Toyota'nın satışları arttı

1dk okuma

Toyota'nın yurtiçi satışları skandalların ardından toparlanıyor. Küresel grup satışları yüzde 2 artarak Ocak ayı için rekor kırdı. Çin'de Toyota ve Lexus marka satışları elektrikli araçların etkisiyle düşüyor.

Haberin Devamı

Toyota yılı, yurtdışındaki durgun satışların Japonya'daki toparlanmayla dengelenmesinin ardından yavaş ama umut verici bir başlangıç yaptı.

Şirket bugün yaptığı açıklamada, iştirakleri Daihatsu Motor Co. ve Hino Motors Ltd. dahil olmak üzere küresel satışların bir yıl öncesine göre yüzde 2 artarak 846 bin 744 adede ulaştığını ve bunun Ocak ayı için bir rekor olduğunu söyledi. Üretim ise yüzde 12 artışla 885 bin 346 adede ulaştı.

ABD'de yaklaşan gümrük vergileri, Çin'deki yoğun rekabet ve Japonya'daki talep düşüşü gibi büyük pazarlardaki tedirginliklere ve çeyreklik kârdaki düşüşe rağmen Toyota, Mart ayında sona eren mali yıl için yıllık kâr beklentisini yükseltti.

Japonya'da teslimatlar yeniden canlanırken, otomobil üreticisi geçen yıl yurtdışında yaşanan bir dizi düzenleme skandalı ve büyük geri çağırmaların ardından nihayet toparlanma belirtileri göstermeye başladı.

Toyota 2024 yılında 10,8 milyon araç teslim ederek bir önceki yıla göre düşüş yaşadı ancak yine de Volkswagen AG'yi geçmeye ve üst üste beşinci yıl dünyanın en büyük otomobil üreticisi ünvanını korumaya yetti.

Haberin Devamı

Şimdi 4,7 trilyon Yen (31 milyar dolar) işletme geliri tahmin ediyor ve bu da faaliyetlerin daha sonra toparlanmasını beklediğini gösteriyor.

Ocak ayında Toyota'nın Japonya'daki grup satışları yüzde 26 artarken, Toyota ve Lexus marka otomobillerin satışları yüzde 13 yükseldi. Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de, BYD Co. liderliğindeki elektrikli araç üreticilerinin hakimiyetlerini sıkılaştırmasıyla iki markanın satışları yüzde 14 düştü.

ABD'de, Başkan Donald Trump'ın önerdiği gümrük vergileri, çoğu en büyük ve en önemli pazarları olarak Amerika'ya güvenen Japon otomobil üreticileri için de sorun yaratıyor.

Haberle ilgili daha fazlası: