Terzioğlu: SMS kullanımı yüzde 64 azaldı

23.01.2019 - 14:02
Terzioğlu: SMS kullanımı yüzde 64 azaldı | Teknoloji Haberleri

Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, son 5 yılda SMS kullanımının adet bazında yüzde 64 azaldığını belirtti.

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, mesajlaşma uygulamalarının her geçen gün artarak daha popüler hale geldiğini söyledi. Bu artışta, söz konusu uygulamaların sundukları zengin özelliklerle kullanıcıların bu alandaki ihtiyaçlarını karşılıyor olmasının etkisine işaret eden Terzioğlu, şöyle konuştu:

"İşte biz de bu noktadan hareketle Türkiye'nin iletişim ve yaşam platformu olarak adlandırdığımız BiP'i her geçen gün daha farklı özelliklerle donatarak bu alanda dünyada adından söz ettiren bir uygulama haline getirmeyi başardık. Dünyadaki birçok rakibinden çok önce çoklu görüntülü görüşme, para transferi gibi özelliklerle donattığımız BiP bugün rakipleri tarafından taklit edilmeye devam ediyor. Yaklaşık 34 milyon indirme rakamına ulaşmış olan BiP'e 2018 yılında yine çok konuşulan bir özellik daha ekledik. Artık BiP'e 2. numara ve sabit hatlar da tanımlanabiliyor. Öte yandan, şirketler için de toplu mesajlaşmada kullandıkları SMS'e alternatif teknolojiler geliştiriyoruz. Dünyanın ilk dijital operatörü olarak, şirketlerin farklılaşan ihtiyaçlarından yola çıkarak, akıllı telefonlarla birlikte etkisini ve verimliliğini kaybeden SMS yerine Dijital Mesaj Servisleri (DMS) çözümlerini hayata geçirdik."

Kurumlara daha hızlı ve etkili iletişim imkanı sunan DMS çözümleri bünyesinde, BiP, ZİM, Anında Cevap, Profilli Mesaj gibi ürünlerin yer aldığını belirten Terzioğlu, "Bu sayede mesajlar görsel bakımından zenginleşirken, canlı ve interaktif bir görünüme dönüşüyor. Böylece kurumlar iş ortakları ve müşterilerine hitap edecek bilgilendirme yapabildiği gibi, etkili ve verimli sonuçlar elde edebiliyor. Şirketlerin dijital ihtiyaçlarından yola çıkarak tasarlanan bu çözümler, maliyetten de tasarruf sağlıyor." dedi.

Mesajlaşma uygulamalarının son 5 yılda popüler olmaya başladığını dile getiren Terzioğlu, "5 yıl öncesine göre SMS kullanımı adet bazında yüzde 64 azaldı. Kişi başı SMS kullanımı da yüzde 63 düştü." ifadesini kullandı.

CEPTEN İNTERNET KULLANIMI

Terzioğlu, cepten internet kullanımının artmasıyla internet tabanlı uygulamaların kullanılmasında da yükseliş yaşandığını söyledi.

Bu kapsamda cepten tv izleme oranlarında artışlar gözlemlediklerini dile getiren Terzioğlu, "Cepten tv izleme sayısı her geçen gün katlanarak artıyor. Turkcell IPTV abone sayımız 2018'in üçüncü çeyreği itibarıyla 22 bin arttı. Bu rakam yıllık bazda ise 115 bin artış ile 582 bine çıktı. OTT TV aboneleri dahil, toplam TV kullanıcı sayısı ise 3,1 milyona ulaştı. Turkcell TV uygulaması Aralık 2018 itibarıyla yaklaşık 11 milyon kez indirildi. Yine Aralık 2018 verilerine göre günlük ortalama izlenme süresi ise 80,3 dakikaya ulaştı." dedi.

"4,5G İLE KİŞİ BAŞINA İNTERNET 3 KAT ARTTI"

Kaan Terzioğlu, Türkiye'de 1 Nisan 2016 itibarıyla kullanılmaya başlanan 4,5G internet ile kişi başına düşen internet kullanımın 3 kat arttığına işaret etti.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
102.494 Değişim: 0,51% Hacim : 5.936 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 101.695 21.02.2019 Yüksek 102.893
Açılış: 102.034
5,3261 Değişim: 0,14%
Düşük 5,3156 22.02.2019 Yüksek 5,3279
Açılış: 5,31855
6,0456 Değişim: 0,08%
Düşük 6,0274 22.02.2019 Yüksek 6,0495
Açılış: 6,0409
226,94 Değişim: 0,22%
Düşük 226,08 22.02.2019 Yüksek 227,02
Açılış: 226,45

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.