Avrupalı hediye ediyor, Türkler düğüne gönderiyor

12.02.2015 - 12:35 | Son Güncelleme :

Kandemir: Türkiye'de çiçek kültürü düğün çelenkleri ile sınırlı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/ender_kandemir1.JPG">

Gaziantep Çiçekçiler Derneği Başkanı Ender Kandemir, Türkiye'de çiçek kültürünün düğünlere çelenk gönderilmesi ile sınırlı kaldığını söyledi. Kandemir, Avrupa ülkelerinde çiçeğin hediyeleşmek için alındığını ve yıllık kişi başı 50 Euro harcandığını, Türkiye'de ise bu rakamın kişi başı 3 Euro olduğunu ve tüketimin yüzde 80'ini düğünlere gönderilen çiçeklerin oluşturduğunu belirtti


Çiçekçiler Derneği Başkanı Ender Kandemir, Türkiye'de çiçeğin sadece
'Sevgililer Günü', 'Anneler Günü' gibi özel günler ile düğünler ile
bütünleştirildiğini söyledi.

Düğün ve özel günler dışında nadiren çiçek satışı yapıldığını anlatan Kandemir, bu durumun üzücü ve düşündürücü olduğunu ifade etti. Dünyada üretilen çiçeğin yarısının çiçekle hediyeleşmeyi kültür edinen Avrupa ülkelerinde tüketildiğini anlatan Kandemir, Avrupa ülkelerinde yıllık kişi başı çiçek harcaması ortalama 50 Euro civarında. Türkiye'de ise son yıllarda artış olmasıyla birlikte yeni yeni yıllık kişi başı harcamada 3 Euro seviyesine ulaştık. Rakamlar arasındaki uçurum Avrupa ülkeleri ile Türkiye arasındaki çiçek tüketim ve anlayışını da net şekilde ortaya koyuyor. Çünkü, Avrupa ülkelerindeki çiçek tüketiminin yüzde 60'ı hediye olarak gönderiliyor, yüzde 20'si düğün veya açılışlara, geri kalan kısmı da özel günler de yapılıyor. Türkiye'de ise maalesef tüketilen çiçeğin yüzde 80'i düğünlere çelenk olarak gönderiliyor diye konuştu.

Çiçeğin en güzel hediye olduğunu ve bu kültürün yaygınlaşması gerektiğini anlatan Kandemir, bunun için yüzde 18 olan çiçekteki KDV oranının düşürülmesini isteyerek şöyle konuştu:

DHA'dan Hasan Kırmızıtaş'ın haberine göre; Bugün çiçek maalesef özel günlerde alındığı için lüks olarak görülüyor. Bu algıyı değiştirmek için çiçekteki fiyatları düşürmemiz gerekiyor. Bunun için de öncelikli olarak Avrupa'daki gibi yüzde 18 olan KDV oranını yüzde 5 seviyelerine çekmek lazım. Avrupa ile kıyasladığımız zaman Türkiye'deki çiçek tüketimi çok uç noktalarda. Çünkü yüksek KDV haliyle rakamlara yansıyor. Bu nedenle lükse giren çiçek tüketimini artırmak için KDV'nin düşürülmesi gerekiyor. İndirime gidilmesi halinde çiçek tüketiminin artacağına; insanların sadece Sevgililer Günü'nde değil, düzenli olarak çiçek alacağına inanıyoruz. Çünkü çiçekle kötülük yapamazsınız. Çiçeği kime verirseniz verin mutlu edersiniz. Bu nedenle KDV oranları düşürülerek çiçekteki lüks algısı ortadan kaldırılmalı ve özel günlerle sınırlı kalmamalıdır.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.693 Değişim: 1,77% Hacim : 109.544 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.421 19.04.2024 Yüksek 9.715
Açılış: 9.431
32,5004 Değişim: 0,08%
Düşük 32,2918 19.04.2024 Yüksek 33,0938
Açılış: 32,4747
34,6901 Değişim: -0,12%
Düşük 34,5083 19.04.2024 Yüksek 35,3906
Açılış: 34,7321
2.496,86 Değişim: 0,50%
Düşük 2.482,31 19.04.2024 Yüksek 2.552,25
Açılış: 2.484,49
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.