Avrupa’da gücünü artırdı

21.11.2013 - 15:40 | Son Güncelleme :

Ekol, şirket yatırımlarıyla Avrupa’da gücünü artırdı

Ekol Lojistik Proje Yöneticisi Abaş, Transuniverse Nakliyat ve Lojistik’i ve KLG Lojistik Türkiye`yi satın alarak Avrupa’daki işbirliklerini artırdıklarını kaydetti.

Türkiye’nin lojistik sektöründeki öncü şirketlerinden biri olan Ekol Lojistik, yurtiçi ve yurtdışındaki yatırımlarıyla büyümeye devam ediyor. kobiden.com`un haberine göre; Ekol Lojistik Proje Yöneticisi Sevinç Abaş, Belçika’nın önde gelen lojistik şirketlerinden Transuniverse Group’un Türkiye’deki şirketi Transuniverse Nakliyat ve Lojistik’i ve KLG Europe`un Türkiye’deki şirketi KLG Lojistik Türkiye`yi satın alarak Avrupa’daki işbirliklerini artırdıklarını kaydetti. Bünyelerine kattıkları bir diğer yerli şirket Teciroğlu Uluslararası Taşımacılık ile ise gıda taşımacılığında hedef büyüttüklerini belirten Abaş, otuz adet frigofirik aracı filolarına dahil ettiklerini belirtti. 2013 yılının kendileri için önemli bir yatırım yılı olduğunu vurgulayan Abaş, kısa süre önce ise AEO – Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası’nı alan ilk yerli lojistik firması olduklarının altını çizdi. Abaş konuyla ilgili, “Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından Ocak 2013’te yayınlanan yönetmeliğe ilişkin olarak aynı ay içinde başvuruda bulunarak, Yetkilendirilmiş Yükümlü (AEO) Sertifikası’na sahip ilk Türk lojistik firması olmaya hak kazandık. Ekol olarak bu sertifikaya en geniş kapsamda sahip olan tek firma olduk. Bu sistem ile gümrük işlemlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek ihracatçıların gümrük işlemlerinde harcadığı uzun süreleri ortadan kaldıracağız. İhracatçıların malları artık gümrükte beklemeyecek” açıklamasını yaptı.

Ekol’ün son üç yıldır yakaladığı yüzde 30’luk büyüme ivmesine bu yıl da ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Abaş, yeni yatırımların bu hedef doğrultusunda gerçekleştiğini anlattı. 12 Ocak’ta başladığımız Ro-Ro seferlerinin, bu yatırımlardan olduğunu dile getiren Abaş, “Ro-Ro seferlerimizle müşterilerimize daha verimli, kaliteli ve sürdürülebilir hizmet sunmayı amaçlamaktayız. En son teknolojiye sahip, Hatche, Paqıze ve Qezban isimlerindeki modern Ro-Ro gemilerimizin seferleri, karşılıklı olarak haftanın üç günü Haydarpaşa-Trieste limanları arasında gerçekleştiriliyor” diye konuştu.

Öte yandan bu yılı, yedi ayrı ülkede toplam 86 bin metrekarelik yeni yatırım ile 360 milyon euro ciro seviyesinde kapatmayı hedeflediklerini belirten Sevinç Abaş, “Ukrayna’da 2014 yılında mevcut depolama alanlarımıza ilave 25 bin metrekarelik kapasite artışı planlıyoruz. Bunun yanı sıra Rusya pazarına açılarak 2014 yılı içinde Moskova’da 20 bin metrekare depolama kapasitesine ulaşmayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.

Proje birimiyle hedef büyüttü

Avrupa ağırlıklı olmak üzere, 2012’nin kendileri için yatırım yılı olduğunu söyleyen Ekol, hedefledikleri 285 milyon euro ciro seviyesine ulaştıklarını kaydetti. Romanya, Almanya, İtalya, Fransa, Bosna Hersek, Yunanistan ve Ukrayna’nın yatırım yaptıkları ülkeler olduğunu dile getiren Abaş, “Bu ülkelerde toplam 10 milyon euro yatırım yaparak kendi depo, ofis ve çalışan kadromuzla bizzat var olduk. Bu sayede Avrupa’da 86 bin metrekare depolama alanına ulaşarak, toplam kapalı depolama alanımızı 486 bin metrekareye yükselttik” açıklamasını yaptı.
Proje taşımacılığına 2012 yılında özellikle ağırlık verdiklerini belirten Abaş, çalışmalarını daha yapısal bir şekilde devam ettirmek için özel bir birim kurarak hedef büyüttüklerinin altını çizdi.

