Anadolu’da elektronik ticaret ateşi yandı

21.01.2015 - 12:49 | Son Güncelleme :

İnternetten satış yapan Anadolu girişimcilerinin sayısı giderek artıyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/onlinealisveris_99.jpg">

İnternetten satış yapan Anadolu girişimcilerinin sayısı giderek artıyor.

Anadolu gün geçtikçe elektronik ticarete ısınıyor. Sanal dünya hızla KOBİ’lerin önemli satış kanalları arasında yerini alıyor. Güneydoğu’daki 475 girişimci ürünlerini açık pazar platformu n11.com üzerinden tüm dünyaya satıyor. Gittigidiyor’un Anadolu’dan satış yapan satıcı sayısı ise 40 bini aşıyor. E-ticaret altyapısı satan T-Soft’un Güneydoğu ve Doğu Anadolu’daki müşterilerinin sayısı 746’ya ulaştı. Anadolu’da yanan e-ticaret ateşinin 2015’te büyüyeceği öngörülüyor.

dunya.com'dan Selenay Yağcı'nın haberine göre; Önce İstanbul ardından diğer büyük kentlerde yaşayanlar sanal alışverişe alıştı, hacmi büyüttü. Şimdi ise sıra Anadolu’da. Türkiye’de hızla popülerleşen e-ticaret, 2014’te bir önceki yıla göre yüzde 25 büyüdü. Sektör temsilcileri, 2015’te sektör genelindeki büyümenin devam edeceğini öngörüyor. Hızlı büyümenin motorunun Anadolu kentlerindeki KOBİ’ler olması bekleniyor. Zira Anadolu’da hem alışverişe hem de satışa ilgi hızla artıyor. Anadolu’da ticaret yapan bir firmanın erişebileceği müşteri sayısı, faaliyet gösterdiği şehirle sınırlıyken internet sayesinde müşteri portföyü tüm Türkiye, hatta bazen tüm dünya olabiliyor. İşte bu durum, giderek genç nesillerin yönetimine geçen Anadolu KOBİ’lerini e-ticarete çeken en önemli etkenlerin başında geliyor.

Odaların sayesinde sayı artıyor

Anadolu’nun artan ilgisi e-ticaret sitelerinin iş modellerini de yönlendiriyor. Örneğin sanal pazar e-ticaret platformu n11’in bugün 81 ilden satıcısı var. Doğuş Planet İcradan Sorumlu Başkanı İzi Adato, KOBİ’lerin e-ticaret sayesinde büyük şirketler arasında varolabilmesinin kolaylaştığını söyledi. Adato, “n11.com’da İstanbul dışındaki satıcılarımız, kayıtlı mağazaların yaklaşık yüzde 50’sini oluşturuyor ve bunun da yüzde 1.5’i Diyarbakır’dan” diye konuştu. Platformda İç Anadolu’dan 2 bin 687, Doğu Anadolu’da 280, Güneydoğu’dan 475 mağazanın bulunduğunu kaydeden Adato, Anadolu’nun ilgisinin esnaf ve ticaret odalarının bilinçlendirmesiyle daha da arttığını dile getirdi. E-ticarete Anadolu’nun giderek artan ilgisinin bir göstergesi de Gittigidiyor. com’un rakamlarında saklı... Son bir yılda GittiGidiyor’da Anadolu’dan satış yapanların sayısı 40 bini aştı. GittiGidiyor CEO’su Gülfem Toygar, e-ticaretin Anadolu’daki KOBİ’lere, İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlere göre daha fazla avantaj sağladığını vurguladı. Toygar, sözlerine şöyle devam etti: “KOBİ’ler, e-ticaret ile uluslararası pazara girebilir, markalarını ve ürünlerini çok daha hızlı, ucuz ve etkili şekilde tanıtabilir ve satışlarını artırabilir. Ayrıca, online mecrada varlığınızı sürdürdüğünüz sürece, kira, satış elemanı gibi operasyonel masrafl arı asgari düzeye indirmiş olursunuz. Alıcı ve satıcılara sağlanan avantajların yatırımcılara geri dönüşü ise satışlardaki artış ve 7/24 erişilebilirlik.”

Vitringez’in, %30’u Anadolu’dan

Vitringez.com’un CEO’su Natali Yeşilbahar da hem kullanıcı verilerinin hem de marka istatistiklerinin Anadolu’nun e-ticaretteki yükselişini doğruladığını aktardı. Yeşilbahar, “İlk günden beri Anadolu firmalarıyla da iletişim halindeyiz. Vitringez.com’da yer alan ve sayıları gittikçe artan 120 e-ticaret ve marka sitesinin yüzde 30’unu Anadolu firmaları oluşturuyor” dedi. E-ticaret altyapısı satan şirketlerden T-Soft’un Kurucusu Ömer Arıkan ise Güneydoğu ve Doğu Anadolu’daki müşterilerinin sayısının 746’ya ulaştığını açıkladı. Arıkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Örneğin Kahramanmaraş’ta yerleşik 10 şirkete hizmet veriyoruz. Özellikle bölgeye has ürünler e-ticaret siteleri üzerinden pazarlanıyor. Mesela kayısı, bal, telkâri, dokuma, Bitlis sabunu gibi ürünler başta geliyor. Hemen hemen her şehirden yöresel ürün satan müşterimiz var.

Tanıdık mahalle esnafından isteyemediği ürünü alıyor

Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) Başkanı Yardımcısı Levent Kızıltan, Anadolu’daki e-ticaret heyecanının arttığını söyledi. Kızıltan, bu heyecanın sadece yerel ürünleri internetten daha çok kişiye ulaştırmakla sınırlı olmadığını burada yaşayanların da internetten alışverişe hızla ısındığına dikkat çekti. Kızıltan, “Anadolu’da mobilyadan gıda ve giyime kadar birçok ürünün internetten satışı artıyor. Bunun ötesinde mahremiyet ve fiziksel ortamın küçüklüğü nedeniyle açık ortamda alınmasından çekinilen ürünlerin e-ticaret ortamında edinilebilmesi de önemli” dedi Kızıltan’ın söylediklerine paralel özellikle kişisel bakım ürünleri gibi insanların alırken çekindikleri, tanıdık mahalle esnafından isteyemediği ürünlerin internetten satış rakamlarının hızla arttığı gözleniyor. Uzmlanlar, pek çok şirketin önümüzdeki dönem stratejisini bu veriler ışığında yeniden kurgulayacağına dikkat çekiyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.693 Değişim: 1,77% Hacim : 109.544 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.421 19.04.2024 Yüksek 9.715
Açılış: 9.431
32,5127 Değişim: 0,12%
Düşük 32,3637 19.04.2024 Yüksek 33,0938
Açılış: 32,4747
34,7004 Değişim: -0,09%
Düşük 34,5553 19.04.2024 Yüksek 35,3906
Açılış: 34,7321
2.500,53 Değişim: 0,65%
Düşük 2.483,83 19.04.2024 Yüksek 2.552,25
Açılış: 2.484,49
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.