Cannes`da Türkiye`ye iki ödül daha geldi

25.06.2004 - 07:55 | Son Güncelleme :

Rafineri, alkolsüz içkiler kategorisinde Bronz Aslan alırken, Ajans Ultra ekibi de Genç Yaratıcılar bölümünde üçüncü oldu ve bronz madalya kazandı

Milliyet`in ülke temsilcisi olduğu Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali`nde önceki gün gençlik kategorisinde Altın Medya Ödülü`nü kazanan OMD Türkiye`nin ardından dün de iki Türk reklam ajansı ödül aldı.
Basın ve açıkhava dalında Cafe Del Mondo için hazırladığı iki işiyle Alkolsüz İçecekler Kategorisinde `shortlist`e kalan Rafineri Reklam Ajansı Sack (Çuval) çalışmasıyla dereceye girerek Bronz Aslan ödülüne layık görüldü.

Hayaller gerçek oldu
Rafineri Reklam Ajansı ortaklarından Ayşe Bali Sarç, genç bir tasarımcının en büyük hayalinin Cannes`da ödül almak olduğunu söyledi.
Her yıl dünyanın en parlak ajanslarının kıran kırana rekabet ettikleri Cannes`da Türkiye ilk kez geçen yıl ödül almayı başardı. Bu yıl da bu hayali gerçeğe dönüştürebilmekten dolayı son derece mutluyuz diyen Sarç, Türk reklamcılığında yaratıcılık çıtasını yükseltmenin yolunun bu tip yarışmalardan geçtiğini belirtti.
Basın dalında Grand Prix ise Volkswagen`in Polo ürünü için hazırladığı Cops adlı çalışmasıyla DDB London`a verildi. Açıkhava dalında ise Grand Prix, CH - 9Media için yapılan Missile Car işiyle Malezya`dan J.Wlater Thompson ajansına gitti. Bu kategoride 23 kişilik jürinin yaptığı seçimlerde yaratıcılık ve yaratıcılığın basit dille anlatımı konusuna önem verilmiş olduğu gözlendi. Jürinin Türk üyesi RPM Radar Kurucu Ortağı / Kreatif Direktörü Paul McMillan, Türk reklamcıları Cannes`a mutlaka katılmalı. Türk ajanslarının burada şansı çok büyük dedi.
Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali`nin Genç Yaratıcılar (Young Creatives) bölümünde Türkiye`yi basın dalında temsil eden Ajans Ultra`dan Ali Göral ve Tolga Büyükdoğanay`dan oluşan Türk ekibi de üçüncü olarak Bronz madalya kazandı.
Bu sene Genç Yaratıcılar`a katılan 35 ülkeden 36 ekip, verilen brief doğrultusunda zamana karşı yarışarak Altın, Gümüş ve Bronz madalya için mücadele ettiler. Sonucunda birinci İtalya, ikinci ABD - İspanyol, üçüncü ise Türkiye ekibi oldu.


Yaratıcılıkta bronz ödül
Bu seneki reklam vereni Global Business Coaliation (GBC) olan, AIDS`le mücadele konulu yarışmada Genç Yaratıcılar, Küçük önlemlerle büyük problemleri önleyebilirsiniz briefi üzerinde çalıştılar. Yarışmada üçüncü olan Ajans Ultra ekibinden Tolga Büyükdoğanay, ödülü beklediklerini hatta birinci ve ikinci ekipten çok daha iyi bir proje hazırladıklarını söyledi. Yarışmaya kendilerine güvenerek gittiklerini belirten Büyükdoğanay, Geçen sene 24 ülke vardı. Bu sene ise 35 ülke arasında üçüncü olduk. Biz mutluyuz ama hazırladığımız reklam verilen brief`e diğerlerinden çok daha uygundu ve fikri daha kuvvetli destekliyordu dedi.
Ajans Ultra ekibinin hazırladığı çalışmada, bacak bacak üstüne atan bir sekretere yönetici not aldırır. Bir an bakışırlar ve o arada araya `AIDS in your company, may also hurt you` (şirketinizde AIDS varsa size de zarar verebilir) yazısı girer.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.006 TL        
EURO
1.009 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2022 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.