Lio iç pazarda atakta

08.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
Türkiye`nin zeytinyağı ihracatının yüzde 44`ünü tek başına karşılayan Lio Yağ Sanayi, Türkiye`de ilk kez zeytinyağı ve zeytinyağı kozmetiği satan zincir mağaza kuruluyor.

Son dönemin gözde şirketlerinden Lio Yağ Sanayii`nde hareketli günler yaşanıyor. Bu yıl içinde halka açılan şirket, bir taraftan ihracatta pazarını genişletirken, diğer taraftan da yurtiçindeki etkinliğini artıracak yeni projeler üzerinde çalışıyor. Lio`nun gerçekleştirmeye çalıştığı projelerle öylesine iddialı ki, kurucuları Şevket Aksoy ve Ragıp Arsan, şu an pazardaki en önemli rakipleri Komili`yi geçip liderliğe oturacaklarına inanıyorlar...

HEDEF LİDERLİK;

Lio Yağ Sanayii, bugüne kadar hep ihracat ağırlıklı çalışan bir firma. Halen de öyle çalışıyor. Öyle ki bugün Lio, Türkiye`nin zeytinyağı ihracatının yüzde 44`nü tek başına gerçekleştiriyor. Yıllık 50 bin ton bitkisel yağ işleyebilen bir rafineri tesisine sahip ve üretiminin yüzde 70`ini ihraç ediyor. Başta Amerika olmak üzere Kanada, İtalya, İspanya, Avustralya, Güney Afrika,Venezuela ve Romanya`ya ihracat yapıyor. Bu yıl içerisinde Japonya, Arjantin, Brezilya, Şili gibi güç pazarlara da girmeyi başardı.

Evet, Lio Yağ Sanayii, bir taraftan yurtdışında yeni pazarlar bulup ihracatını artırmaya çalışırken, diğer taraftan da yeni bir yapılanma başlatarak gözünü iç pazar liderliğine dikti. Şirketin hedefi yüzde 70-30 ihracat-iç pazar dengesini yüzde 60-40 dolaylarına çekebilmek. Bu arada, yeri gelmişken hemen bir parantez açalım. Lio, yıl içinde yaptığı yatırımlarla önümüzdeki aydan itibaren yıllık kapasitesini 65 bin tona çıkaracak. Dolayısıyla şirketin iç pazar payı artarken herhangi bir dış pazar kaybı da olmayacak.Gelelim Lio`nun iç pazarda etkinliği artıracak projelere...

Lio`yu iç pazarda liderliğe götürecek projelerden ilki şirketin kozmetik başta olmak üzere piyasaya süreceği yeni ürünler. Projenin ayrıntılarını Şevket Aksoy`dan dinleyelim:

Yaptığımız işi birkaç kategoriden oluşan bir sepet olarak görüyoruz. Bu amaçla yeni ürünler geliştirmek için yoğun çalışmalar içindeyiz. Bu çalışmalardan en önemlisi zeytinyağından yapılmış kozmetik ürünler olacak. Özellikle Amerika`da çok yaygın olarak satılan zeytinyağından yapılmış doğal kozmetik ürünlerinin Türkiye`de de büyük bir rağbet göreceğine inanıyoruz. Ülkemizde doğal ürünlere karşı olan talep her geçen daha da artıyor. Çıkaracağımız ürünler Lio markasıyla iç pazarda sıçrama yapmamıza neden olacağı gibi, bizim için önemli bir ihracat kalemi de olacak. Bu ürünlerin Amerika ve İtalya gibi pazarlarda büyük yankı uyandırdığını biliyoruz. Çünkü doğal ürünler ve bu arada zeytinyağına kozmetikte büyük önem veriliyor. Kaynağını eski Roma kültüründen alan zeytinyağlı kozmetiklere özellikle cilt bakımımda artık bir devrim gözüyle bakılıyor. Alınan sonuçlar ciddi olarak tartışılıyor. Ayrıca bu ürünlerin yan tesiri de yok. Kozmetik ürünlerindeki bu gerçekler beslenmede de zeytinyağının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Bugüne kadar 500 bin doların üstünde Ar-Ge harcaması yapılan kozmetik ürünlerinin 2001 yılı içerisinde satışa sunulması hedefleniyor. Şevket Aksoy, şampuandan bakım kremlerine, sabunlardan güneş yağlarına kadar oldukça geniş bir ürün yelpazesinde satışa sunulacak ürünlerin özellikle bayanlar tarafından büyük ilgi göreceğini tahmin ediyor. Kozmetik ürünler aslında işin bir boyutu. Zira Lio, yurtdışında yine sağlıklı yaşam mantığıyla üretilen ve büyük ilgi gören zeytinyağı katkılı bisküvi, şekerleme gibi gıda ürünlerinin yanı sıra zeytinyağıyla ilgili çeşitli aksesuarları da üretmeyi amaçlıyor. Tüm bu çabalardaki asıl amaç, zeytinyağının oldukça geniş bir kullanım alanı olduğunu tüketicilere göstermek. Lio cephesindeki bir başka önemli proje ise `Lio Shop` adı altında oluşturulacak zincir mağaza konsepti.

