2023’ün ilk çeyreğinde yerli otomobil satışa çıkacak

27.12.2021 - 16:30 | Son Güncelleme :
2023’ün ilk çeyreğinde yerli otomobil satışa çıkacak | Ekonomi Haberleri

TOGG Ceo’su Gürcan Karakaş, ilk elektrikli C segment SUV aracın 2022 sonunda üretim bandından indirileceğini ifade ederek, “2023’ün ilk çeyreğinde akıllı cihazlarımızın tanıtımına ve satışına başlarız” dedi.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Gemlik Tesisi’nde, 27 Aralık 2019 tarihinde ‘Yeniliğe Yolculuk’ sloganıyla başlayan Türkiye’nin yerli otomobili sürecinin ikinci senesi münasebetiyle basın toplantısı yapıldı. TOGG Ceo’su Mehmet Gürcan Karakaş’ın yaptığı sunumda tesisten bataryaya kadar birçok konuda bilgi verildi. İlk elektrikli C segment SUV aracın, 2022 sonunda üretim bandından indirileceğini belirten Karakaş, “2023’ün ilk çeyreğinde akıllı cihazlarımızın tanıtımına ve satışına başlarız” dedi.

Haberin Devamı

TOGG ile küresel boyutta bir rekabete hazırlanıldığını vurgulayan Karakaş, “Biz yarının teknolojisinden başlayarak aracımızı geliştirdik. Hibrit teknolojilerde eğer ülkemizde yoksa biz bunların hepsiyle ilgili teker teker, dünyanın en iyileri kimse onlarla beraber, teknolojiyi hem anlayacak şekilde hem de bizim isteklerimiz doğrultusunda geliştiriyoruz. İsteklerimizi biz belirliyoruz. Biz aracımızın üretiminden itibaren modülünü kendimiz yapıyoruz. Modülle beraber paket oluşturmasını, ihtiyaç duyulan yazılımları artı araca entegrasyonu bizim tarafımızdan yapılıyor. Sadece paket üretiyor olmak açıkçası 500-600 kilogram ağırlığındaki bir ürünün sadece lojistik olarak bir yerlerden nakliyesini engellemek üzere yapılmış bir olaydır. Ama teknolojinin olduğu hücresine kadar girebiliyorsak, yazılımlarını biz yapabiliyorsak o zaman bu işin teknolojisi de bizdedir demektir. Biz hala yeni nesil teknolojide ısrar ediyoruz. Küresel boyutta rekabete hazırlandığımızın altını çiziyoruz. Bunu ortaya çıkartırken de fikri mülkiyeti ve markası bize ait bir şirketten bahsediyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

##$HABER_1472617$##

“GEMLİK’TEKİ TESİS AVRUPA’NIN EN TEMİZİ”

TOGG’un Gemlik’teki üretim tesisi hakkında da konuşan Karakaş, “Biz burada sadece bir üretim merkezi kurmuyoruz. Aynı çatı altında stil tasarımından, Ar-Ge’sinden, prototiplerinden, stratejik yönetim merkezinden ve denetim parkımızdan başlayarak bütünsel bir yaklaşımımız var. Bunun altını çizmek istiyoruz. Bunu yaparken de buranın ne kadar temiz, güzel bir bölge olduğunu biliyoruz. Öyle de kalmasını istiyoruz. Bunu büyük bir gururla söylüyorum, Avrupa’nın en temiz tesisini, Gemlik’te inşa ediyoruz. Uçucu organik bileşenler Avrupa’nın 7’de 1’i, Çin’i çok fazla şeffaf olmadığı için bilmiyoruz ama başka bir yerde daha temizi yok. Zaten sıfır emisyonlu bir araç üretiyoruz. Tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımızla düşük karbon emisyonunu önemsiyoruz” dedi.

Marmara Bölgesi’nin deprem bölgesi olduğuna dikkat çeken Karakaş, tesisin zeminini güçlendirmek için 6 ay çalıştıklarını dile getirerek, “Uzun bir süre yüzeyde bir şey görülmedi. ‘TOGG çalışıyor mu?’ soruları gelmişti. Çalışıyorduk ama yerin altında çalışıyorduk. Ülkemiz deprem bölgesi. Özellikle Marmara Bölgesi’nde önemli fay hatları var. Zeminin güçlendirilmesi için biz 6 ay kadar, yeri delerek, 1 buçuk metre çapında 15-20 metre derinliğinde zemin güçlendirme kolonu yerleştirdik. Ağaç kökü gibi salkım saçak yerin altına iniyoruz. 44 bin adet yerleştirdik. Bu metal kazıl çakma yöntemi değil, yeni bir teknoloji. Bunun için kullandığımız çimento, bin 500 metrekare taban alanında 50 katlı gökdelenlerden 67 tane düşünebilirsiniz. Şu an zemini güçlendirmek için kullanıldı. Biz kendi kayamızı o anlamda kendimiz yaptık” ifadelerini kullandı.

