Networkü ‘Aktif’leştirip KOBİ’lere uzanacak

21.10.2015 - 10:59 | Son Güncelleme :
Networkü ‘Aktif’leştirip KOBİ’lere uzanacak | Şirket Haberleri

Aktifbank nakde ve kitlelere dokunan iştiraklerini birbiriyle konuşturacak. Küçük boy işletme segmentinde, PAVO, Pasolig, E-Kent ve N Kolay’ın hizmet ve ağlarını bankayla konuşturarak hem sinerji yakalayacak, hem de esnafa iş hacmi getirecek.

dunya.com'dan Ece Ceyhun'un haberine göre; Aktifbank şimdiye kadar sahip olduğu iştiraklerini tüm tarafl ara hacim yaratacak bir iş modeli üzerine oturtacak. Yeni iş modeli Aktifbank için KOBİ bankacılığında büyümenin de kapısını açacak. 

Aktifbank Genel Müdürü Serdar Sümer, “Bizim resimde çok fazla parça var. Şu ana kadar birbirleriyle konuşmayan bu parçaları, konuşturur hale geleceğiz” açıklamasını yaparken banka ve ilişkili kuruluşlarını çapraz ürün bağıyla birbirine yaklaştırarak sinerji yaratmak istediklerini anlattı. 

Serdar Sümer planladıkları iş modelini örneklendirirken bir işletmeye PAVO yazar kasayla girerek, isteyen esnafa Pasolig’den maç, isteyene E-Kent’ten otobüs bileti yükletmeyi düşündüklerini aynı makineden fatura tahsilatı (N Kolay) da yaptırabileceklerini aktardı. Hem hizmet sağlayıcı kurumlara gelir yazdıracaklarını, hem işletmeye iş hacmi yaratacaklarına değinen Serdar Sümer, bir sonraki adımda da operatörlerden perakendecilere markalarla anlaşa anlaşa oluşturdukları networkü büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı. 

Serdar Sümer, Aktifbank ile ilgili planlarını anlatırken “Bizi sadece banka olarak düşünmeyin” vurgusu yaptı ve ekledi: “Türkiye’de çok güçlü networkler var. Bizdeki networkle doğru eşleşmeyi bulmak lazım. Markalarla anlaşa anlaşa networkümüzü çarpa çarpa büyüteceğiz. Amaç, sinerji yaratmak. İlla gelirin bizde oluşması da gerekmez. İştiraklerde de oluşabilir ama network içinde olacak. Bir sonraki adım burada oluşan networkü doğru iş ortakları ile birleştirmek.” 

Aktifbank’ın Banka Kombetare Tregtare (BKT) dışarıda tutulduğunda, Asset, Passolig ve Passo markalarının yönetiminden de sorumlu olan Aktif Sportif ve Sanatsal Etkinlik Hizmetleri, akıllı şehir teknolojileri üreten EKent Teknoloji ve Ödeme Sistemleri, fatura tahsilat şirketi N Kolay İşlem Merkezleri, para transferlerine aracılık eden UPT (Ucuz Para Transferi) online sigorta platformu Sigortayeri ve Ingenico ile stratejik işbirliği yapan yazar kasa POS şirketi PAVO’var. 

Serdar Sümer, UPT’nin Türkiye’de ödeme lisansı alan ilk şirket olduğunu ve yapılanma çalışmalarının devam ettiğine değinerek tüm ülkelere para gönderebildiğin belirtti. N Kolay’ın da 470 kendine ait iş yeri, 5 bin tane de kiosk olarak tabir edilen işlem noktası bulunduğunu aktaran Sümer, PAVO’nun ise 250 bin noktaya ulaşmasını beklediklerini aktardı. 