Tüketiciye Lio`nun zeytinyağı dünyasını kurgulayan lider bir marka olduğu göstermek amacıyla kurulacak olan Lio Shop`lar 2001 yılının ortalarından itibaren hizmete geçecek. Lio Shop`larda şirket, hem yeni çıkaracağı hem de mevcut ürünlerini tüketiciye doğrudan satışa sunmayı amaçlıyor. Tabii Lio Shop`larda satışa sunulacak asıl önemli kalemler şirketin çıkaracağı kozmetik ürünler ve zeytinyağıyla ilgili çeşitli aksesuarlar olacak. Henüz kesinleşmese de Lio Shop mağazalarında 100`ün üzerinde ürünün satılacağı tahmin ediliyor. Franchising sistemiyle yayılacak olan Lio Shop`ların ilk etapta İstanbul, İzmir ve Ankara`daki alışveriş merkezlerinde hizmete girmesi hedefleniyor. 2002 yılından itibaren ise Lio shop`lar tüm Türkiye`ye yayılacak.


REKLAM ATAĞI;

Gelelim şirketin üçüncü önemli projesine... Lio, iç piyasadaki en büyük atılımını birkaç ay sonra başlayacağı reklam kampanyasıyla gerçekleştirmeyi hedefliyor. Şirket açısından bu kadar önemli olan kampanyayı ise daha önce Türkiye`nin yurtdışında reklam tanıtımını yapan son dönemin gözde reklam ajanslarından DDA gerçekleştirecek. Sözü şimdi de Ragıp Arsan`a bırakalım: Reklam kampanyamızı yıl sonundan önce başlatmayı amaçlıyoruz. Kampanyada kademeli bir pazarlama stratejisi takip edeceğiz. Görsel malzemeye önem vereceğiz. Yapıtlar klasik birer reklam filmi olmayacak. Bu kampanyayla Türkiye önce Lio markasını ve onun arkasındaki modern anlayışı görecek. Daha sonra da zeytinyağını yeniden keşfedecek. Şimdiden kampanyanın büyük ilgi göreceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Tüketiciler kampanyayla bugüne kadar sadece birkaç fonksiyonunu bildikleri zeytinyağının başka ilginç özelliklerini öğrenecekler. Bu kampanya bir miladı da başlatacak. Yani Lio`dan önce ve Lio`dan sonra gibi bir anlayışla Türkiye yeni kuşak zeytinyağı kültürüyle tanışacak. Ayrıca Lio`nun iç pazar hedeflerinin gerçekleşmesi ve büyüme stratejisi açısından da kampanyanın büyük önemi var. Lio asıl atılımını bu kampanyayla gerçekleştirecek.


2000 CİRO HEDEFİ 70 MİLYON DOLAR;

* LİO Yağ Sanayii 1980 yılında kuruldu. 1995 yılına kadar üretim yapmadan, fason ürünlerle sadece ihracata çalışan şirket, 1995 sonunda İzmir`de kurduğu modern fabrikayla üretime başladı.

*1998 yılında İstanbul Sanayi Odası`nın İSO 500 araştırmasında 453`ü sırada olan Lio, aynı araştırmanın 1999 sonuçlarında ise 170`inci sıraya yükseldi. Hızlı bir büyüme trendi yakalayan Lio, 2000 yılın 70 milyon doların üstünde ciroyla kapamayı hedefliyor. Yüksek rekolte beklentisi şirketin 2001 beklentilerini daha da güçlendiriyor.

* LİO`NUN 25 bin metrekare alan üzerine kurulu fabrikası, Avrupa`nın en gelişmiş tesisleri arasında gösteriliyor. Fabrikada, günde 150 ton bitkisel yağ işleyebilen son sistem bir rafineri tesisi bulunuyor. Ayrıca Lio`nun saatte 10 bin litre pet ve cam şişe doldurabilen kontinü dolum hattı ve yine saatte 10 bin litre doldurma kapasiteli bir teneke dolum hattı var. Tesisin kalite kontrol sistemleri ve gelişmiş laboratuarları dünya ölçeğinde standartlara sahip.

ŞEVKET AKSOY VE RAGİP ARSAN KİMDİR?

* ŞEVKET Aksoy, Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi mezunu. Bir süre Merkez Bankası Araştırma Grubu`nda çalıştıktan sonra Tariş`e giren ve burada uzun bir süre genel müdür yardımcılığı görevini üstlenen Aksoy, 1980 yılında Tariş`ten ayrılarak Lio Yağ Sanayi`nin kurulmasında aktif rol aldı.

* RAGIP Arsan, İngiltere`de işletme eğitimi aldı. Birçok şirkette görev yaptıktan sonra tıpkı Şevket Aksoy gibi Tariş`te çalışmaya başladı. Tariş`te üst düzey yönetim kademelerinde bulunduktan sonra o da 1980 yılında Tariş`ten ayrıldı ve Lio`nun kuruluşuna Şevket Aksoy`la birlikte imza attı.(PARA)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.099 Değişim: 0,21% Hacim : 44.254 Mio.TL Son veri saati : 13:09
Düşük 9.056 29.03.2024 Yüksek 9.154
Açılış: 9.125
32,3743 Değişim: 0,18%
Düşük 32,2788 29.03.2024 Yüksek 32,5453
Açılış: 32,3174
34,9950 Değişim: -0,20%
Düşük 34,8774 29.03.2024 Yüksek 35,3786
Açılış: 35,0651
2.325,98 Değişim: 0,24%
Düşük 2.318,08 29.03.2024 Yüksek 2.337,29
Açılış: 2.320,42
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.