FİKRİ MÜLKİYETİN ÖNEMİNE DEĞİNDİ

Yerli otomobilin fikri mülkiyetinin Türkiye’yi özgür kılacağının altını çizen Ceo Karakaş, “Aracımızla ilgili yüzde 51’lik yerlilik sözümüz var. Tesisimizde de her türlü hizmetimizde, her türlü çalışmamızda ülkemizin yetkinliklerini, becerilerini ve alt yapısını maksimize etmek üzere kullanıyoruz ve çalışıyoruz. Tedarikçiler seçimini tamamladıktan, mühendislik simülasyonları tamamlandıktan sonra iş ortaklarımızdan gelen ürünlerle beraber prototiplerin testlerini yapmaya başladık. Bu testlerin hepsi tamamen normlar çerçevesinde, dış dünyada profesyonel şirketlerde bu iş nasıl yapılıyorsa aynı o şekilde bu testleri teker teker hayata geçiriyoruz. İstanbul Park’ta Türkiye’de ürettiğimiz prototipimizle 100 kilometreyi 4,8 saniyede yakaladık. Bu bizim verdiğimiz sözlerden bir tanesiydi. Özgünlük, yerlilik, millilik. Bir tasarımın ya da cihazın fikri mülkiyeti bizimse bu bizi özgür kılar, bağımsız kılar. Şu anlama geliyor; bir iş ortağını seçerken, bir tasarımı değiştirirken, birisine lisans verirken, bir şeyi bir yerde üretirken, ürettirirken, kimseye sormak izin almak zorunda değilsiniz. Bunu siz yapabilirsiniz, çünkü o yetkinlik sizde demek. O yüzden yüzde 100 fikri ve mülkiyetinin bizde olmasını çok önemsedik ve bu şekilde hareket ediyoruz. Adetsel bazda baktığımızda yüzde 75’i Türkiye’de, değerse bazda baktığımızda yüzde 51’i Türkiye’de üretiliyor. Henüz ülkemizde olmadığı için ithal etmek zorunda kaldığımız teknolojileri yavaş yavaş önem ve ihtiyaç derecesine göre, küresel rekabete fayda sağlayacak şekilde planlıyoruz ve hayata geçireceğiz” dedi.

Haberin Devamı

ŞARJ ALT YAPISI İÇİN ŞİRKET KURULDU

“Yeterince hızlı bir şekilde hücresini, bataryasını, teknolojisini kendisi geliştiremeyen, sahibi olamayan şirketlerin ciddi bir sıkıntısı olacak. Avrupa yeterince hızlı bir şekilde hücre üretimi artıramazsa, bir kenara yazın, bugün çip krizi olduğu gibi hücre krizi de olacak” diyerek sözlerini sürdüren Karakaş, “Biz de en son yönetim kurulumuzla beraber oturduk, şarj alt yapısında bizim de katkımız olması gerektiğini düşündük ve o anlamda da TOGG Akıllı ve Hızlı Şarj Çözümleri A.Ş. adlı bir şirket kurarak hazırlıklarımıza başladık. Bu yeni bir bilgi. Nihayetinde bizim araçlarımızın pazara lansmanında ülkemizde, bir ucundan bir ucuna gitmek için ihtiyaç olan hızlı şarj alt yapısının oluşması için olan kararlılıkla biz de katkıda bulunmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

TOGG’da 469’u mühendis, 700 çalışanın bulunduğunu belirten Karakaş, kadın çalışan oranının ise yüzde 25 olduğunu sözlerine ekledi. Karakaş, dahili hedeflerinin ise kadın istihdamında yüzde 30’un üzerine çıkmak olduğunu vurguladı.

Sunumun ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Karakaş, 2023’ün ilk çeyreğinde yerli otomobil TOGG’un satışa sunulacağını ifade ederek, “Seneye bu vakit buraya geldiğimizde buradaki tesisin seri üretim için süreçlerinin dondurulmuş olduğunu, bunun yanında orada üretilen araçlarla sertifikasyon testlerine üretim yapıldığının veya gönderildiğini görmüş olacağız. Hedefimiz kasımda bu işi tamamlamak. 10 Kasım’da tamamlamak için ağustosun başında bizim deneme üretimlerine başlamış olmamız lazım. Deneme üretimlerine ağustosun başında başlayabilmemiz için, haziranda buradaki tesisin, ekipmanın, alt yapısının kurulmuş olması lazım. Önce istasyonlar teker teker ve birleşerek devreye alınıyor. Haziranda da bu sürecin bu şekilde tamamlanabilmesi için buradaki binanın kaba inşaatının tamamlanması gerekiyor. Bunların hepsi planlandığı şekilde gidiyor. Bir gecikme bizim için şu an yok. Tahminimiz 2023’ün ilk çeyreğinde bu süreç tamamlanır. Biz de 2023’ün ilk çeyreğinde süreç tamamlandıktan sonra, akıllı cihazlarımızın lansmanına, satışına başlarız” dedi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.525 Değişim: -0,06% Hacim : 84.989 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,5128 Değişim: 0,20%
Düşük 32,3698 18.04.2024 Yüksek 32,5411
Açılış: 32,4475
34,6968 Değişim: -0,07%
Düşük 34,6200 18.04.2024 Yüksek 34,8972
Açılış: 34,721
2.487,06 Değişim: 1,01%
Düşük 2.456,07 18.04.2024 Yüksek 2.499,96
Açılış: 2.462,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.