 Ekol olarak proje taşımacılığında verdikleri hizmetlerin, enerji, endüstri, inşaat, tekstil, petrol ve gaz sektörlerine yönelik olduğunu anlatan Abaş, “Taşımalarımızı gerçekleştirirken transit süre, ürün özelliği, çıkış ve varış noktaları gibi kriterleri göz önünde bulundurarak müşterilerimize uygun olan kara, deniz ve intermodal taşıma seçeneklerini sunuyoruz. Ayrıca proje taşımacılığı kapsamında liman operasyonları ve vinç organizasyonlarını da yürütmekteyiz” dedi.

Faaliyet gösterdikleri ülkelerin başında kombine taşımacılık yaptıkları Avrupa, Türk cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinin yer aldığını ifade eden Sevinç Abaş, teknik bilgi, acente ve partner ağlarının bu taşımaları gerçekleştirmelerinde önemli bir faktör olduğunu belirtti. Abaş, “Yapmış olduğumuz tedarikçi anlaşmaları ve değerlendirmeleri ile hizmetin doğru, zamanında ve güvenilir şekilde gerçekleşmesini sağlıyoruz. Proje taşımacılığı konusunda detaylı planlamalar yaparak müşterilerimize yüksek kaliteli hizmet veriyoruz. Diğer lojistik faaliyetlerinde olduğu gibi bu alanda da lider bir şekilde çalışmalarımızı sürdürme hedefindeyiz” diye konuştu. Proje taşımacılığının Ekol gibi entegre hizmet sunan şirketler için önemli bir iş alanı olduğunu dile getiren Abaş, bu sektörde kurumsallaşmanın da giderek arttığına vurgu yaptı.

Kafkasya ve Ortadoğu’da servis ağını büyütme hedefinde

Son yıllarda yakaladıkları kârlılık artışını, çeşitli alanlarda uzun vadeli yatırımlar için değerlendirdiklerinin altını çizen Abaş, “Ekol olarak her yıl ortalama yüzde 30’lar mertebesinde büyüme kaydediyoruz. Önümüzdeki yıllarda da daha önceki yıllarda olduğu gibi büyüme hızımız ve kârlılığımızı paralel tutmayı hedefliyoruz. Büyüme trendi yakaladığımız otomotiv, sağlık, kimya ve e-ticaret sektörlerinde bu büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz” açıklamasını yaptı. 2012’de Avrupa’da yedi ayrı ülkede yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Abaş, “Yeni girdiğimiz pazarlarda büyümeyi hedeflerken Kafkasya ve Ortadoğu pazarlarında da servis ağımızı büyütmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki 10 yıl içinde lojistik sektöründe en önemli bölgesel oyunculardan biri olarak hızla büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.

“Demiryolu, denizyolu yatırımlarına ciddi ihtiyaç var”

Proje taşımacılığı sektörüne dair de değerlendirmelerde bulunan Sevinç Abaş, sektörün toplam lojistik faaliyetleri içindeki payının sevkiyat bazında değerlendirildiğinde yüzde 10’a yakın olduğunu aktardı. Abaş, sektöre konu olan taşımaların büyük çaplı yatırımlar olduğunu kaydederken, değerlendirme kriteri olarak hacim – tonaj, ciro – karlılık gibi etmenler ele alındığında proje taşımacılığının toplam lojistik sektöründeki payının daha da artacağını açıkladı. Abaş, “Bu çapta projelendirmeler her gün karşılaştığımız standart prosedürden farklı bir hazırlık süreci ile hayata geçirilirler” diye konuştu. Abaş, birçok taşımacılık modunun kullanıldığı proje taşımacılığı için ulaşım yatırımlarının önemine vurgu yaparak sözlerini şöyle sürdürdü:

“Türkiye halen demiryolu, denizyolu kapsamında ciddi yatırımlara ihtiyaç duymakta. Başlamış olan yatırımların devam ettirilmesi sektörü önümüzdeki dönem için forse edecektir. Bu alanda yapılacak yatırımlar ve modernizasyonlar ivme katacaktır.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.548 Değişim: -1,36% Hacim : 101.485 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.513 16.04.2024 Yüksek 9.650
Açılış: 9.645
32,5005 Değişim: 0,28%
Düşük 32,3337 16.04.2024 Yüksek 32,5158
Açılış: 32,411
34,5936 Değişim: 0,29%
Düşük 34,3902 16.04.2024 Yüksek 34,6964
Açılış: 34,4942
2.495,48 Değişim: 0,49%
Düşük 2.465,34 16.04.2024 Yüksek 2.506,73
Açılış: 2.483,19
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.