LinkedIn’in size söylemeyeceği 22 sırrı

22.04.2014 - 09:36 | Son Güncelleme :

LinkedIn ile ilgili birçok makale yazdım ve görüşlerimin çoğunu bu makalelerde belirttim...

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/linkedin.jpg">LinkedIn ile ilgili birçok makale yazdım ve görüşlerimin çoğunu bu makalelerde belirttim. Önceki makalelerde LinkedIn ile ilgili öne çıkan tavsiyelerimin yanı sıra çoğu LinkedIn görevlisi tarafından dile getirilmeyen ek ipuçları ve önerileri aşağıda bulabilirsiniz.

Bu kontrol listesi sayesinde LinkedIn profilinizi elinizdeki en iyi kişisel marka aracı haline getirebilirsiniz. Bu az bilinen, genellikle gözden kaçırılan ve ilk bakışta mantıksız görünen ipuçları az çaba harcayarak büyük avantajlar elde etmenizi sağlayacaktır.

1. Gizemli olun: LinkedIn profilinizi güncellerken bağlantılarınız gerçekleştirdiğiniz tüm küçük değişiklikleri görmekten rahatsızlık duyabilir. Hesabınızı düzenlemek için gizlilik kontrollerine gidin. Faaliyet yayınını devre dışı bırakın ve “faaliyet haber akışınızı kimlerin görebileceğini belirleyin” özelliğini “sadece siz olarak belirleyin.

2.  Fırsatçı olun: Hedef kitleniz içinde olan ancak bağlantılarınız içinde bulunmayan kişiler ile irtibat kurmanızı sağlayacak gruplara katılın. Grubun bir parçası olmak size bu kişilere ulaşma ve onları ağınıza katılmak için davet etme izni verecektir. Bunun için hesabınızı “Premium”a yükseltmenize gerek yok.

3. Laf kalabalığı yapın: Öne çıkarmak istediğiniz beş adet güçlü yan belirleyin ve bunları sürekli profilinizde kullanın. En önemli beceriniz proje yöneticiliği ise özet bölümünde proje yönetimi ile ilgili uzmanlığınızı ve birkaç deneyiminizi açıklayın. Bu, doğru kişilerin sizi bulmasını sağlayacaktır.

4. Nankör olun: Bağlantılarınızdan sadece en önemli yeteneklerinizi onaylamalarını isteyin. Öne çıkan yetenekleriniz için en fazla sayıda onay almak profilinize göz atanları etkileyecektir. Daha arka planda kalmasını istediğiniz yetenekler için verilen onayları silme veya reddetme konusunda cesaretli davranın.

5. Cimri olun: Gerçekten hayranlık duyduğunuz kişiler için tavsiyede bulunun ve onay verin. Başkalarını tavsiye ettiğinizde bu kişilerin itibarı, sizin değerlerinizin bir uzantısı olarak algılanır.

6. Tembel olun: Sahip olduğunuz içeriği başka bir amaçla tekrar kullanın. Bu, mesajınızı güçlendirecek ve marka tutarlılığı sağlayacaktır. Aynı içeriğin farklı şekillerini özgün bir şekilde paylaşmak marka topluluğunuz içinde verdiğiniz mesajı güçlendirecektir. Blog iletilerinizi, faaliyet güncellemelerine dönüştürün ve profilinize tanıtım belgeleri ve makaleler ekleyin.

7. Aç gözlü olun: LinkedIn’in sahip olduğunuz her bir iş unvanı için bir deneyim oluşturma formülünü takip etmeyin. Her bir iş unvanı dahilinde üstlendiğiniz tüm görevler için birden fazla giriş yaparak başarılarınızı paylaşmak için yer ayırın. Tarihlerin çakışması sorun değil. Fikir sahibi olmak için Profilime göz atın.

8. Grupçu olun: Katıldığınız grup sayısını sınırlamayın. Uzmanlık alanınız, sektörünüz, mezun olduğunuz okul, ilgi alanlarınız, sosyal etkinlikler ve kimliğinizin diğer yönleri ile ilgili gruplara katılın. Böylece, markanız için büyük önem taşıyan daha fazla kişi ile irtibat kurabilirsiniz. Ayrıca, başka kişiler profilinizi görüntülediğinde gruplarınıza bakarak markanız hakkında bilgi sahibi olabilirler. Daima sürekli aktif olan ve çok fazla üyesi bulunan gruplara katılın.

9. Dağınık olun: LinkenIn’in sadece tanıdığınız kişilerden gelen bağlantı taleplerini kabul etme tavsiyesini dikkate almayın. Bu, daha fazla Premium hesap satılması için işe yarar ancak sizin daha kolay bulunmanız için işe yaramaz. LinkedIn’de uygulana arama algoritması ağınızda bulunan kişiler için avantajlıdır. Bunun anlamı şudur; sizin sunduğunuz şeyleri arayan kişilerin yaptığı aramalar öncelikle 1. derece bağlantıları, ardından 2. derece bağlantıları ve sonrasında diğerlerini getirir.

10. Ortama uyum sağlayın: Başka kişilerin isminizin doğru yazacağını veya isminizi değiştirdiğinizi bileceğini varsaymayın. Özetinizde karşılaştığınız tüm yazım hatlarını, önceki isimleri, takma isimleri ve diğer isimleri belirtin. Ben şunu ekledim: Yaygın yazım hataları: Bill Arruda, Will Arruda, William Aruda, Will Aruda.

