Türkiye dijital becerilerini nasıl arttırabilir?

06.02.2019 - 09:04 | Son Güncelleme :
Türkiye dijital becerilerini nasıl arttırabilir? | Teknoloji Haberleri

Dijital Türkiye Platformu 2011 yılında TBV (Türkiye Bilişim Vakfı) TÜBİSAD (Bilişim Sanayicileri Derneği) ve TESİD (Elektronik Sanayicileri Derneği) işbirliğiyle kurulmuştu.

İşte Hürriyet gazetesi yazarı Gila Benmayor'un bugünkü yazısı...

DTP’nin Başkanı aynı zamanda TBV’nin başkanı olan Faruk Eczacıbaşı.

Platformun amacı ekonominin büyümesinde stratejik öneme sahip bilgi teknolojileri, iletişim ve elektronik sektörlerinin seslerini duyurmak.

Avrupa dijital teknoloji endüstrisini temsil eden DijitalEurope’un üyesi olan DPT, Avrupa Birliği’nin dijital gündemini de yakından takip ediyor.

Dolayısıyla Avrupa ile Türkiye’yi bu konuda rahatlıkla kıyaslayabilecek bir konumda.

Nitekim Dijital Türkiye Platformu’nun Pwc işbirliğiyle hazırladığı “Dijitalleşme Yolunda Türkiye” Raporu’nun sunumuna DijitalEurope Genel Direktörü Cecilia Bonefeld-Dahl da konuşmacı olarak katılıyor.

DijitalEurope, Avrupa’da 35 bin şirketi temsil ediyor.

Türkiye’den bu oluşuma yeni üye olan tek şirket ise Arçelik.

“Dijitalleşme Yolunda Türkiye” Raporuna geleceğim.

Önce Bonefeld-Dahl’ın sunumundan aklımda kalanlar.

AVRUPA’NIN GELENEKSEL MARKALARI DÖNÜŞTÜ

Avrupa’a geleneksel markalar yönlerini artık tamamıyla 21. yüzyılın teknolojilerine çevirmiş durumda.

Örneğin Hollanda’da 1891 yılında kurulan, elektrik ampulü imalatçısı olarak ünlenen Philips.

Philips günümüzde sağlık sektöründe bir öncü ve “dijital patoloji” de devrim yaratmış bir marka.

Aynı şekilde Fransız kökenli 175 yıllık marka Schneider Electric şimdi en büyük yatırımlarını yapay zek^aya yapıyor.

Yapay zek^a yatırımında  Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’ya göre hayli geride.

Buna karşın dünyada  “robot yoğunluğu”nun en yüksek olduğu bölge.

“Dijitalleşme Yolunda Türkiye” Raporu’na gelirsek, nüfusun temel becerileri Avrupa Birliği’nin gerisinde.

Türkiye’de 16-74 yaş aralığındaki bireylerin sadece yüzde 34’ünün temel düzeyde ya da temel düzeyin üzerinde dijital becerilere sahip

Bu oran Avrupa Birliği’nde yüzde 57.

Temel düzeyde dijital becerilere sahip is gücünün oranı Türkiye’de yüzde 46.

Avrupa Birliği ortalamasında yüzde 65.

Faruk Eczacıbaşı bununla ilgili “ Dijital beceri Türkiye ekonomisi için önemli bir rekabetçilik ve büyüme sorundur. Aynı zamanda büyük bir sosyal risktir” diyor.

DİJİTAL BECERİ UÇURUMU NASIL KAPANIR?

DPT’nin raporunda Türkiye’nin dijital beceride uçurumu kapatması için bazı öneriler var.

Bunların başında Avrupa’daki gibi “Dijital Beceriler ve İş Koalisyonu” gibi bir platform kurmak geliyor.

Bu platform özel sektör, kamu, STK’ları bir araya getirerek dijital becerileri bütüncül bir yaklaşımla artırmayı başarabilir.

Bu kapsamda rapora göre 3 alanda çalışmalar yapmak gerekiyor.

İş gücünün dijital becerilerinin arttırılması

Eğitimde dijital becerilerin ön plana çıkması

Gençlerin dijital becerilerle iş gücüne kazandırılması

Tam bu noktada rapor dikkat çekici bir veriye dikkat çekiyor.

Türkiye’de çalışmayan, eğitim ve öğrenim görmeyen 20-24 yaş aralığındaki genç nüfusun oranı yüzde 33.

Bu oran Almanya’daki gibi yüzde 9’a indirildiği takdirde Türkiye ekonomisine 64.7 milyar dolar ilave ek ekonomik katkı sağlayabilir.

Bu nedenle bu yüzde 33’lük dilime dijital beceriler kazandırmak çok önemli.

Son olarak şöyle bir not var raporda:

“Ülkelerin işsizlik ve verimsizlik nedeniyle karşılaşacakları maliyet, şirketlerin dijital becerileri arttırmaya yönelik yatırımlarından çok daha fazla olacaktır”.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
102.494 Değişim: 0,51% Hacim : 5.936 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 101.695 21.02.2019 Yüksek 102.893
Açılış: 102.034
5,3229 Değişim: 0,08%
Düşük 5,3156 22.02.2019 Yüksek 5,3279
Açılış: 5,31855
6,0391 Değişim: -0,03%
Düşük 6,0274 22.02.2019 Yüksek 6,0466
Açılış: 6,0409
226,92 Değişim: 0,21%
Düşük 226,08 22.02.2019 Yüksek 226,95
Açılış: 226,45

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.