TEMSA pil ve batarya paketlerini Adana'da üretecek

14.01.2021 - 17:23 | Son Güncelleme :
TEMSA pil ve batarya paketlerini Adana'da üretecek | Ekonomi Haberleri

Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı ve TEMSA Yönetim Kurulu Başkanı Alemdar, "Son olarak geçtiğimiz ay içinde yurt dışına ihraç ettiğimiz elektrikli araçlarımızda da kendi batarya tesisimizde geliştirip ürettiğimiz batarya paketlerimizi kullandık" dedi.

 

TEMSA Ulaşım Araçları'nın (TEMSA) elektrikli araçlar konusundaki vizyonuna ilişkin Cevdet Alemdar ile TEMSA Üst Yöneticisi (CEO) Tolga Kaan Doğancıoğlu'nun katılımıyla, çevrim içi bir basın toplantısı düzenlendi.

Alemdar, toplantıda yaptığı konuşmada, TEMSA’nın yeni teknolojiler alanında uzun yıllar öncesinden çalışmaya başlamış, elektrikli araçlar konusunda bugün birden fazla modeli seri üretime hazır hale getirmiş dünyadaki sayılı şirketlerden biri olduğunu dile getirdi.

Haberin Devamı

Alemdar, "TEMSA’yı bugün sadece bir otomotiv şirketinden çok, otomotiv odaklı bir teknoloji şirketi olarak görüyoruz. Elektrikli araçlarımız başta olmak üzere sektöre öncülük eden tüm teknolojileri de Adana’daki tesisimizde kendi mühendislerimizle, kendi Ar-Ge ekibimizle geliştiriyoruz." diye konuştu.

Elektrikli araçlar söz konusu olduğunda pil ve batarya teknolojisinin her zaman sorgulandığını aktaran Alemdar, "Biz artık TEMSA’nın Adana’daki tesislerinde, elektrikli araçlarımızda kullandığımız pil ve batarya paketlerini geliştirip üretiyoruz. Son olarak geçtiğimiz ay içinde yurt dışına ihraç ettiğimiz elektrikli araçlarımızda da kendi batarya tesisimizde geliştirip ürettiğimiz batarya paketlerimizi kullandık. Böylesine önemli bir projeyi TEMSA bünyesinde hayata geçirmiş olmak çok gurur verici bizim için." ifadelerini kullandı.

ABD’YE ELEKTRİKLİ ARAÇ YOLDA

Alemdar, TEMSA’nın büyüme stratejisinde sürdürülebilirliği ve teknolojiyi odağına aldığını belirterek, şunları kaydetti:

"Bu iki konunun kesişiminde de zaten elektrikli araçları görüyoruz. Burada kendimize, teknolojimize çok güveniyoruz. TEMSA olarak ilk elektrikli araç ihracatımızı geçtiğimiz ay içinde İsveç’e yaptık. Yani İsveç dediğiniz gerçekten bu teknolojiye uzun yıllardır sahip olan, bu konuda ciddi bir vizyon ortaya koymuş, dünyada belki de bu konuyu en fazla sahiplenen ülke. TEMSA olarak ilk ihracatımızı buraya yapmak gerçekten çok kıymetli. Bunun devamı gelecek.

Haberin Devamı

Mesela ABD’de dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, kendi çalışanlarının ulaşımı için TEMSA markalı otobüslerimizi kullanıyor. Önümüzdeki dönemde buralarda da elektrikli araçlarımızı göreceğiz. Bunun çalışmaları, geliştirmeleri devam ediyor. ABD’de en çok satan araç modelimiz TS45. Bu aracımızın elektrikli modelini üretme hazırlığı içerisindeyiz. Bir adet prototip de şu an California’da test ediliyor. Umuyoruz ki yakın zamanda batarya paketleriyle, kaportasıyla tüm teknolojisiyle Adana’da ürettiğimiz elektrikli araçlarımız Silikon Vadisi başta olmak üzere ABD’nin farklı bölgelerinde yollarda olacak. Seri üretime hazır hale getirdiğimiz elektrikli araçlar, yerli imkanlarla geliştirdiğimiz batarya paketleri, ihraç ettiğimiz ve edeceğimiz teknolojler. Hepsi bu vizyonun bir parçası."

AR-GE ÇALIŞMALARI İÇİN YENİ MERKEZ: TEMSATECH

Doğancıoğlu da TEMSA’nın uzun yıllardır Ar-Ge ve inovasyona büyük yatırım yaptığının altını çizerek, yeni teknolojiler için şirket bünyesinde TEMSATech platformunun kurulduğunu aktardı. TEMSATech bünyesinde elektrikli araçların yanı sıra otonom araçlar, güç dağıtım ve araç şarj ünitesi, şarj istasyonları gibi çok farklı alanlarda çalışmalar yapıldığını aktaran Doğancıoğlu, "Burada 30’a yakın mühendisimiz çalışıyor. İsveç’e ihracatını gerçekleştirdiğimiz elektrikli araçlar da mesela TEMSATech’in bir ürünü." dedi.

