Halkbank'ın aktif büyüklüğü 680 milyar lira oldu

16.02.2021 - 17:13
Halkbank'ın aktif büyüklüğü 680 milyar lira oldu | Ekonomi Haberleri

Halkbak'ın aktif büyüklüğü, 2019 yılına göre 2020’de yüzde 48,8 artışla 680 milyar TL oldu. Nakdi krediler ise yüzde 45,5’lik yükselişle 449,7 milyar TL’ye ulaştı. Halkbank, bu süreçte 2,5 milyon yeni müşteri kazandı.

Küresel salgının damgasını vurduğu, ekonomik aktivitelerin dönüşüm geçirdiği hareketli bir yılda Halkbank, sorumlu bankacılık örneği ortaya koydu. Pandeminin ekonomik etkilerini aşabilmeleri için; küçük işletmelere, şirketlere ve bireysel müşterilerine finansman erişiminde önemli açılımlar sağlayan Halkbank, nakdi ve gayri nakdi olmak üzere toplam kredi hacmini yüzde 41,4’lük artışla 564,3 milyar TL seviyesine çıkarttı.

KREDİLER VE MEVDUATTA 2’NCİ, AKTİF BÜYÜKLÜKTE 3’ÜNCÜ BÜYÜK BANKA

Müşterilerini Türk Lirası ürünlere odaklanmaya teşvik eden banka, bu süreçte toplam mevduatını yüzde 53,6 artırarak 297,7 milyar TL’den 457,3 milyar TL’ye taşıdı. Aktif büyüklüğünü de yüzde 48,8 artışla 680 milyar TL’ye yükselten Halkbank, aktif büyüklükte Türkiye’nin en büyük 3’üncü bankası, krediler ve mevduat büyüklüğünde ise Türkiye’nin en büyük 2’nci bankası olarak yerini aldı. Bankanın net dönem karı, 2,6 milyar TL düzeyinde gerçekleşti.

TİCARİ KARTTA BÜYÜK ATILIM

Halkbank 2020 yılında 2,5 milyon yeni müşteri kazandı. Ticari kart alanında yaptığı büyük atılımla 1 milyonun üzerinde ticari kart müşterisine ulaşarak, ticari kart sayısında sektörün 2. bankası konumuna yükseldi.

ÖNCE HALK SONRA BANKAYIZ

Finansal verileri değerlendiren Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan şunları söyledi: “Pandemi etkisiyle biçimlenen 2020’de Türkiye ekonomisinin gücünü koruyabilmesinde Halkbank olarak önemli sorumluluklar üstlendik. Sorumlu bankacılık anlayışımızla; daha fazla üretim, istihdam ve ihracat için, her zaman reel sektörün yanında yer aldık. Reel sektörün finansmana erişimde dijitalleşen yeteneklerimizi geliştirdik ve gücümüzü de kullanarak yeni imkanlar sağladık. Büyüme stratejimizin merkezine ekonomi yönetimimizin makroekonomik istikrar programını koyarak; ülkemizin ekonomik büyümesine güçlü ivme katan karar ve adımların sahadaki etkin uygulayıcısı olduk. 23 bin 500 kişiye ulaşan personel sayımızla pandemi döneminde ‘Önce Halk Sonra Banka’ olduk ve olmaya da devam edeceğiz.”

KOBİ’LER, ESNAF VE SANATKARLAR İÇİN İHTİYACA UYGUN YENİ ÜRÜNLER

Pandemi ve normalleşme döneminde bankacılık sektörünün üstündeki sorumluluğun arttığına dikkat çeken Osman Arslan, Halkbank olarak bu süreçte KOBİ’lere, Esnaf ve Sanatkarlara önemli destekler sunmaya odaklandıklarını paylaştı. “Bankamızın ticari kredileri içindeki KOBİ kredilerinin payını yüzde 52,7 gibi çok yüksek bir seviyeye taşıdık. 2021 hedefimiz bu oranı yüzde 60 seviyelerine çıkarmak” diyen Arslan, 2020 yılında 322 Milyar TL’nin üzerinde nakit kredi kullandırımıyla halkımızın yanında olduk.  Ayrıca; toplam 850 bin işletme ve bireysel müşterimizin, 40,1 milyar TL’lik kredisini erteledik. Hazine ve Maliye Bakanlığı faiz destekli esnaf kredilerinde, 2020 yılındaki 2 ertelemeye ek olarak, Ocak ayından itibaren 6 ay erteleme gerçekleştirerek esnafımızı rahatlattık” diye konuştu.

ESNAFA DESTEK ARTARAK DEVAM EDİYOR

Sadece 2020 yılında esnaf ve sanatkarlarımıza kullandırdığımız kredi tutarı 42,7 Milyar TL, 2020 yıl sonu esnaf kredi bakiyemiz 68,6 Milyar TL’yi aşmış durumdadır. 2002 yılından bu yana 3,1 Milyon esnaf ve sanatkara kullandırdığımız kredi tutarı 161,3 Milyar TL’ye ulaştı. Her koşul altında Esnafımıza desteğe devam edeceğiz.

DİJİTALLEŞME ETKİSİ

Özkaynaktan mevduata, kredilerden menkul değerlere dek tüm kategorilerde büyüme ortaya koyan Halkbank’ın bu başarısında dijitalleşmenin de oldukça etki ve katkısı oldu.  İnternet bankacılığı ve mobil şube altyapısı, müşterilerin birçok işlemini şubeye gelmeden tamamlayabilmesini sağladı. Esnaf ve bireysel kredi başvuruları web ortamında alındı. Tüm sorgu kontrolleri dijital ortamda gerçekleştirilerek, tahsis süreçlerinde başarılı bir yönetim gerçekleştirildi. Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, “yaklaşık 2 milyon müşterimize kredilerini dijital kanallardan kullandırdık. Son 1 yıl içinde, 3,8 milyona yakın müşteri, bankanın dijital kanallarından işlem yaptı. Bu süreçte bankamızın tüm dijitalleşme çalışmalarını tek noktadan koordine etmek üzere Dijital Dönüşüm Ofisi’mizi oluşturduk. Sonuç itibarıyla tüm yeniliklerimiz, önlemlerimiz ve çözümlerimizle güçlü büyüme ve müşteri genişlemesi sağlayan etkileyici bir yılı geride bıraktık. 2021’de de finansman imkanlarımız ve bankacılık çözümlerimizle müşterilerimizin ve Türkiye ekonomisinin hizmetinde olmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
1.408 Değişim: -0,10% Hacim : 25.907 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 1.398 15.04.2021 Yüksek 1.419
Açılış: 1.410
8,0249 Değişim: -0,57%
Düşük 8,0064 15.04.2021 Yüksek 8,1571
Açılış: 8,0707
9,6245 Değişim: -0,60%
Düşük 9,6004 15.04.2021 Yüksek 9,7728
Açılış: 9,6826
456,30 Değişim: 1,33%
Düşük 449,68 15.04.2021 Yüksek 459,75
Açılış: 450,33
bigpara

Copyright © 2021 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.