Kuleler için `hava izinleri` gerekiyor

27.10.2005 - 10:28 | Son Güncelleme :

İstanbul`a yapımı düşünülen, 300 metre yüksekliğindeki Dubai Towers için, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Alemdağ ve Eskişehir Füze Üs Komutanlığı gibi kurumlardan izin alınması gerekiyor.
Kulelerin yapılacağı alan İstanbul Atatürk Havalimanı`nın uçuş koridorları üzerinde olmamakla birlikte, uçakların alçalmaya başladığı noktalara yakınlık anlamına gelen `uçuş patenleri`ne yakın. Bu nedenle öncelikle Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü`nün izin vermesi, bu iznin Hava Kuvvetleri Komutanlığı`na bildirilmesi gerekiyor.

40 kuruluş görüşü
Devlet Hava Meydanları İşletmesi yetkilileri de Bu kadar yükseklikte bir bina, uçuş koridorlarında olsa da olmasa da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü`nden görüş alınıyor diye açıklama yaptı.
İstanbul Şehir Plancıları Odası Başkanı Ahmet Turgut da yaptığı açıklamada, 3194 sayılı İmar Kanunu`nda kaç katlı binaların yapımı için kimlerden izin alınacağını belirten bir mevzuat olmadığını belirtti. Turgut, şöyle dedi:
Fakat böyle bir bina için yaklaşık 40 kurumun görüşü gerekiyor. Bunlardan en önemlileri Milli Savunma Bakanlığı ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü. Milli Savunma açısından konu iki noktada önemli. Birisi füze üs komutanlıkları, diğeri ise boğaz radarları. Buna göre yapılacak incelemenin ardından karar verilebilir.
Eski Merkez Bankası Başkanı Gazi Erçel, Sabah Gazetesi`nde dün yayımlanan yazısında, Merkez Bankası`nın aynı bölgedeki arsasında yapmak istediği 36 katlı binaya, `füze atışı menzilinde` olduğu gerekçesi ile izin verilmediğini, engelin kat sayısının 24`e indirilerek aşıldığını anlattı. 300 metre yüksekliğindeki Dubai Towers`ın ise 94 kat olması bekleniyor.
İkitelli`de bulunan Tekstilkent`in iki gökdelenin yapımı sırasında da askeri yetkililer ve havacılık kurumlarından izin alınması gerekmişti. Kulelerin uçakların `iniş patenleri ve hava koridorlarında olmadığı` tespit edilerek izin verilmişti.


İniş pistine yakın

Gökdelenin yapılacağı alan İstanbul Atatürk Havalimanı`nın yaklaşık 20 kilometre Kuzeydoğusu`nda yer alıyor.
Bu alan 2 bin 330 metre uzunluğundaki 2406 pistine yakın. Bu pist iniş amaçlı kullanılıyor.
Hakim rüzgar Lodos olduğunda ve hız 30 kilometreyi aştığında bu pist kullanılamıyor.
ISAO Annex 14 kriterlerine göre yapılmasına izin verilirse ışıklandırılması ve ikaz sistemi kurulması gerekecek.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
995 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.005 TL        
EURO
993 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.