Girişimciler için kritik 6 nokta

19.08.2014 - 12:07 | Son Güncelleme :

Kritik altı nokta var ki profesyonel yatırımcılar bu konuda hem fikirdir

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/kobi111.jpg"> 

Bir girişim şirketi kurarken en önemli şey yatırımcılarınızın şirketinizi nasıl değerlendireceğini anlamaktır. Bu yaklaşımı işletmeler için turnusol testi gibi düşünebilirsiniz. Ayrıca şirketinize bir yatırımcı gibi bakabilmenin pek çok artısı bulunmaktadır.

Subjektif bir eleştiri almadan başarılı bir şirket elbette kurulabilir. Pek çok girişimci düzinelerce yatırımcı tarafından reddedilerek büyük pazarları kazanmayı başardı. Bazen herkesin çok saçma bulduğu bir fikir, milyon dolarlara dönüşebilir.

Peki bir yatırımcı bir girişimin yatırım yapmaya değer olup olmadığını nasıl belirlemektedir? Yatırımcıların her birinin kendi kişisel deneyimleri, bakış açısı ve farklı bir düşünme süreci vardır. Bu yüzden birinin değerlendirme metodu diğeri ile birebir aynı değildir. Fakat kritik altı nokta var ki profesyonel yatırımcılar bu konuda hem fikirdir:

1. Problem

Çözeceğiniz problem, “müşterinin can alıcı noktası ya da pazarın ihtiyacı nedir?” olsun.  Neden bu problemi çözmek önemlidir? “Bu problem bir uygulama ile çözülmeli” şeklinde düşünebilirsiniz. Eğer probleminizi yatırımcıların kulağında çınlayacak, onlar için kişisel hale gelecek bir yolla sunabilirseniz size büyük faydası olacaktır.

2. Çözüm

Sizin bu problem için getirdiğiniz çözüm nedir, nasıl çalışmaktadır, rakiplerinden hangi yönleri ile 10 kat daha iyidir? Sunmayı planladığınız konsepti ürünleri ve servisleriyle açık bir şekilde tanımlamalısınız. Çözümünüz benzersiz bir ekosistem için mi geçerli yoksa hali hazırda meydana geliyor mu? Çözüm için çok derinlere inmeyin. Unutmayın yatırımcılar olayı genel bir bakış açısıyla değerlendirirler, onlar bu alanın uzmanı değildir.

3. Pazar

Müşterileriniz kim olacak ve pazar ne kadar büyük? Toplam erişilebilir pazarınızı, hizmet vermeyi planladığınız segmenti, girmeyi ve büyümeyi planladığınız pazar için bir takvimi yatırımcılarınıza sunmanız gerekir. Yaptığınız her varsayımı açıklayın. Toplam erişilebilir pazarınız 100 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında olmalıdır. Yeterince büyük fakat gerçekçi bir değer belirlemelisiniz.

4. Rekabet

Sizinle şu anda ya da gelecekte yarışabilecek teknolojiler ya da şirketler nelerdir? Kendinizi onlardan nasıl farklılaştırıyorsunuz, rekabeti kırmak için benzersiz yönünüz nedir ve neden sizin çözümünüz kazanacak? Aşmayı planladığınız entelektüel bariyerler var mı? En iyi uygulama kendi uygulamanızı hali hazırda sizin tarafınızdan yapılabilir olmanız ve diğerlerinin önüne takip edebilmesi için aşması gereken büyük bariyerler koymaktır. Eğer rakiplerinizden önde kalabilmek için bir plan yapmazsanız, bu büyük fırsatı rakipleriniz kolayca kendi paketlerine ekleyebilirler.

5. Takım

Yönetici takımınız kimlerden oluşmaktadır, özgeçmişleri nedir ve bu şirketi gerçekleştirmek için neden gereklidirler? Seçtiğiniz ortaklarla doldurmayı planladığınız belirgin bir boşluk var mı? İş planınızdaki hedefleri nasıl gerçekleştirmeyi düşünüyorsunuz? Yatırımcılar için takım oldukça önemlidir. Bu takımla uzun soluklu ve engellerle dolu bir yola çıkıyorsunuz. Eğer belirlediğiniz konsept çalışmazsa takımınız bunun üstesinden gelebilmeli ya da stratejik bir biçimde pivot edebilmelidir.

6. İş Planı

İş planınız nedir? Almayı planladığınız yatırımları, bu yatırımlara ne zaman ve ne için ihtiyaç duyacağınızı da içeren birkaç yıllık bütçe oluşturmalısınız. Planınızın temel aldığı kilit varsayımlar nelerdir? Sunumunuzun en fazla 2-3 slaytlık kısmını finansal planınıza ayırın. İhtiyaç duyduğunuzda kullanabileceğiniz ayrıntılı planınızı yedekte tutabilirsiniz. Varsayımlarınızı yaparken gerçekçi olun. Yatırımcılar mucizelere inanmaz.

En başarılı sunumlar 1-2 sayfalık bilgi ile desteklenen 20 slaytlık sunumlardır. Bu çalışma girişiminizin başarılı bir şekilde büyümesinde size oldukça yardımcı olacaktır. Ayrıca bu soruları girişimcilik kariyerinizde bir şekilde cevaplamanız gerekecek. Ne kadar erken o kadar iyi…


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.408 Değişim: 0,03% Hacim : 15.794 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 1.400 16.04.2021 Yüksek 1.413
Açılış: 1.406
8,0578 Değişim: 0,63%
Düşük 8,0020 16.04.2021 Yüksek 8,1121
Açılış: 8,0073
9,6725 Değişim: 0,69%
Düşük 9,5724 16.04.2021 Yüksek 9,7085
Açılış: 9,6062
460,49 Değişim: 1,36%
Düşük 453,88 16.04.2021 Yüksek 463,33
Açılış: 454,29
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.