Turizm sektöründe e-ticaretin dünü bugünü

21.03.2017 - 09:38
Turizm sektöründe e-ticaretin dünü bugünü | Sektör Haberleri

Global ölçekte büyümesini sürdüren e-ticaret, turizm sektöründe hacmini her geçen gün artırıyor. İşte dünden bugüne e-ticarette turizm sektörü...

E-ticaret, global ölçekte büyümeye devam ederken pek çok sektör ile de etkileşimini sürdürüyor. Perakende sektörü e-ticarette ilk sırayı alırken diğer sektörler de e-ticaretin kolaylıklarından faydalanmaya çoktan başladı. Turizm de her yıl artan hacmi ve büyüme oranlarıyla e-ticarete göz kırpan bir sektör. Seyahat ve deneyim satın alma olgularının giderek önem kazanması ile birlikte tatil siteleri de önemli ölçüde gelişme şansı buluyor.

TÜRKİYE'DE E-TURİZM KULLANICI ALIŞKANLIKLARINI DEĞİŞTİRİYOR

Türkiye'de geçtiğimiz senelerde 200'ü aşmayan online tatil sitesi sayısı bu seneye gelindiğinde iki katı bir orana ulaşmış halde. Bu göstergelere bakılarak sektörün büyüme hacminin ikiye katlandığı ve online tatil alışverişlerinin de tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte hız kazandığı ortada.

Yapılan son araştırmalara göre tatil planı yapanların %80'i tatillerini online olarak ayarlamayı tercih ediyor. İş seyahati için de bu oran %70'in üzerinde seyrediyor. Bu rakamlara bakıldığında online tatil sitelerinin daha kaliteli ürün ve hizmet sunması ile potansiyelinin daha da artacağı görülüyor.

Mobil uygulamaların hayatımıza girmesi ile online alışveriş konusunda daha esnek davranıyoruz. Özellikle genç neslin tüketim alışkanlıklarına önemli ölçüde yön veren mobil alışveriş uygulamaları e-tatil sitelerinin de gözden kaçırmaması gereken bir alan. Turizm alanında çalışan şirketlerin kullanıcı dostu mobil uygulamalar geliştirerek satışlarını gözle görünür oranda artırması mümkün.

E-TATİL SİTELERİNDE GÜVENLİ ÖDEME

Güvenli ödeme olanakları ve avantajlı ödeme seçenekleri ise e-tatil sitelerinin daha fazla kullanıcıya hitap etmeleri için önem vermesi gereken konular arasında yer alıyor. Güvenli ödeme sertifikalarının yanında 3D güvenli bankacılık sistemleri ile desteklenen e-tatil sitelerinin daha çok tercih edildiği biliniyor. Bankalarla yapılan anlaşmalar sonucu avantajlı ödeme seçeneklerinin geliştirilmesi ve taksitli ödeme gibi cazip fırsatların sunulması bu sitelere talebi önemli oranda artıran seçenekler arasında.

Erken rezervasyon uygulamaları ve seçilen destinasyonlara benzer destinasyonların da kullanıcının ilgisini çekecek şekilde sitede gösterilmesi daha cezbedici ve daha kolay satışa dönüştürücü etkisi ile e-tatil sitelerinde uygulanması gereken stratejilerden.

E-tatil sitelerinin içerik kalitesini öne çıkarması da online e-ticaretin olmazsa olmazları arasında. Doğru stratejiler izlenerek oluşturulmuş SEO içerikler e-tatil sitelerini aramalarda üst sıralara taşıyarak daha çok kullanıcıya hitap eden duruma getirebilir.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.417 Değişim: 0,00% Hacim : 18.868 Mio.TL Son veri saati : 17:59
Düşük 0 09.04.2021 Yüksek 0
Açılış: 0
8,1546 Değişim: 0,27%
Düşük 8,1219 09.04.2021 Yüksek 8,1960
Açılış: 8,1325
9,7032 Değişim: -0,14%
Düşük 9,6635 09.04.2021 Yüksek 9,7486
Açılış: 9,7167
457,35 Değişim: -0,42%
Düşük 454,58 09.04.2021 Yüksek 460,57
Açılış: 459,25
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.