Müşteri sadakatini artırmanız için 8 tavsiye

02.05.2017 - 15:13

Bir markanın güçlenmesi için müşteri sadakati çok önemli. İşte müşterilerinizi markanıza bağlamanızı sağlayacak öneriler...

Marka bağlılığı veya müşteri sadakati bir markaya olan inancın güçlendirilmesi ve sadakatinin sağlanması olarak açıklanabilir. Müşterilerin marka hakkındaki düşünceleri, duygusal bağları ve algıları marka sadakatini doğrudan etkiliyor.

Sürekli yeni müşteri arayışında olmaktansa şirketlerin müşteri sadakati yaratan hamleleri daha uzun vadeli bir satış stratejisi olarak düşünülebilir. İşte müşteri sadakati yaratmanın yolları:

MÜŞTERİLERİNİZİ TANIYIN VE ANLAYIN

Müşteri sadakati yaratmanın en kolay yolu müşterilerinizi analiz etmek, tanımak ve ne istediklerini anlamaktan geçiyor. Müşterilerinizin nelerden hoşlandığını hangi ürünlerle daha fazla ilgilendiğini analiz ederek müşteri beklentilerini karşılayabilen ürün ve hizmetlere yönelin.

ÜRÜNÜNÜZÜ DAHA FARKLI KILACAK HAMLELER YAPIN

Rekabetin giderek yoğunlaştığı düşünüldüğünde ürün veya hizmet kalitenizde farklılaşma yoluna gitmek müşteri bağlılığını artıran hamleler arasına yer alıyor. Kendi ürün veya hizmet kalitenizi artırmak ve daha çekici hale getirmek de müşterilerin ilgisini çekecektir.

MÜŞTERİ HİZMETLERİNDE KOLAYLIK SAĞLAYIN

Müşteri hizmetleri departmanını hızlı ve kaliteli hale getirmek yanında teslimat, ödeme kolaylıkları ve çeşitli promosyonlarla zenginleştirmek de müşteri hizmetlerinde kolaylıklar olarak algılanabilir. Hizmet kalitenizden memnun kalan müşterilerin marka bağlılığı artacaktır.

ŞİRKETİNİZE ÖZGÜ BİR YAKLAŞIM TARZI BENİMSEYİN

Şirketinizi ve markanızı öne çıkaran ve kendi tarzınızı yansıtabileceğiniz bir slogan, bir hizmet veya bir ürün özelliği ile kendinizi piyasada ayırt edici kılabilirsiniz. Şirketinizle özdeşleşen bir yaklaşım benimseyerek müşterilerinizin sadakatini artırabilirsiniz.

ÜRÜNÜNÜZÜN DEĞERİNİ ORTAYA ÇIKARIN

Ürün veya hizmet hikayenizi oluşturmak ve ürününüzün değerli olduğunu müşterilere hissettirmek marka bağımlılığında en önemli mihenk taşlarından biri. Değer sağlama marka bağımlılığında öne çıkan bir durum.

MÜŞTERİLERİNİZE GÜVENCE VERİN

Müşterilerinize marka güvencesi sağlayarak marka bağlılığınızı artırabilirsiniz. Ürün garantisi, dayanıklılığı ve çeşitli güvenceler markaya olan sadakati olumlu etkiliyor.

DOĞRU İLETİŞİM KURUN

Müşterileriniz ile doğru iletişim kurarak müşteri tatminini artırabilirsiniz. Etkin iletişim ve müşteri rehberliği marka sadakatini artıran yöntemler olarak ön plana çıkıyor.

SADAKAT PROGRAMLARINA YÖNELİN

Müşteri sadakatini artırmak için çeşitli sadakat programları üzerinde çalışabilirsiniz. Sadık müşterilerinize çeşitli indirim, hediye ve promosyonlar sağlamak ve müşteri sadakat kart sistemleri geliştirmek marka bağımlılığını artırıcı faaliyetler arasında bulunuyor.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
107.202 Değişim: 0,35% Hacim : 4.636 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 105.922 18.08.2017 Yüksek 107.269
Açılış: 106.390
3,5170 Değişim: -0,05%
Düşük 3,5129 21.08.2017 Yüksek 3,5228
Açılış: 3,51865
4,1345 Değişim: -0,12%
Düşük 4,1304 21.08.2017 Yüksek 4,1421
Açılış: 4,1393
144,98 Değişim: -0,20%
Düşük 144,98 21.08.2017 Yüksek 145,48
Açılış: 145,26
TL
Ay
%
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.