzer bir tablo gözlemliyoruz. Ramazan ayına denk gelen mayıs süresince hipermarket kategorisinde kayda değer artış var.

Teknoloji kategorisi de metrekare verimliliği açısından yükselişini sürdürüyor. Giyim, ayakkabı ve yiyecek kategori ciroları ise enflasyonun oranının bir miktar altında yükseliş gösterdi.

Bu durum, giyim ve ayakkabıda yeni sezon olması dolayısıyla ziyaretçilerin fiyatlara daha temkinli yaklaştığını ve alışveriş yoğunluğunu azalttığını gösteriyor.

Yaz sezonunun indirime girmesiyle birlikte bu kategorilerde halihazırda yükselişte olan ciro endeksinin enflasyonun üzerinde bir artış oluşturabileceğini söylemek mümkün.”


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,4375 Değişim: -0,15%
Düşük 32,3695 26.04.2024 Yüksek 32,6033
Açılış: 32,4865
34,7411 Değişim: -0,66%
Düşük 34,6704 26.04.2024 Yüksek 35,0770
Açılış: 34,9718
2.441,87 Değişim: 0,23%
Düşük 2.430,39 26.04.2024 Yüksek 2.465,28
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.