11. Görünmez olun: Çalışanlarınızı kontrol etmek veya yetenek avlamak için LinkedIn’i kullanırken gizliliğinizi koruyun. Gündeminizi gizli tutmak için “Siz başkalarının profilini görüntülediğinizde onlar ne görüyorlar” seçeneğini “anonim” olarak belirleyin.



12. Lafebesi olun: Her bir bölüm için karakter sınırlamasına dikkat ederek limiti sonuna kadar kullanın. Böylece bulunmasını istediğiniz önemli anahtar kelimeleri tekrar etme fırsatı elde edebilirsiniz. Karakter sınırlarını buradan öğrenebilirsiniz.

13. İnatçı olun: Bakış açınızı (POV) ve deneyimlerinizi uygun olduğunda özetinizde belirtin. Uzmanlık alanınız ile ilgili olarak bakış açınızı paylaşabileceğiniz gruplara katılın. Kendinizi rakiplerinizden farklılaştırmak için harika bir yoldur.

14. Dağınık olun: Profilinizin içeriğini yeniden düzenleyin (evet, LinkedIn buna imkan vermektedir). Böylece, önemli olduğunu düşündüğünüz noktaları ve odaklanılmasını istediğiniz güçlü yönlerinizi öne çıkarabilirsiniz. Bonus: Profilinizin, sizin yaptığınızı yapan çoğunluktan farklı olmasını sağlayacak.

15. Seçici olun: Yaptığınız tüm işlerin tüm ayrıntılarını belirtmeniz gerektiğini düşünmeyin – özellikle ayrıntılar marka mesajınızın etkisini azaltacaksa. Bugün sunduğunuz değer için iç görü sağladığını düşünmüyorsanız kariyerinizin başlangıcında yaptığınız işleri belirtmeyebilirsiniz. Veya eski işlerin hepsini, “Staj” veya “Eğitim Sürecim” gibi tek bir başlık altında gruplayabilirsiniz.

16. Açık olun: İnsanları LinkedIn profilinize yönlendirmek için iş kartınızdaki QR kodunu kullanın. Bir dahaki sefere sosyalleşirken tanıştığınız insanlar QR kodunu taratıp anında profilinizi görüntüleyebilir ve sizinle bağlantı kurabilir.

17. Tutumlu olun: Ulaşmak istediğiniz kişiye mevcut hesabınızdan herhangi bir şekilde ulaşamıyorsanız bir ay için hesabınızı Premium’a yükseltin. Bağlantı kurmak istediğiniz çok özel kişiler ile bağlantı kurmak için gerekli faaliyetleri gerçekleştirin. Bağlantı kurdunuz mu? Premium üyeliğinizi iptal edin.

18. Taklitçi olun: LinkedIn profilinizdeki önemli içerikleri diğer sosyal paylaşım sitelerinde de kullanın. Böylece, hem tutarlı bir görünüme sahip olabilir hem de dijital ayak izinizi arttırabilirsiniz. VisualizeMe.com, Vizify.com, Re.vu ve ResumUp.com göz atmak isteyebileceğiniz bazı sitelerdir.

19. Kişisel olun: Profiliniz özgeçmiş veya CD değildir. Biriyle sohbet ediyormuş gibi yazın. Kişiliğinizi işin içine katın. İnsanların değerlerinizi ve tutkularınızı bilmelerini sağlayın. Özet bölümünde iş dışında neler yaptığınızdan da bahsedin. İnsanların sizi tanımasını istemelisiniz.

20. Doğrudan yüzlerine bakın: Vesikalık fotoğrafınızın yüksek kalitede ve iyi bir ışığa ve ultra keskin odağa sahip olduğundan emin olun. LinkedIn günlük bir resminizi koymak için uygun bir yer değildir. Ayrıca, yüzünüzün tam karşıya baktığı veya hafifçe sol omzunuza, bilgilerinizin bulunduğu yöne doğru dönmüş olduğu bir fotoğraf kullanın.  Eğer yüzünüz sağ tarafa, ekran dışına bakıyorsa bu, üstü kapalı olarak sayfadaki bilgilere güvenmediğiniz mesajını verir.

21. Kılı kırk yarın: En az 500 bağlantıya sahip olun. Hedef kitlenizi genişletmenin yanı sıra, profilinizde görünen büyülü 500+ simgesi, profilinizi görüntüleyenler üzerinde psikolojik bir etki yaratacaktır.

22. Erteleyici olun: Profilinizin tamamlandığından emin olmadan bağlantı kurmaya başlamayın. İrtibat kurduğunuz kişiler, sizinle bağlantı kurmaya karar vermeden önce genellikle profilinizi görüntüleyecektir.

Beni Twitter‘da takip edin ve son kitabıma, Ditch. Dare. Do! 3D Personal Branding for Executives, göz atın.

Sohbete katılın. Yorum bölümünde Forbes topluluğumuz ile görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. William Arruda’dan daha fazla kişisel marka bildirimi almak için sayfanın üst kısmındaki “Follow” bağlantılarını kullanabilirsiniz.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.018 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
1.005 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.