Sümer, “Hedef kitle 2 milyon. İlk aşamada yüzde 10 pazar payına ulaşsak 200-250 binlik rakamlara ulaşırız. Bir işletmenin zaten alması gereken bir cihazdan bahsediyoruz. Ekstra yeni bir cihaz al demediğimiz gibi tezgahın üzerindeki tüm POS’ları kaldırıyoruz. Hepsi yazar kasanın içine elektronik olarak giriyor. Her bankanın kendi uygulamasını da seçebilecek” dedi. 

PAVO yazar kasaların standart işlemlerin yanı sıra para transferi ve fatura tahsilatı da yapabildiğini söyleyen Sümer, “Bu network UPT ve N Kolay networküyle konuşur hale gelecek. Bunun üzerine bir de Pasolig networkünü eklediğinizde bir anda Türkiye nüfusunun çok ciddi bir kısmına temas etmiş olacağız” diye konuştu. Bir yazar kasaya 4 karpuz sığacak Sümer, PAVO, UPT ve N Kolay’ın bir anda birbirleriyle konuşur ve iş hacmi olarak birbirilerini desteklemelerinin getireceklerini anlatırken “İşyerlerinin nakit akışının içinde olacağız. İşyerlerine getirdiğimiz yeni işin ortağı olacağız. Çünkü biz her getirdiğimiz işte gelir paylaşımı modeli ile kuruluyoruz. İş yeri bu cihazı aldığında, fatura tahsil edebilecek, Pasolig satamayacak ama Pasoligi’ne bilet yükleyebilecek. Otobüs bileti satacak. Daha kitleye ulaşılacak. Hacim de iki yönlü olacak. Bu esnafa hem yeni iş kapısı açacak hem de mevcut işinin hacmini artıracak. ‘Fatura tahsilatı yap, maç bileti sat, otobüs bileti sat bundan da para kazan’ diyeceğiz” dedi. Aktif yıl sonunda 7.5 milyar TL Eylül sonu itibariyle aktif büyüklüklerinin 7.5 milyar TL seviyesine geldiğini kaydeden Sümer, “Geçen seneyle karşılaştırırsanız bu neredeyse 1.5 milyar liralık bir büyüme anlamına geliyor” dedi. Aktifbank için kredide ana kanallarından biri de PTT. Sümer, bankada sene başında yapılan yapılanmanın etkisi ile bu kanaldan kullandırılan kredilerde bankanın yüzde 20’ye düşen pazar payını yüzde 50’lere getirdiklerini aktardı. Sümer “Aktif büyüklüğümüz 7.5 milyar TL, kredilerimiz ise 4.2 milyar TL civarında. Yıl sonunda kredilerimiz 4.5 milyar TL’ye, aktifimiz ise 7.8 milyar TL’ye ulaşır. Kredi portföyünün dağılımı ise üçte biri bireysel, üçte ikisi kurumsal ve ticari krediler olur” ifadelerini kullandı. Spora bilimsel yaklaşım geldi Sümer, spor kulüplerine olan odaklarını daha bilimsel hale getirdiklerini de anlatırken kredi süreçlerini ‘futbol kulüplerinin iş ortağı’ anlayışı le yeniden yapılandırdıkları bilgisini paylaştı. Sümer, sponsorluklar hariç son 1.5 yılda 1.5 milyar TL futbol kulüplerine destek olduklarını kaydeden Sümer, “E-bilet kapsamında verdiğimiz sponsorluğun boyutu da aşağı yukarı 100 milyon dolar seviyesinde” dedi. 2014 sonunda 600 bin seviyesindeki Pasolig kart sayısının bugün 1.5 milyona ulaşsa da bu artış ivmesini güçlendirmek istediklerini kaydeden Sümer, “Maça giren kişi sayısı geçen yıla göre yüzde 200 civarında artış gösterdi. Fenerbahçe’nin sisteme dahil olmasıyla 100 bin olan sayı 300 bin oldu. Pasolig’siz dünyanın rakamlarına geri gelmiş olduk” diye konuştu.

