Çin pazarında kaliteli marka olmak yetmiyor

23.04.2002 - 10:18 | Son Güncelleme :

Dünyanın en kalabalık nüfuslu ve en büyük tek ülkeli pazarı Çin`de dünyaca tanınmış, kaliteli, tüketicilerce tutulan marka olmak yetmiyor

Dünyanın en kalabalık nüfuslu ve en büyük tek ülkeli pazarı Çin`de dünyaca tanınmış, kaliteli, tüketicilerce tutulan marka olmak yetmiyor.

Çin`de tüketicilerin yarısına yakını yabancı marka, daha kaliteli marka ürünleri tercih etse de, bu ülkede yer etmek ve tutunmak isteyenyabancı sermayeli şirketlerin zaman, para ve sabıra ihtiyacı var.

Çin`de yatırımın öncülerinden, dünyanın meşrubat devi Pepsi 20 yıldır bu ülkede, ama, hala kar edemedi ve döngünün iki-üç yıl daha kırılmayacağı hesaplanıyor. Ünlü Gore-Tex markalı giyim eşyaları üreticisi WL Gore & Associates azalan gelirlerini telafi için bu ülkeye girişinin yedinci yılında bile indirimli satış mağaza ve satış noktaları açıyor. Ancak, bu şirket Çin pazarının gelecekteki potansiyel cazibesine odaklı ve bu ümidini kırmıyor . Bir araştırma kurumu Market-Expert`in Pekin, Şanghay ve diğer dörtönemli Çin şehrindeki pazar-piyasa araştırmasına göre, Çinli tüketicinin yüzde 44`ü yabancı markalı, yüzde 28.7`si yerli markalı ürünleri yeğliyor. Aylık gelir yükseldikçe yabancı marka tercihi artıyor. Çinli tüketicinin yüzde 64.7`si yabancı malları daha yüksek kalitesi ve kaliteli malzeme, girdi ve içeriğiyle, yüzde 11.8`i iyi paketleme ve güvenilirliliği, yüzde 5.9`u yüksek kalite ve fiyatı nedeniyle tercih ediyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.005 TL        
EURO
998 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.