Casper Türkiye'de akıllı telefon üretimine başlıyor

19.02.2018 - 08:39
Casper Türkiye'de akıllı telefon üretimine başlıyor | Teknoloji Haberleri

Casper 2018 yılı içinde Türkiye'de ilk ayağını başlatacağı akıllı telefon üretiminin tamamını önümüzdeki senelerde Türkiye'de gerçekleştirmeyi planlıyor.

Casper Üst Yöneticisi (CEO) Charlotte Lamprecht, "Türkiye'deki üretimimize 2018'de akıllı telefon üretimini ekleyeceğiz. Hedefimiz önümüzdeki senelerde akıllı telefon üretimimizin de tamamını Türkiye'de gerçekleştirmek. Bu sene içerisinde üretimin ilk ayağını burada başlatmayı planlıyoruz." dedi.

Casper, şu an yurt dışında devam eden akıllı telefon üretiminin ilk ayağını 2018 yılı içerisinde Türkiye'ye çekecek. Ürün portföyünün belli bir kısmının üretimine bu yıl içinde başlamayı planlayan şirket, önümüzdeki senelerde üretimin tamamını Türkiye'de yapmayı planlıyor.

Casper CEO'su Charlotte Lamprecht, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada şirketin Ümraniye'deki binasında şu an bilgisayar üretimi gerçekleştirdiklerini belirterek, şunları söyledi:

##$$IHTIYACKREDIWIDGET##$$

"Türkiye'deki üretimimize 2018'de akıllı telefon üretimini ekleyeceğiz. Hedefimiz önümüzdeki senelerde akıllı telefon üretimimizin de tamamını Türkiye'de gerçekleştirmek. Bu sene içerisinde üretimin ilk ayağını burada başlatmayı planlıyoruz. İlk etapta onlarca binlik bir üretimden söz edebiliriz. Tamamını buraya almak için fiziksel bir inşaat yapılması gerekiyor.

Casper olarak bu sene en önemli hedeflerimizden biri de kurumsaldaki gücümüzü ve satışlarımızı artırmak.

2018 yılında kurumsal tarafa odaklanacağız, kurumsalda bütün pazara odaklanacağız. Bayi ve satış kanallarımız sayesinde hem devlet hem de kurumsal yerlere ürünlerimizle gireceğiz. Bu yıl Türkiye genelinde bin 500 adet iyi bayi açmayı hedefliyoruz. Şu an bayi sayımız 500, yıl sonuna kadar bunu artırmayı hedefliyoruz."

"BİLGİSAYARLARDAN AKILLI TELEFONLARA KESKİN BİR GEÇİŞ EĞİLİMİ YOK"

Lamprecht, Casper'ın pazarda akıllı telefondan dizüstüne, tabletten masaüstüne kadar pek çok ürüne sahip olduğunu dile getirerek, akıllı telefon endüstrisinin Türkiye'de çok geniş bir sektör olduğunu anlattı.

Türkiye'de geçtiğimiz yıl yaklaşık 12 milyonun üzerinde akıllı telefon satıldığını bildiren Lamprecht, bilgisayar endüstrisinde 2 milyon adet satış yapıldığını anımsattı.

Lamprecht, "Geçen yıl akıllı telefon satışlarında biraz düşüş yaşandı. Adet bazında büyüme yıllık bazda biraz negatif seyretti. Akıllı telefonlarda yüzde 5 ile yüzde 9 arasında düşüş yaşandı. Bilgisayar sektöründe bir değişim olmadı. Ciroda yıllık bazda yüzde 40 büyüme kaydettik. Akıllı telefonlarda pazar payımız yüzde 3-4 civarında. Akıllı telefon satışlarında bu yıl yatay bir seyir izlenecek." ifadelerini kullandı.

Bilgisayar ve akıllı telefon pazarı kıyaslandığında, tüketicinin birinden diğerine kaydığının doğru bir tespit olmadığının altını çizen Lamprecht, özellikle gençlerin bazen telefon, bazen tablet, bazen notebook kullandığını, bilgisayarlardan akıllı telefonlara keskin bir geçiş eğilimi olmadığını söyledi.

Lamprecht, pazarda geniş bir yelpaze bulunduğuna işaret ederek, "Bu bahsettiğim sebeplerden dolayı hala bilgisayar endüstrisinde de akıllı telefonlarda da büyüme görüyoruz. Hiçbir kategori durmuyor, bütün kategorilerde büyüme var." dedi.

Bazı dönemlerde elektronik hediyelere yönelim olduğunu dile getiren Lamprecht, kış ayında son 3 haftada tablet satışlarının üçe katlandığını bildirdi. Tüketiciye ürünleri tam zamanında tedarik ettiklerini ve burada avantaj sağladıklarını aktaran Lamprecht, "Tüketiciler hediye olarak yıl sonunda daha fazla akıllı telefon, okul zamanları oyun bilgisayarları tercih ediyor." bilgisini verdi.

Lamprecht, şu an için halka açılmak gibi bir planları olmadığını belirterek, dolar kurunda yaşanan değişimlerin tüketiciye etkisini ise, "Yüksek kur insanlara sıkıntı vermez. Çok sık değişen kur insanlara sıkıntı verir. Çok sık değişen kur pazarı etkiler ancak istikrar olunca satın alma gücü de normale döner. Dolar kurundaki yükselişe karşın akıllı telefonlarda fiyatları değiştirmedik. Bilgisayarlarda çok küçük değişiklikler yaptık. Kur değişimlerinde iç harcamalarımıza, masrafları kontrol etmeye odaklandık. Pazarda fiyat istikrarını sağlamaya çalıştık." şeklinde değerlendirdi.

"GELECEK 10 AY İÇİNDE 6 YENİ ÜRÜNÜ PAZARA SUNACAĞIZ"

Geçtiğimiz yıl büyümelerinde son teknoloji ürünlere yönelmelerinin önemli etkisi bulunduğunu belirten Lamprecht, şunları kaydetti:

"Son teknoloji ürünleri geliştirmeye karar verdik. Son teknoloji ürünlerine odaklandık ve yeni ürünler ortaya çıkardık. Via, Excalibur, Nirvana gibi modellerimize önemli bir yönelim oldu. Mesela excalibur markasında çok iyi tanınıyoruz. Çok güzel bir dizaynda en son teknolojiyi sunuyoruz ve ürünlerimizin çok iyi bir fiyat performansı var. Akıllı telefonlarda odaklandığımız üç konu var, birincisi büyük ekran, ikincisi yüksek kamera performansı, üçüncüsü ise uzun zaman giden batarya. Bu özelliklere sahip ürünlerimizin sayısını artıracağız. Akıllı telefonda pazar payımızı artırmak istiyoruz. Gelecek 10 ay içinde akıllı telefon ve bilgisayarda 6 yeni ürünü pazara sunacağız."


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.417 Değişim: 0,00% Hacim : 18.868 Mio.TL Son veri saati : 17:59
Düşük 0 09.04.2021 Yüksek 0
Açılış: 0
8,1546 Değişim: 0,27%
Düşük 8,1219 09.04.2021 Yüksek 8,1960
Açılış: 8,1325
9,7032 Değişim: -0,14%
Düşük 9,6635 09.04.2021 Yüksek 9,7486
Açılış: 9,7167
457,35 Değişim: -0,42%
Düşük 454,58 09.04.2021 Yüksek 460,57
Açılış: 459,25
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.