BİR YAZAR KASAYA 4 KARPUZ SIĞACAK

Sümer, PAVO, UPT ve N Kolay’ın bir anda birbirleriyle konuşur ve iş hacmi olarak birbirilerini desteklemelerinin getireceklerini anlatırken “İşyerlerinin nakit akışının içinde olacağız. İşyerlerine getirdiğimiz yeni işin ortağı olacağız. Çünkü biz her getirdiğimiz işte gelir paylaşımı modeli ile kuruluyoruz. İş yeri bu cihazı aldığında, fatura tahsil edebilecek, Pasolig satamayacak ama Pasoligi’ne bilet yükleyebilecek. Otobüs bileti satacak. Daha kitleye ulaşılacak. Hacim de iki yönlü olacak. Bu esnafa hem yeni iş kapısı açacak hem de mevcut işinin hacmini artıracak. ‘Fatura tahsilatı yap, maç bileti sat, otobüs bileti sat bundan da para kazan’ diyeceğiz” dedi

AKTİF YIL SONUNDA 7.5 MİLYAR TL

Eylül sonu itibariyle aktif büyüklüklerinin 7.5 milyar TL seviyesine geldiğini kaydeden Sümer, “Geçen seneyle karşılaştırırsanız bu neredeyse 1.5 milyar liralık bir büyüme anlamına geliyor” dedi. Aktifbank için kredide ana kanallarından biri de PTT. Sümer, bankada sene başında yapılan yapılanmanın etkisi ile bu kanaldan kullandırılan kredilerde bankanın yüzde 20’ye düşen pazar payını yüzde 50’lere getirdiklerini aktardı. Sümer “Aktif büyüklüğümüz 7.5 milyar TL, kredilerimiz ise 4.2 milyar TL civarında. Yıl sonunda kredilerimiz 4.5 milyar TL’ye, aktifimiz ise 7.8 milyar TL’ye ulaşır. Kredi portföyünün dağılımı ise üçte biri bireysel, üçte ikisi kurumsal ve ticari krediler olur” ifadelerini kullandı.

SPORA BİLİMSEL YAKLAŞIM GELDİ

Sümer, spor kulüplerine olan odaklarını daha bilimsel hale getirdiklerini de anlatırken kredi süreçlerini ‘futbol kulüplerinin iş ortağı’ anlayışı le yeniden yapılandırdıkları bilgisini paylaştı. Sümer, sponsorluklar hariç son 1.5 yılda 1.5 milyar TL futbol kulüplerine destek olduklarını kaydeden Sümer, “E-bilet kapsamında verdiğimiz sponsorluğun boyutu da aşağı yukarı 100 milyon dolar seviyesinde” dedi. 

2014 sonunda 600 bin seviyesindeki Pasolig kart sayısının bugün 1.5 milyona ulaşsa da bu artış ivmesini güçlendirmek istediklerini kaydeden Sümer, “Maça giren kişi sayısı geçen yıla göre yüzde 200 civarında artış gösterdi. Fenerbahçe’nin sisteme dahil olmasıyla 100 bin olan sayı 300 bin oldu. Pasolig’siz dünyanın rakamlarına geri gelmiş olduk” diye konuştu.

NAKİT SIKIŞIKLIĞININ ETKİLERİ GÖRÜLECEK

Serdar Sümer, ekonomideki gelişmeleri değerlendirirken de şunları söyledi: “Regülasyon tarafında çok sıkıştıran bir şey yok. Ama kur ve faizde çıkış devam ederse gerekebilir. Belirsizlik nedeniyle ödemelerin ötelendiği durumları gördük. Kredi cephesinde nakit sıkışıklığının yarattığı gecikmeleri göreceğiz. Kanaatim; seçimlerden sonra siyasi tarafta gelecek rahatlama, korktuğumuz sıkıntıların geçmesini de sağlayacaktır. Konjonktür nedeniyle Türkiye’ye yarayan gelişmelerde var. Çin’deki yavaşlamanın bile emtia tarafından Türkiye’ye pozitif etkisi var.”

