KOBİ'ler krizi fırsata çeviriyor

18.08.2015 - 10:23 | Son Güncelleme :
KOBİ'ler krizi fırsata çeviriyor | Sektör Haberleri

Reklamcı Zafer Orağlı, "Türkiye’de hizmet sunan firmaların en büyük hayalinin markalaşabilmek olduğunu ifade eden Zafer Orağlı, büyük şirket ve holdingler gibi KOBİ’lerinde reklam bütçelerini artırdıklarını açıklayarak "Krizler marka doğurur, KOBİ’ler krizi fırsata çeviriyor" dedi

Reklamcı Zafer Orağlı, "Türkiye'de hizmet sunan firmaların en büyük hayalinin markalaşabilmek olduğunu ifade eden Zafer Orağlı, büyük şirket ve holdingler gibi KOBİ'lerinde reklam bütçelerini artırdıklarını açıklayarak "Krizler marka doğurur, KOBİ'ler krizi fırsata çeviriyor" dedi.

Türkiye'deki işletme sayısının yüzde 99'unu, istihdamın ise yüzde 81'ini oluşturan Küçük ve Orta Boy İşletmelerin (KOBİ), reklamın önemini kavramaya başladığını belirten Zafer Orağlı, "KOBİ'ler marka olabilmek için reklama önem vermeye başladılar" dedi

Haberin Devamı

Özellikle Anadolu'da büyümek isteyen bir firmanın kısa zamanda Türkiye çapında bir marka olabildiğini belirten Orağlı, "Bu markalar kriz dönemlerinde, agresif reklam pazarlama yöntemleriyle ön plana çıkıyor. Çünkü büyük işletmeler kriz döneminde kendilerini geri çekiyorlar. KOBİ'ler böylelikle krizi fırsata çevirip başarı hikayelerini oluşturuyorlar" ifadelerini kullandı.

Orağlı sözlerine şöyle devam etti; "Krizde öncelikle reklam bütçelerinin hemen kesildiği bilinen bir gerçek. Kriz, panik demektir. Bu dönemde firmalar da, tüketiciler de tedirgin. Çünkü tüketici gereksiz masraftan kaçıyor, harcamalarını minimuma indiriyor. Ancak önemli bir gerçek de kriz dönemlerinde tüketicinin markaları daha yakından takip ettiği. Reklamın amacının her ne kadar malı satmak olsa da özellikle sıkıntılı dönemlerde reklam yatırımlarına devam etmek, tüketici gözünde markaları daha değerli daha güvenli olarak algılanmasını sağlıyor. Elbette reklam kriz dönemlerindeki yönetim için tek başına yeterli olan bir enstrüman değil. Reklamın yanı sıra pazarlama faaliyetlerinin tümünün gözden geçirilmesi gerekli. Adı üzerinde kriz ya da sıkıntılı dönem diyelim; Pazar şartları daha ağırlaşıyor, satın alma gücü düşüyor, alışılagelen satın alma süreçleri ve alışkanlıklarında keskin farklılıklar meydana gelebilmekte.

Haberin Devamı

Bu nedenle kesintiler yerine değişen oyun kurallarına adapte olabilecek yeni stratejiler, mesajlar, söylemler oluşturmak gerekiyor. Kriz dönemlerinde yapılacak yenilikler, indirimler, tüketicilerin yanında olmak bu dönemlerde bumerang misali avantaj olarak markaya geri dönebiliyor. Hatta kriz ile büyüyen markalar konulu pek çok çalışmalar örnek olarak gösterilebilir. Bu çalışmalar tüketici üzerinden çok önemli bir avantaj olarak geri dönüyor.

Elbette bunun dışında fiyat odaklı çalışmalar bu dönemde en çok karşımıza çıkacak çalışmalar olacaktır ama bunda da dikkatli olunmalı, güven sarsıcı olunmamalı. Baştan beri belirttiğim gibi telaşa götürmeyen, yandık bittik edebiyatındansa tasarruf güven mesajları daha yapıcı teknikler marka-tüketici ilişkisini kuvvetlendirecektir. Biraz cesaret, çekimserlikten uzak hareketler, güvenli yaklaşımlar hem tüketicide olumlu yansımalar yapacak, hem de sıkıntılı olan ekonomi de sürdürebilirliği sağlamaya katkısı büyük olacaktır"


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.080 Değişim: 3,10% Hacim : 97.150 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 8.864 28.03.2024 Yüksek 9.080
Açılış: 8.864
32,3558 Değişim: 0,12%
Düşük 32,2788 29.03.2024 Yüksek 32,5108
Açılış: 32,3174
34,9948 Değişim: -0,20%
Düşük 34,8774 29.03.2024 Yüksek 35,1782
Açılış: 35,0651
2.324,13 Değişim: 0,16%
Düşük 2.318,08 29.03.2024 Yüksek 2.334,74
Açılış: 2.320,42
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.