Hala cazip: Perakende sektörü

07.04.2017 - 15:18

Ekonominin en güçlü olduğu alanların başında perakende sektörü geliyor. Bu nedenle girişimler için de perakende sektörü geniş fırsatlar barındırıyor.

Türkiye'nin ekonomide en güçlü olduğu alanlardan birisi de perakende sektörü. Son dönemlerde girişimcilerin de projelerini ilerletmesiyle birlikte bu sektörün gelecekte daha da büyüyeceği ön görülüyor.

Sahip olduğu ciro büyüklüğü ve istihdama sağladığı katkı nedeniyle Türkiye ekonomisinin en canlı sektörü olan perakende, 2014 yılında 608, 2015 yılında 663, 2016 yılında ise 700 milyar TL'lik değere ulaştı. Her ne kadar 2017 yılının durgun geçeceği düşünülse de perakende sektörünün önde gelen isimleri ciro rakamlarının 2018 yılında 880 milyar TL'ye ulaşabileceğini tahmin ediyor.

Türkiye'de perakendecilik alanında en çok organize perakende tercih ediliyor. Daha önceleri büyük perakende mağazaları açarak büyümeyi strateji haline getiren firmalar, son dönemlerde daha küçük mağazalar açarak bir anlamda bölünerek büyümeyi ve çoğalmayı hedefliyor. Bu durumun nedeni ise tüketicilerin artık kendilerine daha yakın yerlerden alışveriş yapmayı tercih etmesi ve mağaza içerisinde zaman kaybetmeden ihtiyaçlarını karşılamayı istemesi.

Sektörde rekabetin artması ve büyük firma sayısının ülke genelinde 100'ü geçmesi, fiyatlara da yansıyor. İndirimlerin neredeyse günlük olarak uygulanması, fiyatların ve marka çeşitliliğinin alım gücüne uygun olarak düzenlenmesi özellikle gıda sektöründe perakendenin gücünü artıyor. Gıda perakendeciliğini giyim sektörü takip ediyor.

Türkiye'deki perakende sektörüne genel olarak bakıldığında yüzde 67'lik kısmın geleneksel, yüzde 33 kısmın ise organize perakende alanında olduğu görülüyor. Bununla birlikte gıda, perakende sektörü toplam satışlarının yüzde 62'sinde söz sahibi. Dünya genelinde de perakende sektörünün 2025 yılına kadar 1.6 milyon kişiye iş imkanı sağlaması bekleniyor.

Perakendeciliğin dinamik bir ekonomik yapıya sahip olması, güncel gelişmelerin sektöre etki etmesine ortam hazırlıyor. Bu durumla ilgili olarak e-ticarette perakende hacmi her geçen yıl büyümeye devam ediyor. Teknolojik alt yapının gelişmesi, daha geniş kitlelere ulaşma ve tanıtım imkanlarının artmasıyla birlikte sektörde büyümelerin hızlanacağı belirtiliyor.

Perakendenin mağazacılık alanına yönelmesi, insanların artık daha kolay bir şekilde çeşitli ürünlere ulaşması tüketicilerin sektöre daha çok yön verebileceğini gösteriyor. Sektörle ilgili gelecek tahminleri arasında niş pazarın artacağı, lokasyonun ön plana çıktığı, kişiselliğe yönelik hizmetlerin artacağı görüşleri bulunuyor.


Etiketler

  • perakende sektörü
  • perakende zinciri
  • perakende satışlar
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
107.303 Değişim: -1,09% Hacim : 5.349 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 107.303 23.10.2017 Yüksek 108.167
Açılış: 108.167
3,7140 Değişim: 1,15%
Düşük 3,6842 23.10.2017 Yüksek 3,7182
Açılış: 3,6842
4,3660 Değişim: 0,87%
Düşük 4,3330 23.10.2017 Yüksek 4,3699
Açılış: 4,333
153,09 Değişim: 1,29%
Düşük 151,03 23.10.2017 Yüksek 153,23
Açılış: 151,14
TL
Ay
%
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.