Hedef iki milyon abone

17.01.2002 - 10:25 | Son Güncelleme :

Türk Telekom`un iştiraki olan Aycell`in Genel Müdürü Mehmet C. Ekinalan, şu anda 7 ilde verdikleri hizmeti yıl sonunda başta turizm merkezleri olmak üzere Türkiye geneline yayacaklarını söyledi

Türkiye`nin 4. GSM operatörü Aycell`in Genel Müdürü Mehmet C. Ekinalan, önümüzdeki dönemde her alanda rekabete hazır bir şirket olacaklarını, yıl sonunda da her ilde ve özellikle turizm merkezlerinde yer alarak 2 milyon aboneye ulaşacaklarını belirtti. Ekinalan, sorularımızı yanıtladı:

Nasıl rekabet edeceksiniz?

Yeni oyuncular, Turkcell ve Telsim arasındaki mevcut rekabete ciddi katkılarda bulundular. GSM pazarında iki şirket varken rekabet çok ciddi boyutlarda değildi. Biz de diyoruz ki, rekabeti ancak Aycell gibi şirketler yapar. Halkı gerçek rekabetle tanıştıracağız.

Türk Telekom`un 19 milyon sabit hat abonesi var. Bunun karşısında Turkcell`in abonesi 11-12, Telsim`inki de 4-5 milyon dolayında. İkisinin toplamı Türk Telekom`a rakip olabilecek büyüklükte. Ayrıca Turkcell ve Telsim, efektif çalışma şeklini de yakalamış iki şirketimiz.

Biz böyle bir pazara girdik. Her ne kadar kamu tarafından finanse edilen bir şirketsek de, en azından iki rakip şirketimizin efektifliğini daha da öteye taşımamız gerekiyor. Daha verimli bir işletme olmak, maliyetleri aşağıya çekmek zorundayız. Bunu da başarıyoruz.

İki rakibimizin arkasında iki önemli holding, bizim de sırtımızı yasladığımız Türk Telekom gibi önemli bir şirket var. Kısa zamanda, yeni aboneler ve mevcutlardan transfer sağlayabileceğiz diye düşünüyorum.

Hep iki rakipten söz ediyorsunuz, Aria rakibiniz değil mi?

Aria kendi halinde gidiyor. İtalyanca bir gidişi var. Bir laf vardır; Roma`da Romalı gibi davranacaksın. Bana göre, onlar Türkiye`de Türk gibi davranamadılar. Yabancıların pazarı öğrenmesi zaman alıyor. Türkiye pazarının kendine has bir çok kuralı var. Aria, güçlü finansal desteği olan, uzun dönemli bakabilen bir şirket. Şu anda yatırımlarını biraz askıya aldı. Bizim için uzun dönemde ciddi bir rakiptir.

Şu anda benim en ciddi rakibim, doğal olarak Turkcell. Turkcell bugün hak ettiği bir noktada. Bunu teslim etmek gerek. Fakat biz bu noktada, `Daha kaliteli hizmeti, daha ucuza sunabiliyor muyuz`un yanıtını arayacağız.

Tarifelerinizde rakiplerinize göre çok önemli avantajlar görünmüyor...

Tüketiciyi cezbedecek kadar farklı olmadığını biliyoruz. Fakat tarifeler tek başına cezbetmek için yeterli değil. Mutlaka tarife yanında olması gereken başka şeyler de var. Kalite bunlardan birisi. Fakat fiyat avantajı olmadan bu da işe yaramıyor. Türk tüketicisi kaliteyi arıyor. Kaliteniz iyi, fiyatınız iyi, fakat güven yok ise bu da istenmiyor. Bu süreci Türkiye`de yaşadık. Bu nedenle diyoruz ki, sizin güvenebileceğiniz bir operatörüz, çünkü başka bir işimiz yok. Kaliteliyiz ve kalitemiz artarak devam edecek. Üçüncüsü de mutlaka makul tarifelerle karşınıza çıkacak, rekabeti belirleyen biz olacağız.

Abonelere ücretsiz cep telefonu dağıtacağınız söyleniyor

Kızılay 10 milyon dolarlık bir yardım gönderir, der ki; `Aycell abonelerine bedava cep telefonu dağıtsın` o zaman yaparız. Böyle bir şey yok tabii. Her şeyin fizibıl olması gerekiyor. Bugünkü göstergeler böyle bir şeye izin vermiyor. Kamu tarafından finanse edilen bir şirket de savurgan olamaz. Biz nasıl cihazı tüketiciye en uygun şartlarda götürebiliriz diye çalışıyoruz. Tabii bedava hiçbir şey olmaz.

Abonelerden alınan verginin lüks tüketim sayılmasını nasıl karşılıyorsunuz?

Biz de bu duruma karşıyız. Vergilerin düşürülmesi için taleplerimiz var. Çünkü telekomünikasyon geliştikçe ekonomi gelişir. Tüm vergiler düşürülsün ki bu iş yaygınlaşsın istiyoruz.



--------------------------------------------------------------------------------



Altyapı yatırımımız sürecek

`İlk defa kamudan finanse edilen bir şirketiz. Bahane üretme şansımız yok. Aycell`in başarısı Türk Telekom`a bir katma değer sağlayacak. Şu anda 7 ildeyiz. Yaklaşık 8 bin baz istasyonu alma imkanı veren ihale yaptık. Altyapı yatırımları büyük bir hızla devam edecek. İstanbul ve Marmara Bölgesi ile turistik yerler bizim için çok önemli. Sezon başlamadan önce turistik merkezlerin tamamında olacağız. Yaz ortasında da tüm iller kapsama alanımıza girecek. Bu yıl 2 bin 500 baz istasyonu kuracağız. Sezon sonunda 3 bin 500 baz istasyonuna ulaşacağız. Abone hedefimiz bu yıl sonunda 2 milyon. 4-5 yıllık dönemde de pazarın lideri olmayı hedefliyoruz. Ayrıca 30 ülke ile roaming bağlantısı sağladık.`

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.530 Değişim: -0,18% Hacim : 98.654 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.504 17.04.2024 Yüksek 9.717
Açılış: 9.617
32,5125 Değişim: 0,20%
Düşük 32,3698 18.04.2024 Yüksek 32,5314
Açılış: 32,4475
34,8283 Değişim: 0,31%
Düşük 34,6200 18.04.2024 Yüksek 34,8634
Açılış: 34,721
2.475,00 Değişim: 0,52%
Düşük 2.456,07 18.04.2024 Yüksek 2.480,61
Açılış: 2.462,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.