Rekor kıran satışlar Türkiye’yi Avrupa’nın en büyük 5. Volkswagen pazarı yaptı… İspanya’yı sollayıp beşinci büyük oldu

Güncelleme Tarihi:

Rekor kıran satışlar Türkiye’yi Avrupa’nın en büyük 5. Volkswagen pazarı yaptı… İspanya’yı sollayıp beşinci büyük oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2025 04:00

Otomotiv pazarındaki rekor büyüme birçok markanın global satışlarına da yansıdı. Türkiye, Alman Volkswagen’in Avrupa’da en çok satış yaptığı 5. ülke oldu. VW Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Türkiye pazarının büyümesi bunu tetikledi. Avrupa’da ilk kez 5. ülke konumuna geldik. İspanya gibi büyük pazarları geçtik. Bunun gelecekte çok pozitif yansımaları olacaktır” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE otomotiv pazarı 2025’i 1.4 milyon adet seviyesinde kapatmaya hazırlanırken, yıl boyunca gösterdiği güçlü büyüme performansıyla Avrupa’nın birçok pazarını geride bıraktı. İlk 10 ayda yüzde 10’a yaklaşan artış yalnızca toplam pazarı değil, markaların Avrupa hatta global sıralamasını da yeniden şekillendirdi. Bu tablo, Alman otomotiv devi Volkswagen için de son yılların en güçlü sonuçlarından birini ortaya çıkardı.

Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Türkiye pazarının büyümesi bunu tetikledi. Avrupa’da ilk kez 5. ülke konumuna geldik. İspanya gibi büyük pazarları geçtik. Bunun gelecekte çok pozitif yansımaları olacaktır” dedi. Bottaro, aynı dönemde globalde de Türkiye’nin ilk 10 pazar arasına girdiğini belirtti.

80 BİN SATIŞ HEDEFİ

Haberin Devamı

Volkswagen, yılın 10 ayında 65 bin adet satışa ulaşarak Türkiye otomobil pazarında 2. sıraya yerleşti. Bottaro, “Geçen yılı 75 bin adetle kapatmıştık. Yılın son 2 ayında bu rakamın üzerine çıkmayı ve yılı 80 bin adet seviyesinde satışla yine güçlü bir sırada tamamlamayı hedefliyoruz” dedi.

‘ELEKTRİKLİDE SORUN ÜRETİM ALAMAMAMIZ’

Yeni T-Roc’un Portekiz’deki basın lansmanında bir araya geldiğimiz Bottaro’ya markanın elektrikli araç hedeflerine neden istenen hızda ulaşamadığını da sordum. Volkswagen’in üretim hatlarında elektrifikasyon dönüşümünün sürdüğünü belirten Bottaro, asıl belirleyici unsurun Avrupa Birliği’nin 95 g/km CO2 hedefleri olduğunu vurguladı:

“Elektrikli araç payımızın bu seviyede kalmasının tek nedeni yeterli üretim alamamamız. AB’deki emisyon hedefleri üretimi Avrupa’ya kaydırıyor. Türkiye’ye daha fazla üretim tahsis edilse elektriklide çok daha yüksek pay elde ederiz. Satış yaptığımız hiçbir segmentte performans sorunu yok; mesele tamamen üretim erişimi.”

2026 NORMALLEŞME DÖNEMİ OLABİLİR

Türkiye otomotiv pazarının 2026’da daha dengeli bir tabloya dönebileceğini söyleyen Bottaro, sektörün beklentilerini şöyle özetledi: “Sektör, 2026 için hedeflerini biraz aşağı çekerek 1.2 – 1.3 milyon adet seviyesine işaret ediyor. Bunun nedeni kur beklentisiyle talebin yıl boyunca öne çekilmiş olması. Bu da 2026’da bir normalleşme dönemi yaşatabilir. Ancak enflasyon hedeflerine ulaşılır ve kredi musluğu açılırsa pazar yeniden pozitif ivmeye girebilir.”

Haberin Devamı

YENİ T-ROC’TA HEDEF 2026’DA 10 BİN ADET

VW’nin başarılı SUV modeli T-Roc tamamen yenilendi. Passat, Tiguan ve Tayron’un da üretildiği MQB Evo platformuna taşınan yeni T-Roc, hem kalite hem teknoloji tarafında ciddi bir sıçrama yaptı. Dış tasarımı baştan aşağı güncellenen model 12.2 cm uzarken, bagaj hacmi 475 litreye çıktı. İç mekânda malzeme kalitesi artırıldı; yeni nesil bilgi-eğlence sistemi ve sürüş destek teknolojileri de modele eklendi. Avrupa’da yakında satışa çıkacak T-Roc, Türkiye’de Şubat 2026 itibarıyla 1.5 litrelik 48V hibrit destekli benzinli motorun (eTSI), 116 PS ve 150 PS seçenekleriyle sunulacak. Bottaro, model için 2026 hedefinin 10 bin adet olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

‘POLO’YU TÜRKİYE’DE TUTMAYA ÇALIŞIYORUZ’

TÜRKİYE’nin yeni gümrük tarifeleri, üretim yeri Güney Afrika olan Polo’yu doğrudan etkiledi. 22 Kasım sonrası devreye girecek ek vergiyle modelin maliyeti yaklaşık 6 bin dolar artacak. Bu da Polo’nun fiyatını Tiguan’a yaklaştıracak. Gino Bottaro, “Polo markaya giriş modelimiz ve segmentinin en güçlü otomobili. Önemli bir müşteri kitlesi var. Bu yüzden Polo’yu Türkiye’de tutmak için fabrikayla birlikte fiyat üzerinde yoğun şekilde çalışıyoruz” dedi. Elektrikli ID.Polo’nun ise açığı kapatacağını belirten Bottaro, ID.Polo’nun gelişinin 2026 sonu – 2027 başı döneminde olacağını ifade etti.

Rekor kıran satışlar Türkiye’yi Avrupa’nın en büyük 5. Volkswagen pazarı yaptı… İspanya’yı sollayıp beşinci büyük oldu

Haberin Devamı

Yeni T-Roc Şubat 2026’dan itibaren 1.5 litrelik mild hibrit motorla Türkiye yollarında olacak.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!