Yatırımdan reklama Aria

09.10.2002 - 09:26 | Son Güncelleme :

İş Bankası ile Telekom Italia Mobile`in (TİM) GSM pazarındaki markası Aria, Türkiye`deki birinci yılında 4 milyar doları aşan yatırımıyla malesef çok sayıda şirket için yapılamayan `krize rağmen yatırım` haberlerinin en somut örneği oldu. Aria`nın yatırımları sadece şirket politikası olarak da kalmadı. Türkiye`nin 2001`in ilk altı ayında yabancı sermaye girişinde 2 milyar 161 dolar ile rekor kırmasında söz konusu yatırımların etkisi görüldü. Aynı Aria, şimdi de seçim öncesinde tedirginlik yaşayan reklam sektöründe izlediği `cesur` politikayla dikkat çekiyor.
Aria`nın Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi reklam ajansı tarafından hazırlanan reklam filmleri verdiği mesajdan müziğine, mekân seçimine birbiriyle iç içe geçen `bizden` unsurlarıyla izleyicilerin beğenisi topladı. Filmler beğeninin yanı sıra yayımlanma sıklığıyla da hafızalara yerleşti. Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi Genel Müdürü Aslı Keskinel Ekşioğlu, izleyiciden çok olumlu değerlendirmeler aldıklarını, reklamın sıcak, renkli, genç ve yenilikçi bulunduğunu söyledi.


Rekabete davet
Ekşioğlu, bu tepkilerin Aria`nın GSM pazarına getirdiği yeni nefesle de örtüştüğünü belirterek, İş Bankası ve TİM köklü, kendi sektörlerinde birçok ilke imza atmış şirketler. Bu şirketlerin bugüne kadar müşterilerine sundukları güven unsuru ve yenilikleri izleme konusundaki hızları Aria markasında bir araya geldi. Ajans olarak çok güçlü bir markaya sahip olmanın verdiği bilinçle, bu hamuru en iyi şekilde biçimlendirmek üzere yola çıktık. Amacımız Aria`nın pazara girdiğinde yakalamış olduğu rüzgârı bir adım daha öteye taşıyarak devam ettirebilmekti. Aria`yla birlikte GSM`de rekabet inanılmaz ölçüde arttı. Mevcut şirketler dahi birbirleriyle Aria`dan sonra gerçek anlamda rakip oldu. Yeni servisler ve fiyat politikalarıyla rekabet başladı. Bu, Aria`nın ne kadar güçlü bir marka olduğunu gösteriyor. Biz bunu öne çıkardık ve izleyiciye gösterdik diye konuştu.
Aria`nın Türkiye`nin demografik yapısına paralel genç bir abone kitlesine sahip olduğunu dile getiren Ekşioğlu, Şirketin toplumun hangi kesiminden olursa olsun genç ve genç düşünenlere yönelik hizmet politikasını
`sanat`ın yardımıyla ortaya çıkarmaya çalıştık. Birçok sanat dalı ve uygulamaları var. Sanat tek bir kitleye hitap etmiyor. Hepimiz bir tür resimden hoşlanıyor, değişik türlerde müzik dinliyoruz. Sanat bir şekilde içimizdeki, çoğunlukla da fark edemediğimiz güzellikleri ortaya çıkarıyor. Aria`nın hizmetlerinde de görülen bir durum bu. GSM`de eskiden olunduğundan daha ileri bir noktaya gelindi. Örneğin bir `BenimİçinÖde` uygulaması ile geçmişte kalan bir hizmet günümüzde canlandı dedi.


`İletişim sanattır`
Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi`nin Aria için hazırlardığı yeni reklam kampanyasının ilk iki filminde hikâyeler bir ressamın
atölyesinde geçiyor. İlk hikâyede sevgilisine hiç konuşmadan evlenme teklif eden genç ve yakışıklı bir ressam konu ediliyor. Birbiriyle kucaklaşan diş fırçalarının ön planda olduğu dev bir tablo ve ansızın bir ipin ucunda beliriveren alyansla sevdiği kadına evlenme teklifinde bulunan ressamı ikinci filmde yine aynı atölyede dedesiyle görüyoruz. Ressam eski Beyoğlu`na ilişkin izlenimlerini içinde dedesinin hatırladığı eski bir uygulamanın, ödemeli aramanın, ilk defa Aria tarafından `BenimİçinÖde` hizmetiyle canlandırıldığını öğreniyoruz. Sezen Aksu`nun sözlerini yazdığı `Hayallerini bırak, hayat beklemez biliyorsun. Kelimeleri özgür bırak en uzak mesafeleri koşsun...` diye başlayan ve Işın Karaca`nın güçlü sesiyle yorumladığı müzik ilk filmde kullanılıyor. Filmler, ajansın Aria için yarattığı slogan `İletişim sanattır`la sona eriyor.



--------------------------------------------------------------------------------


Film setinden notlar


Film Topkapı Sarayı içindeki Darphane`de kurulan sette çekildi.

Darphane`de gerçekleştirilen çekimler geceli-gündüzlü iki tam
gün sürdü.

Film, Atlantik Prodüksiyon`dan Charles Richards tarafından çekildi.

Görüntü yönetmenliğini Robert Benavides yaptı.

`Spiderman` filminin `steady cam` kameramanı William Hayes, Aria filminde aynı görevi üstlendi.

Sezen Aksu, ilk kez reklam müziği yaptı, Işın Karaca da seslendirdi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.492 Değişim: -0,40% Hacim : 67.334 Mio.TL Son veri saati : 17:00
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,4951 Değişim: 0,15%
Düşük 32,3698 18.04.2024 Yüksek 32,5411
Açılış: 32,4475
34,7445 Değişim: 0,07%
Düşük 34,6200 18.04.2024 Yüksek 34,8972
Açılış: 34,721
2.486,39 Değişim: 0,98%
Düşük 2.456,07 18.04.2024 Yüksek 2.499,96
Açılış: 2.462,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.