Fiat`ın yeni bebeği Albea Türkiye`de doğdu

11.04.2002 - 10:25 | Son Güncelleme :

Tofaş, Doblo`dan sonra Fiat`ın yeni bir uluslararası modeline imza attı. Tamamen Türkiye`de tasarlanan Albea`nın üretimine Tofaş tesislerinde başlandı. Tofaş`ın yeni CEO`su Antonio Bene`nin, ‘‘Türk bebeği’’ olarak nitelendirdiği Albea, Türkiye`nin yanısıra Çin`de de üretilecek.

Tofaş, Doblo`yla elde ettiği uluslararası başarının ardından bu kez de orta (C) segmentte Siena`nın yerini alacak ‘Albea’ isimli yeni bir aracı tamamen Türkiye`de tasarlayarak üretmeye başladı. Tofaş`ın yeni CEO`su Antonio Bene, Albea`nın Türkiye`de doğduğunu belirterek, ‘‘Bu bir Türk bebeğidir. Türkiye`de gösterdiğimiz büyük çabanın ürünüdür’’ dedi.

Uygulamaya koyduğu dönüşüm programı çerçevesinde 100 milyon dolarlık yatırımla 4 yeni model oluşturan Tofaş, yenilenen Fiat Palio`nun 3 versiyonu ile Türkiye`de tasarlanıp üretilen Fiat Albea`yı dün Sabiha Gökçen Havaalanı`nda düzenlenen basın toplantısıyla tanıttı.

Antonio Bene, Tofaş`ın ortakları Koç ve Fiat`ın gösterdikleri çabayı yurtiçi ve yurtdışında büyük bir ticari başarıya dönüştürmede kararlı olduklarını vurguladı. Bu doğrultuda yaratılan Albea`yı bir ‘‘Türk bebeği’’ olarak nitelendiren Bene, ‘‘Orta C segmentinde bir modele ihtiyacımız vardı. Bunun üzerine Türk mühendislerinin azim, sabır ve iradesi Albea`yı ortaya çıkardı. Albea`yı Türk ailesi için ideal araç olarak ürettik’’ dedi.

Albea`nın bir yıldan kısa sürede prototipinin hazırlandığını ve Torino`ya gönderilerek onay alındığını bildiren Bene, ‘‘Albea, İtalyanca`da (gün doğumu) anlamına geliyor. Ancak baharı Türkiye`de müjdeleyen cemreyi ben daha çok seviyorum. Bu Tofaş`ın cemresidir’’ diye konuştu.

Bene, Koç Holding ve Fiat`ın Tofaş`ın ortakları olarak otomotiv sektörüne yatırımı sürdürdüklerini kaydederek, ‘‘İç piyasada ve dünyadaki durgunluğa rağmen Türkiye`ye güveniyoruz. Biz gösterdiğimiz çabayı Türkiye ve dünyada başarıyla tanıştırmak istiyoruz’’ dedi.

Albea için Avrupa`nın yanı sıra Çin ve Mısır gibi ülkelerden de talep geldiğini söyleyen Bene şöyle konuştu: ‘‘Çin`de de Albea üretimi yapılacak. Uluslararası piyasalarda bu modelle başarı elde edeceğimizi düşünüyoruz. Tofaş`ın üretim kalitesi en az Alman otomobillerinin kalitesi kadar iyi. 2002 yılında 10 bin adet Albea ihraç etmeyi düşünüyoruz.’’

Tofaş Ticari Direktörü Ferruccio Raspino da, Tofaş teşkilatı ve Fiat markasının verdikleri sözü tuttuğunu belirterek, ‘‘Birkaç ay içinde şirketin imaj ve yaklaşımını değiştirecek planı uygulamaya koyduk ve yepyeni hizmet ve ürünlerle tüketicinin karşısına çıktık’’ dedi.

Otomotiv sektöründe büyük bir durgunluk yaşanan bu dönemde gerçekleştirilen yatırımın ilk aşaması ile kamuoyunun karşısına çıktıklarını kaydeden Raspino şunları söyledi:

MÜŞTERİ KRAL OLACAK

‘‘Tofaş`ta yaşanan değişim sonucunda müşteriler kendilerini satış ve satış sonrasında kral gibi hissedecekler. Bu ülkenin kalkınmasına duyduğumuz inanç, insanına, maddi kaynağına yaptığımız yatırımla daha fazla piyasa payı, müşteri memnuniyeti ve Doblo ile elde ettiğimiz imkanları yakalayabileceğiz. Piyasayı da genişletebileceğiz’’diye konuştu.

Türkiye`de pazar payına ilişkin tahminde bulunmanın zor olduğunu da değinen Raspino, ‘‘Bence bu ülkede Türk müşteriler geleceğe çok fazla inanmıyorlar, gelecekten karamsarlar. Bir miktar iyimser olmaları lazım. Bu ülkenin önemli bir kalkınma göstermesi mümkün. Buna inanmak gerekir. 2002 yılı için toplam 150 bin araç satış tahminimiz var’’ dedi.


