Dardanel 2021 hedeflerini açıkladı

07.12.2020 - 12:47 | Son Güncelleme :
Dardanel 2021 hedeflerini açıkladı | Ekonomi Haberleri

Ton balığını “marketten alınabilecek en doğal ve saf protein” olarak tanımlayan Dardanel İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen, “2021’de de sofralardan sağlığı ve balığı eksik etmeyeceğiz. Yatırıma, üretime ve istihdama hız veriyoruz” dedi.

2015’ten bu yana yaklaşık her yıl yüzde 40 büyüyen pazarda bu yıl rekor yaşandı. 1984 yılından bu yana Türkiye’nin ilk konserve ton balığı üreticisi olarak faaliyetlerini sürdüren Dardanel’in İcra Kurulu Başkanı Mehmet Önen, “Rekor büyüme devam etse de ton balığı pazarı henüz Türkiye’de emekleme döneminde” açıklamasını yaptı. Ülkemizde kişi başı yıllık 25 kilogram tavuk, 15 kilogram kırmızı et ve 5 kilogram balık tüketildiğine dikkat çeken Önen, “Ton balığı tüketimi ise henüz kişi başı yıllık 200 gram seviyesinde. Bu rakamla, Amerika, Avrupa ve Orta Doğu’nun çok gerisindeyiz. Marketten alınabilecek en doğal ve saf protein kaynağı ton balığının ülkemizde tüketiminin artırılması için üretimden yatırıma ve pazarlamaya seferberlik ilan ettik” dedi.

Haberin Devamı

HEDEFİMİZ TÜKETİMİ 5 KAT ARTIRMAK

Yine Nielsen raporlarına göre bugün Türkiye’de üretilen toplam ton balığı pazarının yüzde 80’inin Dardanel fabrikalarında üretildiğini hatırlatan Önen, “Bunların yüzde 60’ı ise Dardanel markasıyla raflarda yerini alıyor. Bu rakamlarla en yakın rakibimizin bile yaklaşık 5,5 katı pazar payına sahibiz. Öte yandan 2021 ve sonrası için hedefimiz sadece markamızı değil aynı zamanda ton balığı pazarını büyütmek” dedi ve ekledi:

“Ton balığı tüketimi dünyada ortalama 1 kilogram; Türkiye bu ortalamanın altında kalıyor. Bizim de hedefimiz, ülkemizdeki ton balığı tüketimini en az 5 katına çıkarmak ve 1 kilogram seviyesine çekmek…”

“TON BALIĞININ ÇİFTLİĞİ YOK”

“Sağlıklı, doğal ve bağışıklığa katkı sunan ton balığın tüketimini artırmayı, “Sadece Dardanel’in ticari başarısı olarak görmüyoruz. Aynı zamanda toplum sağlığına ve sağlıklı beslenme trendlerine öncülük eden bir sanayi kuruluşu olmayı bir görev olarak değerlendiriyoruz” diyen Önen, sözlerine şöyle devam etti:

Haberin Devamı

“Pandemi müşteri tercihlerini ve alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirdi. Sürdürülebilirlik kavramı şirketlerin, hijyen ise bireylerin hayatının ayrılmaz parçası oldu. Sağlıklı beslenme alışkanlığı pandemiden önce hayatımıza girdi; sonrasında da devam edecek. Ton balığı ise markette bulunabilecek en saf protein olarak karşımıza çıkıyor. Ton balığı yakalandığı anda, gemilerde -18 derecede donduruluyor. Konserve ton balığı, sterilizasyon teknolojisinin yardımıyla, hiçbir katkı malzemesi olmadan 3 yıl raf ömrüne sahip olabiliyor.”

