Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2002 10:10
Renault, Türkiye`de üretimini yaptığı ve 1999 yılındaki tanıtımından itibaren 125 bin adedin üzerinde üretilen Clio Symbol`ü, yakaladığı ticari başarıdan cesaret alarak yeniledi.
Fiyatları 16 milyar liradan başlayıp 21.7 milyar liraya kadar çıkan yeni Clio Symbol, bugün Türkiye`de, daha sonra da Orta ve Doğu Avrupa, Yunanistan, Kuzey Afrika ve Körfez ülkeleri ile birçok Güney ve Orta Amerika ülkesinde satışa sunulacak. Yeni Clio Symbol`den 2002 yılında 650 milyon dolarlık ihracat bekleyen Renault, 2003-2004 yıllarında ise ihracatı artırmayı hedefliyor.
Yeni Clio Symbol`e daha dinamik bir görünüş veren yeni dış tasarımı ve daha fazla güvenlik ve konfor donanımının yanı sıra, 1.6 16v 107 BG ve yeni 1.5 dCi 65 BG comman rail dizel motor seçenekleriyle de motor yelpazesini zenginleştirdi.
Yeni Clio Symbol, Çek Cumhuriyeti`nin başkenti Prag`da Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze ve Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar`ın da katılımıyla düzenlenen uluslararası basın deneme organizasyonunda Türk gazetecilere tanıtıldı.
Renault Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş Ticari Genel Müdür Yardımcısı Müfit Ataseven, yeni Clio Symbol`ü, benzer otomobillere göre en aşağı yüzde 10`luk bir fiyat farkı yaratmak amacıyla oluşturduklarını söyledi. Clio Symbol`ün herşeyden önce Türk piyasası için geliştirildiğini ancak aynı zamanda Orta Avrupa, Kuzey Afrika ülkelerinde de büyük beğeni kazandığını dile getiren Ataseven, şöyle konuştu: ‘‘ En büyük iddiamız dizel motor gerçekten büyük bir silah olarak ortaya çıkmakta. Bununla birlikte otomatik vites de Haziran`dan itibaren piyasaya sunulacak.‘‘
SİLAHIMIZ ÜRÜNLERİMİZ
Ataseven, otomobil firmasının silahının ürünleri olduğunu, bunun için yeni Clio Symbol`ü piyasaya sunduklarını belirterek, ‘‘Clio Symbol‘ün 2002 piyasasına bir ivme vermek için yeni bir sembol olmasını arzulamaktayız. Bu nedenle finansman kampanyalarına başlamak üzereyiz’’ diye konuştu.
Proje Direktörü Emrullah Gürbağ da, geçen yıl Oyak Renault`un 40 bin Clio Symbol ihraç ettiğini ve bu yıl da Avrupa pazarının küçülmesine rağmen aynı hedefleri tutturacaklarını belirterek, ‘‘Bu yılki ihracat hedefimiz ise 650 milyon dolardır. 2003-2004 yıllarında ise yıllık 50 bine ulaşan bir ihracat beklentimiz var. Yeni Clio Symbol`de yerlilik oranını ise yüzde 60`dan yüzde 70‘e yükseldi’’dedi.