Tüp Geçitli Marmaray Projesinde Bir Adım Daha

02.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :



-Teknik Puanlama Tamamlanarak, Onay İçin Japon Kredi Kuruluşu Jbıc`A Gönderildi -Ulaştırma Bakanlığı`nın Programına Göre, Hattın Yapımına Gelecek Yılın İlk Aylarında Başlanacak -70 Bin Yolcu Taşıma Kapasitesine Sahip Sistem, 2005 Yılında Hizmete Girecek

ANKARA (A.A) - 02.11.2000 - Nüfusu 12 milyona yaklaşan, Dünyanın sayılı metropolleri arasında bulunan İstanbul`un kentiçi ulaşımına kalıcı çözüm sağlamak amacıyla yapımı planlanan, tüp geçiti de içine alan ``Marmaray`` projesinde önemli bir adım daha atıldı. Ulaştırma Bakanlığı sistemin mühendislik ve müşavirlik hizmetlerinde teknik puanlamayı tamamlayarak onay için Japon kredi kuruluşu olan JBIC`a gönderdi. Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve demiryolu boğazı geçiş yapımını da içeren sistemin mühendislik ve müşavirlik hizmetlerini üstlenecek firmanın önümüzdeki günlerde belirlenmesi bekleniyor. Sistemin yapım öncesi ilk önemli etabını oluşturan mühendislik ve müşavirlik hizmetinin tamamlanmasının ardından ``marmaray`` projesinin uluslararası ihalesi gündeme gelecek.

Yetkililer mühendislik hizmetlerinin bu yıl içinde tamamlanması halinde hattın yapımı ihalesinin gelecek yılın ilk aylarında sonuçlandırılarak sistemin yapımına 2001 yılı içinde başlanacağını bildirdiler. Avrupa-Asya yakasını denizaltı geçişi ile 1.8 kilometre uzunluğundaki tüp geçişi ile birleştirecek ``Marmaray`` projesinin yapımını Japon Uluslararası Kredi kuruluşu JBIC finanse edecek. JBIC`tan iki aşamalı olarak kullanılacak kredinin 70 milyon dolarlık ilk dilimi sistemin mühendislik ve müşavirlik hizmeti için harcanacak. Yaklaşık 1 milyar doları bulması beklenen kredinin geri kalan kısmı ise hattın yapımında kullanılacak.

-YARIŞAN GRUPLAR-

Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce yapılan değerlendirme sonrası onay için Japon`ya gönderilen mühendislik ve müşavirlik grupları şöyle:

1-Japon Pacific Consultancy Int- Nıppon Koei-Mc.Donald (İngiltere) - Suyapı - yapı teknik (Türkiye)

2-Nıppon Koei (Japonya) - Mc.Donald (İngiltere) - Louise Berger (ABD)Su Yapı Mühendislik - Nıppon Civc (Japonya) - Sverdrop (ABD)

3-Prokon Mühendislik (Türkiye) - Chiyoda (Japonya) - Akün (Türkiye) - De Consult (Almanya) - Bung (Almanya) - Tec (Hollanda) - Setec (Fransa)

-PROJENİN İÇERİĞİ-

Tüp geçitle bağlantılı olacak 76.3 kilometre uzunluğundaki Marmaray Yeşilyurt`tan Kartal`a kadar uzanacak sistem tek yönde saatte 10 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Demiryolu boğaz tüneli ve yüzeysel metronun 67.3 kilometrelik bölümü yüzeysel metro sistemi olarak inşa edilecek. Denizaltında inşa edilmesi planlanan tünel uzunluğu 1.8 kilometre ve ``batırma tüp`` şeklinde olacak. Sistem kapsamında, 4`ü yeraltında olmak üzere toplam 41 istasyon yeralacak. Yapımına 2001 yılında başlanılacak sistemin 2005 yılı içinde hizmete alınması planlanıyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.722 Değişim: 0,80% Hacim : 102.240 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.668 24.04.2024 Yüksek 9.767
Açılış: 9.716
32,5580 Değişim: 0,03%
Düşük 32,4062 24.04.2024 Yüksek 32,5881
Açılış: 32,5468
34,8514 Değişim: -0,04%
Düşük 34,7192 24.04.2024 Yüksek 34,9612
Açılış: 34,8658
2.432,24 Değişim: 0,09%
Düşük 2.415,64 24.04.2024 Yüksek 2.445,33
Açılış: 2.430,12
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.