Tepe 2005`de 26 Mağaza Hedefliyor

12.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Mobilya ve dekorasyon ürünleri hipermarketi Tepe Home, 2005 yılına kadar açılacak 26 mağaza ile alışveriş alanını 150 bin metrekareye çıkaracak. Tepe Home, 2001 yılında ise 5 mağaza açacak.


Tepe Home, önümüzdeki 5 yıl içinde açacağı 26 mağaza ile satış alanını 150 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyor. 2001 yılında 5 yeni mağaza açacaklarını belirten Tepe Home Genel Müdürü Gürsel Usta Tepe Home`un Türkiye`ye getirdiği yeni mağazacılık anlayışı ile ilk ve tek olduğunu söyledi. Tepe Home mağazalarında satılan 20 bin çeşit ürün ile pazarda mutlak bir üstünlük sağladıklarını belirten Usta, rakiplerinin sadece kendi imal ettikleriyle sınırlı ürünlerle faaliyet gösterdiğini vurguladı. Tepe grubu olarak yatırımların kendi öz kaynakları ile yapıldığına dikkat çeken Usta, 2001 yılında açılacak 5 mağaza için 7,5 milyon dolarlık bir yatırım yapacaklarını söyledi. Usta, 1999 yılında 18 milyon dolar ciro elde ettiklerini, bu rakamın 2000`de 35 milyon dolar, 2001 yılında ise 75 milyon dolar olacağını söyledi.


TÜRKİYE GENELİNE YAYILACAK;

Türkiye genelinde yayılmayı amaçladıklarını söyleyen Usta, bu anlamda bilgisayar yazılım programlarını yenileyerek mikro streteji yapılması hadeflendiğini söyledi. 2005 senesi itibariyle açılacak 26 mağazanının 200 milyon dolarlık bir ciro oluşturacağını söylen Usta, `Pazar için ciddi bir büyüklük oluşturan bu çalışmaların ardından franchise verilerek İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük şehirlerin yanısıra Türkiye`nin diğer bölgelerinde de tanınan bir marka olacağız` dedi.
Türkiye`de mağazalar ve alışveriş merkezleri oluştururken gıda, giyim kuşam, ev eşyası, hediyelik eşya, fast food, sinema gibi konseptlerin bir arada yer aldığı Real, Praktiker, Carefour, Migros gibi firmalarla birlikte çalıştıklarını söyleyen Usta, bunun Tepe Home mağazalarının cazibesini artırmasının yanısıra, insanların da rahatça gezip dolaşabileceği, keyif alacağı bu merkezlere yönelmesinde etkili olduğunu ifade etti.


SATIŞLAR YILIN 8 AYINDA YAPILIYOR;

Mobilya sezonunun Nisan ayında başlayıp Kasım ayında bittiğini ifade eden Usta, eylül ve ekim ayında satışların artığını söyledi. Satışların Türkiye`de sanıldığının aksine eviliklerin artırmadığını ifade eden Usta, `satışlar daha çok mobilya değiştirme ile artıyor` dedi. Türkiye`de mobilya değiştirme oranın Avrupa`ya kıyasla daha geç olduğunu değinen Usta, `Avrupa`da ürün değiştirme 3 yıldır. Türkiye`de ürün değiştirenler için bu süre 7 yıldır. Türkiye`de belli istatistiklere göre insanların yüzde 50`si mobilya kullanamıyor. Bunun sebebi de gelir seviyesi farkılılığıdır` dedi. Ürünlerinin dizaynlarını kendilerinin yaptığını söyleyen Usta, Tepe Home mağazalarında yer alan 20 bin çeşit ürünün yüzde 65`inin yerli, yüzde 35`nin de ithal ürünler olduğunu ifade etti. İthal ürünlerde mobilya da ağırlık Almanya, İtalya olduğunu belirten Usta, aksesuarda ise ağırlıklı olarak Uzakdoğu orjinli, İtalya, Danimarka, Almanya, İspanya ve Amerika orjinli ürünlerin yer aldığını söyledi. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.530 Değişim: -0,18% Hacim : 98.654 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.504 17.04.2024 Yüksek 9.717
Açılış: 9.617
32,4794 Değişim: 0,10%
Düşük 32,3698 18.04.2024 Yüksek 32,5314
Açılış: 32,4475
34,7550 Değişim: 0,10%
Düşük 34,6200 18.04.2024 Yüksek 34,8371
Açılış: 34,721
2.474,75 Değişim: 0,51%
Düşük 2.456,07 18.04.2024 Yüksek 2.475,33
Açılış: 2.462,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.