Marina ile İşe Geri Döndü

07.11.2000 - 00:00

Siyasete girdiği için 3 yıl ertelemek zorunda kaldığı marina projesini hayata geçirmeye hazırlanan Cefi Kamhi, kardeşi Kerim ile de telekomünikasyon işine girdi


Tansu Çiller`in isteği üzerine Doğru Yol Partisi`nden politikaya giren ve İstanbul milletvekili olan Cefi Kamhi, siyaset nedeniyle yaklaşık 3 yıl ara vermek zorunda kaldığı marina projesini hayata geçirmek üzere.Projeye 1994`te başladıklarını, ancak 6 yıl gecikmeyle bu ay sonunda temel atacaklarını belirten Bodrum Yalıkavak Turizm ve Yat Limanı Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Cefi Kamhi, marinanın toplam 10 trilyon liralık bir yatırım olduğunu söylüyor. Bodrum`a 9 kilometre uzaklıktaki Yalıkavak`ta yaklaşık 90 dönüm üzerinde kurulacak olan marina ile iddialı olduklarını söyleyen Kamhi, Önümüzdeki yaz yüzde 60`ını tamamlamayı planlıyoruz diyor. Marinayı 2002 yazında tamamen bitireceklerini ifade eden Kamhi, Araziyi 49 yıllığına Hazine`den kiraladık. Her yıl yaklaşık 250 milyar lira kira veriyoruz diye konuşuyor.


Ana marina yanaşma yeri olarak tasarlanan projede, bir tekne marinaya yanaştığında yanaşma hizmetlerinden enerjiye, temizlikten bakım ve alışverişe kadar her tür hizmeti alacağını, hatta beş yıldızlı otel gibi 24 saat oda servisi dahi olacağını belirtiyor. Günde 400-700 teknenin yanaşabileceğini kaydeden Kamhi, Bu marina diğerleri gibi bir otopark olmayacak diyor. Kamhi, Yalıkavak`ın çok bakir kalmış bir yer olduğunu, koyda klasik kibrit kutusu yapılaşmanın bulunmadığını belirterek, Yöre halkının çok tipik ve zengin bir hizmet sektörü var. Bir yöre marinası olarak örneğin Bodrum`a göre keyifli bir proje olacak diyor. Ayrıca projenin yöre halkını da içine alarak tasarlandığını belirten Kamhi, şunları söylüyor:


Diğer marinalar geldikleri yerlerde hizmet üreten kuruluşlarla rekabete girer, biz tam tersi, yörede var olanların niteliklerini artırması için çalışacağız ki onların niteliği veya onların verdiği güzel hizmet bizi de beslesin. Aslında Kamhi, projeye yönelik pek sır da vermek istemiyor. Olaya nasıl farklı baktığını anlatırken jilet olmaktan kurtardığı şehir hatları vapurunun marinanın genel müdürlük merkezi olarak kullanılma fikri olduğunu belirtiyor. Kamhi, Belki uçuk, iddialı geliyor... Ayrıca bazı küçük sırlarımız var. Bunu hiçbir şekilde açıklamıyoruz. Çünkü o kadar küçük şeyler ki, biz yapmadan başkası yapabilir diye endişe duyuyoruz diye konuşuyor. Kamhi, marinanın yöredeki turizm potansiyelini olumlu etkileyeceğini de kaydederek 4-5 sene içinde bu bölgede ciddi döviz girdisi olacak. Çünkü haftada bir gün marinaya yolcu gemisi yanaştıracağız diyor.


KARDEŞİYLE ŞİRKET KURDU;

Yalıkavaklar`dan sonra yeni marinalar yapıp yapmayacağı konusunda Kamhi, temkinli konuşarak, Önce bunu bitirelim diyor. Turizm dışında hizmet sektöründe de yatırımlar yapabileceğini belirten Kamhi, bu konuda net bir şey söylemiyor. Ancak konuşmanın sonunda kardeşi Kerim`le birlikte telekomünikasyon konusunda yeni girişimleri olduğunu öğreniyoruz. Mevcut frekans kullanım hakları ve hizmet altyapısı konusunda projeler geliştirdiklerini belirten Kamhi, Özellikle hızlı internet konusunda çalışmalar yürütüyoruz diyor ve ekliyor: 2004 yılında telekomünikasyon hizmetleri Avrupa Birliği standartlarında serbest rekabete açılacak. 2004`e kadar çok şey olabilir... (YENİ BİNYIL)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
103.912 Değişim: 0,00% Hacim : 5.712 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 103.912 20.11.2017 Yüksek 103.912
Açılış: 103.912
3,9720 Değişim: 1,19%
Düşük 3,9200 21.11.2017 Yüksek 3,9781
Açılış: 3,9252
4,6673 Değişim: 1,35%
Düşük 4,6009 21.11.2017 Yüksek 4,6759
Açılış: 4,60525
163,49 Değişim: 1,42%
Düşük 160,87 21.11.2017 Yüksek 163,79
Açılış: 161,20
TL
Ay
%
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.