Girişiminize isim vermenin püf noktaları

20.07.2017 - 14:49 | Son Güncelleme :
Girişiminize isim vermenin püf noktaları | Girişim Haberleri

Pazarlama açısından şirkete yarar sağlayan doğru isim, iyi bir araştırma ve analizi de beraberinde getiriyor. Girişiminize isim bulurken bu noktalara dikkat edin...

Kurmayı planladığınız girişiminizin gelecek planları kadar doğru bir marka ismi ile piyasaya merhaba demesi de oldukça önemli. İşte girişiminize isim vermenin püf noktaları;

  1. Markanıza isim verirken ürün veya hizmetlerinizi iyi bir şekilde gözden geçirmeli ve işinizi tam olarak yansıtabilen bir isim seçmeye özen göstermelisiniz. Doğru isim seçmek markanızın öne çıkması konusunda size avantaj sağlar.
  2. Girişiminize verdiğiniz isim tamamen girişiminizin uzmanlığını ve alanını yansıtmalı, kafa karışıklığına veya şüpheye yer vermemeli. Çok kompleks ve anlaşılması zor isimler seçmekten kaçınmalısınız.
  3. İsim seçerken özgün olan ve markanıza değer katmaya yönelik isim seçenekleri hazırlamalısınız. Markanıza pozitif bir imaj veren ve değerini ortaya koyan isimlere yönelin.
  4. Yaptığınız işle ve bulunduğunuz sektörle ilgisi olan ve bu konuda müşterileri bilgilendiren isimler daha kolay kavranması ve anlaşılır olmasıyla daha etkileyici seçimler olabilir.
  5. Girişiminizi tanıtmadan önce isim konusunda bazı şüpheleriniz varsa bu konuda uzman şirketlerden veya uzmanlardan yardım alabilir, girişiminize en doğru ismi bulmalarını isteyebilirsiniz. Bu işte uzman olan kişiler çeşitli analizler ve marka hukuku araştırması yardımı ile size en doğru seçenekler konusunda bilgi verebilir.
  6. İsim seçmeden önce müşteri grubunuzu analiz ederek onların ilgilerine hitap eden ve duygusal bağ kurabilecekleri isimleri değerlendirebilirsiniz.
  7. Kelime oyunları veya kısaltma gibi sadece ekibinizin anlayacağı bir isim yerine genele hitap eden ve herkesin kolaylıkla anlayabileceği bir isim seçmeye çalışın.
  8. Sizinle aynı sektörde olan şirketlerle benzer isimler kullanmamaya çalışın. Tescil ve patent işlemlerinde bu size problem olarak geri dönebilir.
  9. Global anlamda gelecek hedefleriniz varsa markanızın isminin diğer dillerde nasıl telafuz edildiği veya ne anlama geldiğini iyi araştırın. Diğer dillerde olumsuz anlamları bulunan isim seçenekleri marka imajınızı olumsuz etkileyebilir.
  10. Müşteri grubunuzun isim seçeneklerinizi nasıl algıladığı konusunda küçük bir araştırma yapabilirsiniz. Genel olarak olumlu tepkiler alan isimler arasında karar vermeye çalışın ve fikrine güvendiğiniz insanlardan da yorumlar alın.

Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.548 Değişim: -1,36% Hacim : 101.485 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.513 16.04.2024 Yüksek 9.650
Açılış: 9.645
32,4963 Değişim: 0,26%
Düşük 32,3337 16.04.2024 Yüksek 32,5242
Açılış: 32,411
34,5758 Değişim: 0,24%
Düşük 34,3902 16.04.2024 Yüksek 34,6964
Açılış: 34,4942
2.500,22 Değişim: 0,69%
Düşük 2.465,34 16.04.2024 Yüksek 2.506,73
Açılış: 2.483,19
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.