Türkiye, artık otomatik vitesli araç da üretiyor


Tofaş, yeni dönüşüm programı çerçevesinde Türkiye`de otomatik vitesli araçlar üretmeye de başladı. Tamamen Türkiye`de tasarlanıp üretilen Albea ve yeni Palio modellerinde otomatik vitesli versiyonları da piyasaya sunan Tofaş, kullandığı ‘speedgear’ teknolojisi sayesinde ister sürekli değişken vites oranlarına sahip CVT (Contiunous Variable Transmission) sistemli otomatik, ister 6 ileri manuel kullanımı birarada sunuyor.

Dün Sabiha Gökçen Havalimanında Albea`nın dışında Palio`nun yenilen iki versiyonu ve tamamen Türkiye`de geliştirilen spor modeli tanıtıldı. Yeni bir görünüme kavuşan Palio`nun 1.2, 1.2 16V, 1.6 16V, 1.6 16V sporting motor seçenekleri bulunuyor. 15.4 milyar lira ile 20.4 milyar lira arasında değişen fiyatlarla pazara sunulan yeni Palio`nun spor versiyonu Palio Sporting ise 22 milyar 95 milyon liradan satılacak.

Görünümü değişen Palio Weekend ise otomatik vitesli versiyonu ve sporting motor seçeneği dışında Palio`yla aynı obsiyonlara sahip. Yeni Palio Weekend 17.3 milyar lira ile 23 milyar lira arasında değişen fiyatlarda satışa sunuluyor. Yeni modellerle birlikte güvenlik ve konfora yönelik çok sayıda yeni donanım ve ekipman da tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Basın toplantısının ardından Fiat motor sporları pilotları, Palio`nun sporting modeli ve Kitcar ile bir gösteri yaptılar.


Fiat`ta artık peşin alana indirim yok


Tofaş Satıştan Sorumlu Direktör Yardımcısı Hasan Egeli bundan böyle piyasada fiyat istikrarsızlığına neden olacak peşin indirimlerini kaldırdıklarını belirterek, ‘‘Tek fiyat üzerinden gideceğiz. Tabii kredi desteğimiz sürecek’’ dedi. Egeli ayrıca 2002 yılındaki pazar paylarını yeni modellerle birlikte yüzde 20`nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Tofaş Pazarlamadan Sorumlu Direktör Yardımcısı Murat Selek de, satışa sunulacak yeni modellerle araçların bulunduğu segmentlerde liderliği sürdürmek ve pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini belirterek, ‘‘Her bir modelimizle en az yüzde 10-13`lük bir pazar payına ulaşmak istiyoruz’’dedi.


Fiyatı 16.4 milyar liradan başlıyor


Fiyatları 16.4 milyar lira ile 21.9 milyar lira arasında değişen Albea`nın 1.2, 1.2 16V, 1.6 16V motor seçenekleri bulunuyor. ‘Speedgear’’ teknolojisine sahip otomatik vitesli versiyona da sahip Albea, sınıfının en geniş iç hacmine ve bagaj hacmine sahip modeli olmasıyla da dikkat çekiyor. Albea`da polieliptik malzemeden yapılmış, köşeli hatlı, tek parça ön farlar ve sis farları, elektrikli, çift açılı gövde rengi yan aynalar dikkat çekiyor. Albea, ayrıca çift hava yastığı, çarpma anında kaputun iç kabine girmesini engelleyen kancaları, FPS yangın önleme sistemi, EAC enerji emici direksiyon simidi, opsiyonel olarak sunulan ABS+EBD`li frenleriyle güvenli sürüşler sunuyor. ‘Follow me-home’ sistemine sahip Albea`da ön farlar sizin isteğinize göre evinize doğru yürürken otomatik olarak sonradan sönüyor.


Tofaş`tan ‘Yeni Türkiye’ şovu


Tofaş, piyasaya sürdüğü yeni ürünlerin tanıtım faaliyetleri kapsamında, ilginç bir şova da imza atıyor. Şirket, bunun için ‘‘Yeni Türkiye’’ adıyla bir gösteri hazırladı. Gösteri bu akşam Mydonose Showland`de sahnelenecek. Yekta Kara ve Ali Taygun`un tasarladığı gösterinin müzik direktörlüğünü Doğan Medya Company`den (DMC) Ercan Saatçi üstlendi. Gösteride, Işın Karaca, Sertap Erener, İlhan Şeşen, Mirkelam, Çelik ve Aşkın Nur Yengi gibi sevilen sanatçılar rol alacak. Bu sanatçıların özel olarak bestelediği ‘‘Yeni Türkiye’’ albümü de yarın piyasaya çıkacak. Albümün satışından elde edilecek gelir, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı`na bağışlanacak.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.018 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.005 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.