Türkiye, Hyundai`ın ihracat üssü olacak

07.03.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Güney Koreli Hyundai`ın Avrupa`daki tek fabrikası olan Hyundai Assan, ihracat üssü olmaya hazırlanıyor. Hyundai Assan`ın İzmit fabrikasında üretilecek otomobiller, dünya ülkelerine ihraç edilecek.

Hyundai Assan İzmit fabrikası, Güney Koreli Hyundai`nin Avrupa`daki ihracat üssü olacak. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, sadece Türkiye`de üretilecek bir modelin dünya ülkelerine ihraç edileceğini söyledi.

Hyundai`nin Avrupa`daki tek fabrikasının Türkiye`de olduğunu söyleyen Kibar, ‘‘Bütün dünya pazarlarına ihraç edilecek bir modelin Türkiye`de üretimine yönelik olarak çalışıyoruz. İhraç modelinin ne olacağına karar verdikten sonra kısa bir süre içinde üretime başlayabiliriz’’ dedi.

2001 yılı içinde, Türkiye`de üretilen Hyundai Accent modelinin ihracatına da başlayacaklarını belirten Kibar, Accent`in Güney Amerika, Kuzey Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihraç edileceğini söyledi.

Olgunluk dönemi
Hyundai`nin Türkiye`de büyümeyi hedeflediğini belirten Kibar, Hyundai Assan`ın ‘‘ihracat üssü’’ projesiyle nedeniyle yeniden şekillendiğini ifade ederek, ‘‘Çocukluk dönemini geçirdik. Şimdi olgunluk dönemine giriyoruz’’ dedi.

Yerli üreticilerin dünyadaki üreticilerle ihraç pazarlarında rekabet edebilmesi için, dünya ölçeklerinde üretim yapmaları gerektiğine işaret eden Kibar, şöyle konuştu:

‘‘Yerli üreticiler dünyadaki üreticilerin ölçeklerinde üretim yapıp, kár etmeliler. Böylece ihraç pazarlarında rekabet edebilirler. Ancak bu imkanlar Türkiye`de kalmadı. Yerli otomobillerin satış hacmini artırmak lazım. Üreticiler, o otomobiller için yapılan yatırımı geri alabilsinler ki rekabetçi olabilsinler. Bugüne kadar hem yerli sanayi, hem de yan sanayi rekabeti yakalamakta zorluk çekiyor.’’

Hükümetin reel sektörü harekete geçirmek için otomotiv sektörüne öncelik vermesi gerektiğini öne süren Kibar, otomotivde yaşanan hareketin dalga dalga bütün sektörlere yayıldığını söyledi. Kibar, ekonomik krizi atlatan firmaların, krizden büyüyerek çıkacağını da sözlerine ekledi.

Türkiye`nin içinde bulunduğu en büyük sorunlardan birinin döviz açığı olduğunu belirten Kibar, ihracatın ithalatı karşılayamadığını söyledi. Geçen yıl 3 milyar dolarlık otomobil ithalatı yapıldığına dikkat çeken Kibar, ithalatın ekonomiyi uzun vadede kaynak ihtiyacına yönlendirdiğini söyledi.

Havalı roadster
Hyundai, geleceğin roadster`ini Cenevre Otomobil Fuarı`nda sergiledi. HCD 6 Roadster adıyla tanıtılan konsept otomobil, Kaliforniya`daki Dizayn Merkezi`nde geliştirilmiş. İki kişilik üstü açık konseptin tasarımındaki farklılık dikkat çekiyor. Konsept aracın ön görünümü ve arkadan görünümü birbirine çok benziyor. Farklılığı görebilmek için ayrıntılara dikkat etmek gerekiyor. Otomobilin dışı kadar içi de ilginç. Kokpitte, hızı, motor devrini, motor sıcaklığını ve benzin durumunu biraraya toplayan tek bir gösterge kullanılmış. Konsept otomobilde, Hyundai Santa Fe modelindeki 2.7 litrelik DOHC V-6 motor kullanılmış. Motor, 215 beygir güç üretiyor.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.722 Değişim: 0,00% Hacim : 102.240 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.668 24.04.2024 Yüksek 9.767
Açılış: 9.716
32,5679 Değişim: 0,09%
Düşük 32,4792 25.04.2024 Yüksek 32,6046
Açılış: 32,54
35,0249 Değişim: 0,56%
Düşük 34,7916 25.04.2024 Yüksek 35,0312
Açılış: 34,8286
2.427,90 Değişim: 0,19%
Düşük 2.414,58 25.04.2024 Yüksek 2.432,11
Açılış: 2.423,18
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.