MOBİLYA VE BEYAZ EŞYA KREDİLERİ TAHVİL OLUYOR

Aktifbank bono ve tahvil ihraçlarını çok yoğun kullanan bir banka. Sümer, bu sene bononun bakiyelerinin 2.9 milyar TL civarında olduğunu kaydederek “Bono da en aktif bankayız. Son 3 ayda bir VDMK (Varlığa Dayalı Menkul Kıymet) ihracı daha yapacağız. Bu defa bayiden verdiğimiz kredileri seküritize edeceğiz. Türkiye’de ilk defa mobilya ve beyaz eşya bayileri aracılığıyla verilen kredi portföyünü seküritize etmiş olacağız. Bunun sonucunda da kendimize 75-100 milyon TL civarında da ilave kaynak yaratacağız. Yaklaşık 4.000 bayii üzerinden verilen kredinin toplamı ise 120 milyon TL civarında. Bu bizim biraz da test etmek istediğimiz bir alan. Şimdiye kadar sekürite ettiğimiz alan emekli kredileriydi. Portföyü çeşitlendirmek, getiri ve risk havuzumuzu büyütmek istiyoruz. Bu ihraçta getiri daha yüksek. Emekli kredilerinde risk düşüktü. Farklı risk gruplarından getiri yaratıyoruz” açıklamasını yaptı.

KONYA SEYİRCİSİ TÜRKİYE'Yİ KATLADI, ADANA DEMİRSPOR TARAFTARI SÜPER LİG'İ SOLLADI

Pasolig ile birlikte Türk futbolseverinin tercihleri konusunda da fikir sahibi olduklarına değinen Serdar Sümer “Pasolig kartında 1.5 milyon adede ulaştık. En çok Galatasaray’ın kartı var. Fenerbahçe’nin kart sayısı 300 bine yaklaşıyor. İstanbul’daki kart satışı ise 500 bin” dedi ve tarafın profilini şu sözlerle çizdi: “Türkiye’deki satılan tüm kartlara baktığınızda o ilin takımının kartının, o ilde satılan karttan daha fazla olduğu tek il Trabzon. Trabzon logolu kart alan 70 bin taraftar varken bunun 40 bini Trabzon’un dışında yaşıyor. İlin dışına taşmış futbolsever. Bunun başka örneği yok. Adana Demirspor örneği de enteresan. 30 bin kartı var ve bu sayı birçok süper lig takımından daha fazla. Bu aynı zamanda Adanalıların takımına ne kadar sahip çıktığını gösteriyor. Adana’daki toplam kart sayısı ise aşağı yukarı 40 bin. Konya çok başka bir örnek. Konya’daki toplam kart sayısı 90 bin ve bunun 80 bini Konya Spor taraftarının. Konya’nın maç ortalaması ise Türkiye ortalamasının çok üzerinde, 26 binde. Türkiye de seyirci ortalaması 10 bin. Ankara’nın iki süper lig takımı var ama kart dağılımına baktığınızda birinci Beşiktaş’ı, Galatasaray ve Fenerbahçe izliyor. Öte yandan İzmir’de de 3 büyükler ilk 3’e girememiş.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
2.372 Değişim: -0,89% Hacim : 35.391 Mio.TL Son veri saati : 17:59
Düşük 2.372 20.05.2022 Yüksek 2.407
Açılış: 2.390
15,8728 Değişim: 0,20%
Düşük 15,8375 20.05.2022 Yüksek 15,9863
Açılış: 15,8419
16,8011 Değişim: -0,21%
Düşük 16,7425 20.05.2022 Yüksek 16,9482
Açılış: 16,8362
945,60 Değişim: 0,54%
Düşük 935,57 20.05.2022 Yüksek 949,33
Açılış: 940,51
bigpara

Copyright © 2022 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.