2001 Yılı Durgun Geçecek

30.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
Hükümetin tüketimi kısmaya yönelik çabalarının satışları olumsuz etkileyeceğini iddia eden Hyundai Assan Genel Müdürü Selim Arseven, 2001 yılının dönüm noktası olacağını söyledi.


İthal otomotiv pazarındaki payını artırmaya başlayan Hyundai Assan, şimdi de Türkiye piyasasına yenilenen Elantra modelini sundu. Hükümet tarafından artırılan vergiler nedeniyle 2001`in durgun geçebileceğini hesaplayan Hyundai Assan, Elantra ile birlikte kasım ayında piyasaya süreceği FX Coupe`nin 1.6 litre modeli ile satışlarını artırmayı ve yüzde 6 olan pazar payını yukarıya çekmeyi amaçlıyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Selim Arsaven, artırılan vergiler nedeniyle 2001 yılında pazarın olumsuz etkileneceğini, farklı modelleri piyasaya sürerek bu olumsuzluğu en aza indirmeyi amaçladıklarını söyledi.


2001 YILI DÖNÜM NOKTASI OLACAK;

Dört ve beş kapılı versiyonları ve yedi renk seçeneğiyle Türkiye pazarına sunulan yeni Elantra, 11 milyar 900 milyon ile 13 milyar 700 milyon lira arasında değişen fiyarlarda pazarlanacak. 2001`de ticari araçlara ve otomobilde ihracata ağırlık vermeyi hedefleyen Hyundai Assan, 125 bin kapasiteli tesislerin bugün ancak yüzde 30`unu kullanabiliyor. Hyundai Assan ihracat ile birlikte kapasite kulanım oranını da artırmayı planlıyor.


Hyundai Assan Genel Müdürü Selim Arseven, artırılan vergilerin 2001`de pazarı olumsuz etkileyebileceğini, farklı modeller pazara sürerek bu olumsuzluğu en aza indirmeyi amaçladıklarını belirtti. Arseven 2001 yılında pazarın daralmasını temenni etmiyoruz, fakat hükümetin tüketimi kısmaya yönelik çabaları satışları olumsuz etkilecektir. Üretim, satış ve genel ekonomi açısından 2001 yılı dönüm noktası olacaktır dedi. Elantra modelinin tamamıyla yenilendiğini, önümüzdeki dönemde FX Coupe`nin 1.6 litre versiyonunu da pazara sunacaklarını anlatan Arseven, Hyundai Assan`ın Huyandai Motor Company`nin Avrupa`ya açılan kapısı olduğunu ifade etti. Hyundai Motor Company ile yaptıkları ikili görüşmelerde Hyundai Assan`ın ihracat rolünü üstlendiğini açıklayan Arseven, ihracata ağırlık vermenin yanısıra otomobilde yüzde 6, ticari araçta da yüzde 12 olan iç pazar paylarını artırmayı öncelikli hedefleri arasına aldıklarını söyledi. 80 farklı ürün çeşidi ile Türkiye pazarında yer aldıklarını kaydeden Arseven, yeni Elantra`nın aileleri hedef aldığını, pazarda Volkswagen Bora, Nissan Primera, Renault Wagon ve Opel Astra ile yarışacağını vurguladı. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.525 Değişim: -0,06% Hacim : 84.989 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,5839 Değişim: 0,34%
Düşük 32,4917 19.04.2024 Yüksek 32,6766
Açılış: 32,4917
34,6502 Değişim: -0,24%
Düşük 34,6047 19.04.2024 Yüksek 34,9703
Açılış: 34,7321
2.529,66 Değişim: 1,82%
Düşük 2.483,83 19.04.2024 Yüksek 2.532,32
Açılış: 2.484,49
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.