Palm Hediyelik Eşya Oldu

06.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Gelişen teknolojiyle birlikte hediyelerin içeriği de değişti.


Dünyanın en çok satan avuçiçi bilgisayarı olma ünvanını elinde bulunduran Palm, Türkiye`de de büyük rağbet görüyor. Cihazın Türkiye distribütörlüğünü yürüten Robotics Robot ve İletişim Cihazlar Genel Müdürü Turgut Kulaç ile Palm`in dünya ve Türkiye`deki gelişim süreci üzerinde konuştuk:


*Palm nasıl ortaya çıktı? İlk kez ne zaman kullanılmaya başladı?


Palm`in tarihçesi cep telefonları kadar eski. Ancak günümüz Palm`lerinin ilki olarak niteleyebileceğimiz ilk cihazı 1995 yılında bir mühendis tasarlamış. Çok dağınık yaşayan bu adam elindeki bilgileri unutmamak için küçük kağıtlara yazıp daha sonra da kaybedermiş. Bu düzensizliğe son vermek için elektronik bir cihaz yerleştirme gereği duymuş. Bunun üzerine ilk minyatür boyutlu cihazı tasarlamış.


* Palm`in ticari satış süreci nasıl gelişti?

Cihazın ticari olarak üretime geçmesi 1996 yılında ABD`de oldu. O zamanlar adı Pilot`tu, daha sonra Palm Pilot olarak tüm dünyaya yayıldı. Ama Palm`in satış patlaması yaptığı dönem ise 1998 yılında ABD`de yaşandı. 1999 yılında ise satış ve tanınma oranı en üst noktaya ulaştı.


* Sektörde Palm`in rakibi kimlerdir?

Palm`in iki rakibi var. Birincisi Microsoft`un geliştirdiği CE ve Pocket PC etrafında toplanan cihaz üreticileri. Diğeri de Palm`in işletim sisteminin rakibi olan yazılımlar.


* Palm ve Microsoft arasında yeni bir işletim sistemi savaşı yaşanabilir mi?

Bizim işletim sistemimiz tamamen açık bir platformdur. İsteyen ürünü geliştirme ve katkıda bulunma hakkına ve imkanına sahiptir. Bugün 110 bin programcı Palm için farklı programlar üretiyor. Bu açıklık Palm`in gelişmesindeki en büyük paya sahip.


* Palm`in dünya satışları nedir?

Palm 1999 yılında toplam 6 milyon cihaz sattı. Bu rakam sektörel pastanın yaklaşık yüzde 85`ine denk geliyor.


*Türkiye`de ne kadar satıldı?

Geçen yıl toplam 10 bin adet sattık. Ülkemizde de piyasa payımız yüzde 85`in altına düşmüyor. Bu yıl sene sonuna kadar 40 bin adet satmayı planlıyoruz. Bizim en büyük sorunumuz bu sayıda cihazı Türkiye`ye getirtmekte. Zira cihaza dünya çapında büyük talep var ve üretim bu talebi karşılama konusunda yetersiz kalabilir.


ASIL PATLAMA YILBAŞINDA;

* Bu talebin sebebi nedir?

Buna ek olarak ürünün sürekli yenilenen özellikleri ve düşen fiyatı eklendiğinde talep daha da artıyor. Ayrıca Palm`in bir de promosyon özelliği var. Örneğin, Türkiye`de yılbaşında hediye olarak teslim edilmek üzere çok sayıda sipariş aldık.


* Hedef kitlesi kim?

Bugüne kadarki satışlarımızda 25-35 yaş grubu dominant görünüyordu. Ancak son aylarda 17-25 yaş grubundan inanılmaz talep aldık.(SABAH)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.530 Değişim: -0,18% Hacim : 98.654 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.504 17.04.2024 Yüksek 9.717
Açılış: 9.617
32,5161 Değişim: 0,21%
Düşük 32,3698 18.04.2024 Yüksek 32,5314
Açılış: 32,4475
34,8293 Değişim: 0,31%
Düşük 34,6200 18.04.2024 Yüksek 34,8634
Açılış: 34,721
2.476,21 Değişim: 0,57%
Düşük 2.456,07 18.04.2024 Yüksek 2.480,61
Açılış: 2.462,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.