E-ticarette yeni trend: Mağazadan teslimat

13.03.2017 - 15:50

Uzun süren kargo teslimat sürecini büyük ölçüde rahatlatan mağazadan teslimat uygulaması her geçen gün hızla artıyor. İşte her yönüyle mağazadan teslimat süreçleri..

E-ticaret trendleri arasına yeni girmeyi başaran mağazadan teslimat uzun süren kargo ve teslimat süreçlerini de rahatlatmayı hedefleyen yeni uygulamalar arasında yer alıyor. Online alışveriş yapma alışkanlıklarına farklı bir boyut katmayı amaçlayan bu uygulama ile birlikte teslimat sorunlarının önüne geçilirken aynı zamanda ürünü yakından inceleme ve iade durumlarında da mağaza ile direkt muhatap olma gibi konular da tüketiciler için avantajlar oluşturuyor.

İşte her yönüyle mağazadan teslimat seçeneği;

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖN PLANDA

Online alışverişin en önemli süreçlerinden birini oluşturan teslimat süreci belki de e-ticaret uygulamalarının en zahmetli süreçleri arasında. Son yıllarda online alışveriş alışkanlıkları üzerine yapılan bir araştırmada müşterilerin çoğunluğu uzun süren teslimat süreçlerini sıkıntılı bulduğunu ve kargo firmalarının çalışma şekillerindeki düzensizlikler nedeniyle online alışverişe mesafeli olduklarını belirtiyorlar.

MAĞAZA İÇİ SATIŞ AVANTAJI

Perakende ayağı olan e-ticaret firmaları online satışlarını artırmayı hedeflerken teslimat seçeneğinde çareyi kargo süreçlerini kısaltan ve sorunları ortadan kaldırmayı sağlayan mağazadan teslimat seçeneği ile daha sorunsuz ve hızlı hale getirmeyi amaçlıyor. Böylece müşteri memnuniyeti daha yukarılara çekilmeye çalışılırken aynı zamanda mağaza içi dolaşımın ve ürün satışının artırılması da önemli bir diğer avantaj olarak öne çıkıyor.

KARGO MALİYETLERİ ORTADAN KALKIYOR

Mağazadan teslimat seçeneği, yani click and collect, müşteri alışkanlıklarını kayıt altına alma ve müşteri davranışlarını analiz etme konusunda da firmalara önemli katkılar sağlıyor. Kargo maliyetinde de avantaj sağlayan mağazadan teslimat süreci hem firmalar hem de müşteri için cezbedici.

OLUMLU DENEYİM SAĞLAMA

Mağazadan teslimat seçeneği online alışveriş sonrası müşterilerin kargodan kaynaklı sorunlarını azaltmasının yanında mağaza ortamında servis alma deneyimini de geliştiriyor ve marka algısını da müşteri gözünde yukarı çıkarıyor. Online alışverişte daha rahat bir deneyim sunan bu uygulama müşteri deneyimini de pozitife taşıyor.

AYNI GÜN ÜRÜN TESLİMİ

Bazı perakende firmaları online alışverişlerde stokta yer alan ürünler için aynı gün teslimat seçeneği de sunarak ürünün satışlarını hızlandırıyor ve müşteri memnuniyetini sağlıyor. Aynı gün teslimat seçeneği gelecek yıllarda daha sık uygulanmaya başlayacak olan bir trend olarak da göze çarpıyor.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
104.918 Değişim: -1,52% Hacim : 5.787 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 104.620 19.09.2017 Yüksek 106.733
Açılış: 106.511
3,4889 Değişim: 0,02%
Düşük 3,4871 20.09.2017 Yüksek 3,4891
Açılış: 3,4881
4,1861 Değişim: 0,03%
Düşük 4,1836 20.09.2017 Yüksek 4,1868
Açılış: 4,185
147,05 Değişim: 0,01%
Düşük 147,00 20.09.2017 Yüksek 147,10
Açılış: 147,04
TL
Ay
%
  • PİYASALAR
  • ENDEKSLER
Sembol Son %

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.