Franchise mekan açmadan önce bunlara dikkat!

13.03.2017 - 15:39
Franchise mekan açmadan önce bunlara dikkat! | Şirket Haberleri

Riski az iş fikirleri arasında yer alan franchise mekan açmak son yıllarda gittikçe yaygınlaşıyor. İşte franchise mekan açmadan önce bilmeniz gerekenler...

Son zamanların en iyi iş fikirleri arasında gıda, kozmetik veya giyim gibi sektörlerde franchise imkanı sunan markalara dahil olmak geliyor. Türkiye’de yapılan franchise fuarlarıyla birlikte bu yöndeki girişimler oldukça arttı. Peki bir franchise zincirine dahil olmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?

DOĞRU SEKTÖRE KARAR VERMEK

Aslında bildiğiniz bir alanla ilgili franchise almak işin ilk adımını oluşturuyor. Ancak daha önce deneyimi olmayan biri için dikkat edilecek nokta, en çok talep gören sektöre yönelmek olacaktır Bu anlamda girişim uzmanları tarafından tavsiye edilen sektörlerin başında gıda geliyor. Ülkemizde en çok franchise veren markalar gıda sektörüne aittir. Gıda sektörünü giyim, mobilya ve kozmetik sektörü takip ediyor.

FİRMAYI İYİ ARAŞTIRMAK

Franchise veren firmayı iyi araştırmak çok önemli. Bazı şirketler, iflas bayrağı çekmeden önce son bir çıkış olabileceği niyetiyle franchise dağıtabilirler. Böyle bir durumda girişimizin başarılı olma ihtimali azdır. Franchise başvurularını titizlikle inceleyen firmalardan alınacak marka hakları ise girişiminizi başarıya götürebilir. Çünkü bu tür markalar için önemli olan franchise verecekleri kişinin misyon ve vizyonlarını taşıyıp taşıyamayacaklarıdır.

FİNANSMAN DESTEĞİNİ ÖĞRENMEK

Son zamanlarda franchise veren markalar, girişimcilere destek olmak için giriş bedeli almıyor. Özellikle yeni kurulan ve hızla yayılmaya başlayan markalar ön bedel konusunda esnek davranabiliyor. Girişim sermayesini, franchise bedeline harcamak istemeyenler için bu tür bir destek sunan markayla anlaşma yapılabilir. Bunun yanında bazı franchise markaları, banka kredisi kullandırma hususunda yardımcı olabiliyor. Ancak banka açısından belli bir itibara sahip olmayan firmalar için bu söz konusu değildir.

ORYANTASYON VE DENETİM FAALİYETLERİNİ İNCELEMEK

Daha önceden deneyimi olmayan veya bir işletme yönetmemiş kişi için franchise markası seçerken eğitim faaliyetleri kontrol edilmelidir. Söz konusu markanın işletmecilikle ilgili eğitimi, stratejisi veya desteği yoksa, başarısızlıkla yüzleşmek zorunda kalınabilir. Eğitim ve denetim faaliyetleri yeni girişimcilerin işletmeyle ilgili operasyonları daha iyi yönetmesini sağlar.

FRANCHİSE ALAN KİŞİLERLE İLETİŞİM KURMAK

Franchise alınacak firma hakkında bilgileri tek kanal üzerinden elde etmek doğru olmaz. Daha önce söz konusu şirketten franchise almış kişilerle kontak kurulmalıdır. Mümkünse iletişime geçilecek kişinin, girişimcilik yapacağınız bölgeden farklı yerde olmasına dikkat etmelisiniz. Böylece rekabet unsuru etkili olmadan marka hakkında daha objektif bilgilere sahip olabilirsiniz.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
90.529 Değişim: -0,94% Hacim : 4.643 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 89.338 14.12.2018 Yüksek 91.201
Açılış: 91.072
5,3800 Değişim: 0,81%
Düşük 5,3349 14.12.2018 Yüksek 5,4222
Açılış: 5,33665
6,0840 Değişim: 0,13%
Düşük 6,0629 14.12.2018 Yüksek 6,1298
Açılış: 6,0763
214,49 Değişim: 0,54%
Düşük 213,15 14.12.2018 Yüksek 216,01
Açılış: 213,33
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.