Asla vergi indirimi yapamayız

19.02.2002 - 08:52 | Son Güncelleme :

Bursa’da Tofaş Otomobil Fabrikaları`nı ziyaret eden Devlet Bakanı Kemal Derviş, bir Tofaş işçisinin ‘‘KDV inecek mi?’’ sorusuna, ‘‘İsterdik ama, 2002 yılında bir KDV indirimini düşünmek zor’’ yanıtını verdi.

Devlet Bakanı Kemal Derviş, ‘‘İsterdik ama 2002 yılı içinde otomotivde bir KDV indirimini düşünmek çok zor’’ dedi.

Kemal Derviş, bir süre önce kötü hava şartları nedeniyle ertelediği Bursa gezisine, dün çıktı. Saat 11.00`de Yalova üzerinden karayoluyla Bursa`ya gelen Derviş, önce mısır mamülleri imal eden ABD`nin ünlü Cargill Fabrikası`nı ziyaret etti. Burada, Bursa Valisi Ali Fuat Güven, Büyükşehir Belediye Başkanı Erdoğan Bilenser, Cargill Ülke Müdürü Andrew Glass ve İş Geliştirme Direktörü Mustafa Sayınataç tarafından karşılanan Derviş, fabrikayı başında baret ile gezdi. Fabrikanın üretim ve arıtma tesisini minibüsle gezen Derviş, soruları gezi sonunda yanıtlayacağını belirtti. Devlet Bakanı Kemal Derviş daha sonra 3 eskort ve 20 araçtan oluşan konvoy ile TOFAŞ Fabrikası`na geldi.

Derviş, Tofaş gezisinde işçilerle sıcak diyalog kurdu. Derviş, Tofaş Fabrikası Müdürü Savaş Arıkan ve Dış İlişkiler Koordinatörü Nezih Olcay tarafından karşılandı. Kemal Derviş, tesisleri, Tofaş`ın ihracat rekoru kırdığı ‘Doblo’ marka araçla gezdi. Kalıp ve pres atölyesi, boya ve üretim bandını inceleyen Derviş, tesiste çalışan robotları hayranlıkla izledikten sonra Arıkan ve Olcay`dan, üretim ve çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Derviş, bir işçinin, KDV oranlarında indirim yapılıp yapılmayacağına ilişkin sorusu üzerine, bu yıl KDV indiriminin mümkün olmadığına işaret ederek, ‘‘Geçen yıl Kasım-Aralık döneminde geçici indirim yararlı oldu. Ama, bu geçici bir yarar. Esas önemli olan vergi sisteminin tümüyle sağlıklı bir yapıya kavuşması. Dolayısıyla doğruları söylemek gerekiyor. İsterdik ama 2002 yılı içinde bir KDV indirimini düşürmek çok zor’’ diye konuştu. Derviş, şöyle devam etti:

‘‘Tüketici kredilerinin faizleri çok yüksek. Merkez Bankası ve diğer bakanlıklarla birlikte çalışıyoruz. Faizler bu kadar yüksek oldukça, sağlıklı canlanmayı beklemek zor. Tüketici kredi faizlerinin inmesi gerekiyor. Faiz inişi, aynı zamanda bir finans piyasası bunalımı yaratmamalı. Dolasıyla bunları ufak ama emin adımlarla yapmamız gerekiyor. Verginin geniş tabana yayılması gerekiyor. Devlet elinde olmayan bir kaynağı harcamaya kalktığı zaman, hepinizi, hepimizi zor bir duruma düşürüyor. Dolayısıyla devlet kaynak kullanımına mutlaka dikkatetmeli. Ama bütün vergiyi de belli yerlerden toplamak gerekmiyor. Bunu tabana yayarak, hakça, gelir kaybına dikkat ederek düzenlemek gerekiyor.’’

Otomobilde 2005 hedefi 7 milyar dolar ihracat

Türk otomotiv sanayii, 2005 yılında 7 milyar dolarlık ihracat hedefine kilitlendi.

İstanbul Sanayi Odası`nın (İSO) Otomotiv Sanayii Sektörü Raporu`na göre, yatırımı devam eden ihracat projeleriyle birlikte Türk otomotiv ana sanayii ve yan sanayi ihracatı 2005 yılında 7 milyar dolara ulaşacak. Otomotiv sanayii, 2005 yılında en fazla ihracat yapan sektörler sıralamasında tekstil ve konfeksiyon ürünlerinden sonra ikinci sıraya yerleşmeyi de hedefliyor. 2005 yılında üretilen her 100 araçtan 47`sinin ihraç edileceği belirtilen raporda; toplam üretimin 857 bin adete ulaşacağı, ihracatın ise 407 bin adet olacağı tahmin ediliyor. Üretimin 200 yılına göre 2 kat, ihracatın ise 4.2 kat artacağı bildirilen rapora göre, 2005`de iç satışlar 1.4 kat artarken, ithal satışlardaki artış 0.78`de kalacak. Buna göre 2000 yılında yüzde 52 olan toplam ithalat pazar payının 2005`de yüzde 33`e ineceği tahmin ediliyor. Otomobilde ise 1999 yılında yüzde 46 olan ithalatın payı 2005 yılında yüzde 35`ler seviyesinde kalacak.

Raporda, Türk otomotiv sanayinin rekabetçi gücünü koruyabilmesi ve geliştirmesi gerektiği ifade edildi. Aksi taktirde otomotiv sanayiinin Türkiye`ye sağladığı ihracat amaçlı üretim olanakları, rekabet gücü uygun olan daha başka ülkelere kayabileceği tehlikesine dikkat çekildi. Raporun tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan İSO Yönetim Kurulu Başkanı Tanıl Küçük, otomotiv sektörünün Türk ekonomisi için büyük bir itici güç olduğuna işaret ederek, ‘‘Sanayinin kamudan beklentisi, sektörün gelişmesi ve stratejik hedeflere ulaşmasının önündeki engelleri ortadan kaldırmasıdır’’ dedi.





Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.916 Değişim: 2,05% Hacim : 115.166 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.751 26.04.2024 Yüksek 9.956
Açılış: 9.763
32,5343 Değişim: 0,30%
Düşük 32,4378 29.04.2024 Yüksek 32,5630
Açılış: 32,4378
34,8227 Değişim: 0,23%
Düşük 34,7333 29.04.2024 Yüksek 34,9106
Açılış: 34,7411
2.443,24 Değişim: 0,19%
Düşük 2.437,69 29.04.2024 Yüksek 2.448,09
Açılış: 2.438,67
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.