Pirelli`den Online Atak
Dünyanın ilk insansız lastik fabrikası MIRS`te online üretime başlayan Pirelli`nin sınırlı sayıda basılan takvimine de bir `tık`la ulaşmak mümkün. ww.pirelli.com`daki çekilişe ilgi yoğun
İtalyan Pirelli, Avrupa`da Türkiye, İtalya, İspanya, İngiltere ve Almanya, Amerika`da ise Brezilya, Arjantin, Venezüella ve ABD fabrikaları ile bir dünya şirketi. Şirketin İzmit`teki fabrikası İtalya dışında kamyon lastiği üretimindeki en büyük tesis. Tüm bunların yanı sıra Pirelli, dünyada özellikle de yılbaşı yaklaşırken takvimiyle milyonlarca kişinin ilgi alanına giriyor. Türkiye`de bu yıl Pirelli`nin vatanı İtalya ligi Fatih Terim`in Fiorentina, Hakan Şükür`ün ise İnter`e transferi nedeniyle yakından izleniyor. Pirelli, İnter`in yüzde 13.7`sinin sahibi. Şükür`ün göğsündeki Pirelli reklamı Türkiye`deki satışları etkiledi mi ölçülemiyor ama yılbaşı promosyonlarının en popülerinin yıllardır Pirelli takvimi olduğu bir gerçek.
EN POPÜLER E-MAİL;
Bu takvimden sınırlı sayıda basılıyor. Örneğin 2001 yılı rakamı sadece 45 bin
adet. Türkiye`nin payına ise yaklaşık bin adet düşüyor. Pirelli geçtiğimiz günlerde dünya lastik piyasasını altüst edecek bir projeyi hayata geçirdi. Normalde lastik fabrikaları kapalı alanı en az bin metrekare olan ve yüzlerce işçinin çalıştığı tesisler. Pirelli`nin MIRS (Modüler Integrad Robotized System) adını verdiği fabrikalar ise 350 metrekare alana kurulabilen, insansız portatif fabrikalar. Bunlar yaklaşık 50 milyon dolara kısa sürede monte ediliyor. Bu fabrikalara siparişler online veriliyor ve sıfır stok maliyetiyle üretim yapılıyor. Pirelli Japonya gibi etkinliğinin az olduğu pazarlarda MIRS`lerden kurarak hem o pazara daha az maliyetle girerek riskini azaltıyor, hem de o pazarda gelecek görürse yerleşik fabrikalarla üretim kararı verebiliyor. Şu anda türünün ilk örneği olan MIRS`lerden sadece Milano`da var. Önümüzdeki yıllarda İngiltere, Almanya, Kuzey Amerika ve Japonya`da da kurulacak. Online siparişle çalışan MIRS`ler Türkiye`de sadece bin şanslı kişiye gidecek olan ünlü Pirelli takvimine sokaktaki insanı da yaklaştırdı. Hem de yine online olarak.
Pirelli, MIRS`lerde üretilecek lastiklerin isimlerini internet üzerindeki oylamayla belirledi. Finale 10 isim kaldı. Bu isimler Aderenz@, @ssetto, Elemento, Eligence, Essenti@l, Eufori@, Exenis, Mirs@ge, Tracci@ ve Virtu@Tire. Pirelli yönetimi bu 10
isimden birini seçecek. www.pirelli.com adresine giren ve yönetimin seçtiği isimle aynı ismi tıklayan 30 kişi ise Pirelli takvimi kazanacak. Ayrıca çekilişle bir kişiye Mini Cooper otomobil verilecek. Bugüne kadar Pirelli sitesini takvim yapraklarından birkaçını görmek amacıyla 2 milyonun üzerinde kişi ziyaret etti. Pirelli takviminin yaprakları en fazla forward edilen sayfalar oldu. Takvim yarışmasına ise 20 bin 500 kişi yazıldı. Türk Pirelli yetkilileri üretici olarak güvenliğe birinci derecede önem verdiklerini ve tüketicilerle de bu noktada buluştuklarını söylüyor. Türkiye`de 2000`i 230 milyon euro ciroyla kapatacak olan şirketin 20001 yılı ciro hedefi ise 250 milyon euro.
13.5 MİLYON ADETLİK PAZAR;
Pirelli, Goodyear ve Lassa. Petlas dışında Türkiye`nin üç büyük lastik fabrikası. Üçü de İzmit`te. Dolayısıyla 17 Ağustos`tan, bina hasarı nedeniyle olmasa da enerji kesintisi nedeniyle en fazla etkilenen tesisler. Türk Pirelli Pazarlama Müdürü Serdar Ülger, depremin ardından üretime birbuçuk ay ara verdiklerini belirtiyor. 2000 yılında Türkiye`de toplam lastik üretiminin yaklaşık 13.5 milyon adet olacağını söyleyen Ülger, bu rakamın geçen yıl üretime ara verilmesi nedeniyle 11 milyon adetlerde olduğunu belirtiyor. Son günlerdeki kriz ortamının otomotiv sektörüne etkilerinden bağımsız olarak, bu yıl otomobil satışlarının beklenenin üzerinde olmasının lastik pazarına yansımasını sorduğumuzda ise Ülger şu yanıtı veriyor: Lastikte üretici satışlarından ziyade yenileme pazarı etkendir. Biz üretici pazarında yüzde 50 paya sahibiz. Tofaş ve Renault ağırlıklı olarak Pirelli ile çalışıyor. Türkiye`de Toyota dışında tüm üreticilere lastik veriyoruz. (RADİKAL)
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN