68 Milyar Dolarlık Lüks Satış

15.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Fransız Bernard Arnault`un sahibi olduğu Louis Vutton, Dior, Givenchy ve Kenzo gibi dünyaca ünlü markalar yıllık 68 milyar dolar satış rakamına ulaşıyor. Arnault, bugünlere, yaratıcı ekibine sonsuz özgürlük tanıyarak geldiğini söylüyor.


Yılda 68 milyar dolarlık satış rakamı, 4.9 milyar dolarlık operasyon kârı, birbirinden ünlü 50`yi aşkın marka... Bernard Arnault, ailesinin küçük inşaat şirketinin başına geçtikten sonra 20 yıl içinde dünyanın en büyük lüks tüketim malları üreticisi haline gelmeyi başardı. Arnault`nun sahibi olduğu Moet-Hasseney Lois Vutton S.A. (LVMH) parfümden kozmetiğe, mücevherden saate, modadan deri giyime, şaraptan liköre ve konyağa yüzlerce çeşit malı dünyanın beğenisine sunan tam bir lüks imparatorluğu. Gucci ve Prada gibi moda devleri çok markalı gruplar haline gelmelerine rağmen LVMH`nin ölçeğine ve kapsamına erişemiyor. LVMH`nin geçen yıl elde ettiği 8.5 milyar dolarlık kâr, diğer lüks tüketim malları üreticileri Richemot`dan üç, Gucci`den altı kat daha fazlaydı. LVMH`nin ulaştığı bu başarıda en büyük pay şüphesiz henüz 51 yaşındaki Bernard Arnault`da.


Arnault yüzde 46`sına sahip olduğu LVMH`yi dev bir şirket haline getirmek için sürekli atılım peşinde. Grup sadece geçen yıl 1.5 milyar dolar harcayarak aralarında Thomas Pink, Cheatau d`Yaquem ve Chaumet`nin de yer aldığı 15 markayı bünyesine kattı. Sadece Louis Vuitton mağazalarının sayısı 10 yılda 125`ten 276`ya çıktı.


YARATICILARA SINIRSIZ ÖZGÜRLÜK;

LVMH`nin bu yüksek büyüme performansı ister istemez bazı soruları akla getiriyor. Öncelikle birbirinden önemli lüks markayı aynı çatı altında toplamanın maliyetinin, kaliteden ödün vermeden mümkün olup olamayacağı akla geliyor. Zira bir Louis Vuitton çantasına 1000 dolar, bir şişe Dom P°rignon şarabına 150 dolar veren müşterilerin ürünlerin kalitesi hakkında şüpheye tahammülü yok. Bir başka soru ise firmanın genişledikçe bürokrasiye boğulma olasılığı. Aşırı büyümenin çıkarabileceği sorunları göz önüne alan Bernard Arnault LVMH`ye esnek bir organizasyon yapısı getirmeyi tercih etmiş. Arnault markaların `class` imajının etkilenmemesi ve yaratıcılıklarının sürmesi için her birini özerk kurumlar haline getirmiş. LVMH`de Gucci`de olduğu gibi `baş tasarımcı` gibi bir makam yok. Firmaların muhasebesi ortak tutuluyor ama yaratıcı ekipler alabildiğine özgür. Arnault grubunun yönetim tarzını şöyle açıklıyor, Yönetsel yeteneklerle yaratıcı yetenekleri bir arada tutmanın bir yolunu bulmalıydık. Yaratıcılık evreni mantığa aykırı ve beklenmedik şeylerle doludur. İş alemi ise tam tersi. Bu yüzden yaratıcıları sınırsız özgürlük tanıyarak işimizi yürütmeyi tercih ettik. (YENİ BİNYIL)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.080 Değişim: 3,10% Hacim : 97.150 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 8.864 28.03.2024 Yüksek 9.080
Açılış: 8.864
32,3693 Değişim: 0,16%
Düşük 32,2788 29.03.2024 Yüksek 32,5453
Açılış: 32,3174
34,9835 Değişim: -0,23%
Düşük 34,8774 29.03.2024 Yüksek 35,3786
Açılış: 35,0651
2.326,26 Değişim: 0,25%
Düşük 2.318,08 29.03.2024 Yüksek 2.337,29
Açılış: 2.320,42
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.