Batarya teknolojilerinin elektrikli araçların kalbi olduğunu ifade eden Doğancıoğlu, "Bugün TEMSA olarak geliştirdiğimiz araçlar en fazla 2 saatte şarj olabiliyor. Diğer yandan menzil konusu bataryanın büyüklüğüyle ilgili. Burada seri üretime hazır hale getirdiğimiz araçlarda 300-400 kilometre arasında menzil imkanı sunuyoruz." yorumunu yaptı.

Haberin Devamı

"HİDROJEN KONUSUNDA SKODA İLE ÇALIŞIYORUZ"

TEMSA’nın elektrikli araçlarla ilgili çalışmalarını uzun süredir gerçekleştirdiğini anlatan Doğancıoğlu, "Batarya hammaddesini tüm dünyada olduğu gibi biz de yurt dışından temin ediyoruz. Pandemi nedeniyle burada bir aksama yaşamadık. Bunun yanında alternatif yakıtlar konusunda da hidrojen başta olmak üzere, Skoda Transportation ile çalışıyoruz. Burada Skoda’nın teknoloji gücü çok önemli. Önümüzdeki günlerde bununla ilgili de somut çalışmalarımızı umarım açıklayacağız." diye konuştu.

"2025 YILINDA OTOBÜSLERİN YARISINDAN FAZLASI ELEKTRİKLİ OLACAK"

Gelecek hedefleriyle ilgili de bilgiler paylaşan Tolga Kaan Doğancıoğlu, "2025 toplam otobüs hacmimizin yarısından fazlasını elektrikli araçlar tarafından karşılamayı hedefliyoruz. Her yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 4’ünü Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Elektrikli araçlarımızda ihracatın payının da yüzde 80’lere ulaşmasını öngörüyoruz. Kısa vadede bakacak olursak da bu yıl geçtiğimiz yılın 2-3 katı büyüklüğünde bir iş hacmine ulaşmayı planlıyoruz." açıklamasında bulundu.

Skoda Transportation iş birliğiyle yeni ürünlerin de TEMSA tarafından üretilebileceğine işaret eden Doğancıoğlu,"Skoda Transportation raylı sistemlerde çok büyük tecrübesi olan bir şirket. Kısa vadede troleybüs konusunda iş birliğimiz olabilir. Bunların üretimi için TEMSA’nın Adana’daki fabrikası da gerek altyapı gerek bilgi birikimi anlamında yeterli donanıma sahip. Tren ve tramvaylar da yine düzenli olarak takip ettiğimiz ürün alanları. Bunun yanında Skoda ile kamunun açtığı ihaleleri de yakından takip edeceğiz." dedi.

TEMSA, ARALIK 2020'DE DE KONKORDATODAN KENDİ RIZASIYLA ÇIKIŞ İÇİN BAŞVURMUŞTU

Öte yandan, toplantıda verilen bilgiye göre, geçen aylarda gerçekleşen hisse devriyle Sabancı Holding - PPF Group ortaklığı çatısı altında faaliyet göstermeye başlayan TEMSA yeni döneme iddialı giriyor.

Hisse devri işlemleriyle, bankalarla da yeniden yapılandırma konusunda anlaşan Şirket, Aralık 2020'de de konkordatodan kendi rızasıyla çıkış için başvurusunu yapmış; ilgili mahkemenin kararıyla da TEMSA’daki konkordato süreci sona ermişti.

Tüm bu gelişmelerin yanı sıra TEMSA, son birkaç ayda yurt dışına gerçekleştirdiği önemli teslimatlarla dikkati çekti. Bunlar arasında en fazla öne çıkanı ise TEMSA’nın İsveç’e yaptığı ve tarihinin ilk elektrikli araç teslimatı olarak tarihe geçen İsveç ihracatı oldu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.645 Değişim: -0,50% Hacim : 104.170 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.645 22.04.2024 Yüksek 9.832
Açılış: 9.795
32,5421 Değişim: -0,01%
Düşük 32,4973 24.04.2024 Yüksek 32,5657
Açılış: 32,5468
34,8712 Değişim: 0,02%
Düşük 34,7749 24.04.2024 Yüksek 34,9612
Açılış: 34,8658
2.431,83 Değişim: 0,07%
Düşük 2.426,36 24.04.2024 Yüksek 2.433,36
Açılış: 2.430,12
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.