“Ton balığının çiftliği yok” diyen Önen, “Ton balığı konservesinin bu denli doğal ve sağlıklı olmasının da nedeni budur. Çiftlik balığında, doğal balıktan alınabilecek Omega-3, amino asit ve kompleks minerallerin bulunmadığını hatırlatmakta fayda var. Bu konuda doğru bilinen bir yanlışı düzeltmek gerekiyor. Kalp ve beyin sağlığına gerçekten fayda sağlanması için doğal balık tüketilmeli” diye vurguladı.

2021 SATIŞ HEDEFİMİZ 1,4 MİLYAR TL

Konserve ton balığı pazarının 2021’de bu yıldan da iyi geçeceğini öngören Önen, “Dardanel olarak her yıl, pazara paralel şekilde yüzde 40 büyüyoruz. Bu yılı da 1 milyar TL’nin üzerinde bir satış ile tamamlıyoruz. 2021 ise öngörümüz 1,4 milyar TL” açıklamasını yaptı.

Bu ivmede, ihracattaki büyümenin de önemine değinen Önen, “Satışlarımızın yüzde 30’u ihracattan geliyor. Bugün 35 ayrı ülkeye ihracatımız bulunuyor; bunların 33’üne direkt Dardanel markasıyla ihracat yapıyoruz” dedi.

2020’de ihracat taleplerine yetişemediklerini de ekleyen Önen, “Stoklarımızda önceliği iç pazara verdik; ihracatın yaklaşık yüzde 90’ını tamamlayabildik. 2021’in sonunda devreye alacağımız yeni fabrikamızla birlikte üretimi artıracağız. Böylece stoklarımız yükselen ihracatı da daha rahat karşılayacak. Aynı zamanda bu bölgelerin kültürüne ve farklı yemek yeme alışkanlığına göre pazarlama yapmayı sürdüreceğiz” dedi.

Haberin Devamı

“MARKAMIZI SATMAYACAĞIZ. AİLE ANAYASAMIZA DA KOYDUK”

Şirketimizi kesinlikle satmayı düşünmediğimiz gibi, yabancı ortaklıklara da sıcak bakmıyoruz” diye vurguladı. Bunun aile anayasasına da birinci madde olarak eklendiğini belirten Önen, “Aksine çok iddialı hedeflerimiz var. Yunanistan’da dondurulmuş deniz ürünleri üreten bir marka ile görüşme halindeyiz. Bunun için Yunanistan’da bir şirket kurduk. Görüşmeler yıl sonunda tamamlanacak. Bu satın alma gerçekleştiği takdirde 150 milyon euro pazar büyüklüğündeki Yunanistan’a girmiş ve daha geniş bir Avrupa coğrafyasına yayılmış olacağız. Çanakkale’de ürettiğimiz ton balığını, Yunanistan’da satacağız” diye açıkladı.Bu ve benzeri satın almalar, devreye girecek yeni yatırımlar ve artan ihracat

gücüyle Dardanel’in Türkiye’nin en büyük gıda markalarından biri olarak ilerlerken, aynı zamanda bir dünya markasına dönüştüğünü belirten Önen, “Şu anda pazarın lideri İtalyan bir firma. İkinci ve üçüncü sırada ise Tayland ve İspanya’dan firmalar var. 5 yıl içinde hedefimiz, Tayland ve İspanya’daki markaları geride bırakarak, dünyada ilk 3 firmadan biri olmak. Bir Türk şirketi olarak dünyada böyle bir başarı elde etmek bizim en büyük motivasyonumuz” dedi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.080 Değişim: 3,10% Hacim : 97.150 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 8.864 28.03.2024 Yüksek 9.080
Açılış: 8.864
32,3266 Değişim: 0,24%
Düşük 32,2225 28.03.2024 Yüksek 32,3578
Açılış: 32,2508
35,0675 Değişim: -0,15%
Düşük 34,8851 28.03.2024 Yüksek 35,2158
Açılış: 35,1216
2.307,93 Değişim: 1,33%
Düşük 2.270,83 28.03.2024 Yüksek 2.313,85
Açılış: 2.277,54
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.