KAP ***CCOLA*** COCA-COLA İÇECEK A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel)

10.01.2019 - 18:55
KAP ***CCOLA*** COCA-COLA İÇECEK A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel)

***CCOLA*** COCA-COLA İÇECEK A.Ş.( Özel Durum Açıklaması (Genel) )

İlgili Şirketler []
İlgili Fonlar []
Türkçe
Özel Durum Açıklaması (Genel)

Yapılan Açıklama Güncelleme mi?
Hayır (No)
Yapılan Açıklama Düzeltme mi?
Hayır (No)
Konuya İlişkin Daha Önce Yapılan Açıklamanın Tarihi
-
Yapılan Açıklama Ertelenmiş Bir Açıklama mı?
Hayır (No)
Bildirim İçeriği

Açıklamalar

   2018 Satış Hacmi
Şirketimizin 2018 yılına ait satış hacmi rakamları geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırmalı şekilde aşağıda sunulmuştur.
Konsolide Satış Hacmi
2018 yılında konsolide satış hacmi %4-%6 aralığındaki beklentimizin üzerinde %6,3 artarak 1.315 milyon ünite kasaya ulaştı. 77 milyon ünite kasa artışa denk gelen büyüme, gazlı içecekler (%6,8 artış), gazsız içecekler (%11,6 artış) ve su kategorisindeki (%6,0 artış) güçlü performansla desteklenirken, çay kategorisinin satış hacmi %1,2 geriledi.
2018'in dördüncü çeyreğinde konsolide satış hacmi %0,6 artarak 229 milyon ünite kasa oldu. Söz konusu dönemde su ve çay kategorileri sırasıyla %7,0 ve %11,5 büyüme sergilerken, büyük ölçüde Türkiye operasyonuna bağlı olarak gazlı içecek ve gazsız içecek kategorileri %2,2 ve %4,9 daraldı.
Türkiye Operasyonu
2018 yılında Türkiye operasyonlarının satış hacmi %4,8 artışla 650 milyon ünite kasa olurken, 2012 yılından bu yana en yüksek büyüme oranına ulaştı. 2018'de Çay hariç tüm kategoriler hacim artışı kaydederken, gazlı içecekler 2017 yılındaki %1,7'lik büyümenin ardından %5,7 hacim artışı gösterdi. Küçük paketlerin gazlı içecek portföyündeki payı artmaya devam ederek 2017 yılındaki %22 seviyesinden %23'e yükseldi.  Satılan paket sayısı ise, %11 artışla satış hacmindeki artışın üzerinde büyüdü. 2018 yılında, artan soğutucu yatırımları, ‘Coca-Cola Şekersiz' ve ‘Fanta C' gibi inovasyonlar ve büyüyen artan portföy bulunurluğu gazlı içeceklerdeki hacim artışını destekledi.
Şekersiz (1) segmenti, ‘Coca-Cola Şekersiz' odağımızla %26 büyürken, bu segmentin toplam gazlı içecek portföyündeki payı 1 puan artışla yaklaşık %7 oldu. Gazsız içecekler kategorisinin satış hacmi, buzlu çay segmentindeki yatırım artışı ve portföy bulunurluğunun da katkısıyla %5,8 artarken, su kategorisi küçük paketlerdeki çift-haneli büyümeyle yılı %7,6 hacim artışıyla tamamladı. Çay hacmindeki düşüş ise genel olarak liste fiyat artışlarından kaynaklandı.
2018'in dördüncü çeyreğinde satış hacmi alkolsüz içecek sektöründeki daralmaya rağmen yatay bir seyirle 120 milyon ünite kasa olurken, tüketici güvenini olumsuz etkileyen makroekonomik koşullar ve Eylül ayındaki liste fiyat artışlarından etkilendi. Söz konusu dönemde, gazlı içecek kategorisi %6,9 daralırken, Şekersiz segmenti büyümeye devam etti. Gazsız içecek kategorisi, %10,4 daralma kaydederken, su kategorisinin satış hacmi %9,4 arttı. Çay kategorisi ise önceki yılın aynı dönemindeki düşük bazın da katkısıyla %11,9 hacim artışı kaydetti.
Uluslararası Operasyonlar
2018 yılında uluslararası operasyonların satış hacmi büyük ölçüde Pakistan ve Kazakistan pazarlarındaki büyümeyle %7,8 artış göstererek 664 milyon ünite kasaya ulaştı. 
Pakistan'da satış hacmi, 2017  yılındaki %3,5 büyümenin ardından 2018'de 7,3% artış kaydetti. Dağıtım ve saha  uygulamalarındaki iyileşme, yüksek sezon öncesinde faaliyete geçen  Faysalabad fabrikası ve başarılı tüketici aktiviteleri hacim artışına  katkı sağlayan başlıca unsurlar oldu. Gazlı içeceklerdeki hacim artışı  %6,7 olurken, saha uygulamalarındaki iyileşme 2018 yılını pazarın üzerinde  bir büyümeyle kapatmamızı sağladı. Coca-Cola markası orta-tek haneli  büyüme kaydederken, Sprite markası stratejimize paralel olarak düşük-onlu  seviyelerde büyüme gösterdi. Dasani markasının lansmanı da su  kategorisindeki yaklaşık %35 büyümeyi destekleyerek hacim artışına katkı  sağladı. Orta Doğu operasyonlarının satış hacmi %2,0 arttı. Irak'ta gazlı  içecek kategorisindeki yüksek tek haneli büyüme su kategorisindeki  daralmayı büyük ölçüde telafi ederken, toplam hacim artışı %3,9 oldu.  Ürdün'deki satış hacmi ise, tüketici harcamalarının genelini olumsuz  etkileyen makroekonomik koşullar ve vergi artışlarına bağlı olarak %8,4  geriledi. Orta Asya operasyonlarında, Türkmenistan hariç  tüm pazarlarımız çift haneli büyüme kaydederken bölge genelindeki hacim  artışı %12,7 oldu. Kazakistan, ciro pazar payındaki önemli artışlarla birlikte  %14,1 hacim artışı kaydederek şimdiye kadarki en yüksek satış hacmine  ulaştı. Ülkedeki güçlü saha uygulamaları, etkin pazarlama kampanyaları ve makroekonomik  ortamı destekleyen görece yüksek petrol fiyatlarına bağlı olarak tüm  kategoriler çift haneli hacim artışı sergiledi. Azerbaycan ise, gazlı  içecek kategorisindeki %30'un üzerinde büyümeyle birlikte %29,7 hacim  artışı kaydederek şimdiye kadarki en yüksek satış hacmine ulaştı. Diğer  yandan, Türkmenistan'ın satış hacmi, konvertasyon sorunu nedeniyle operasyonlarımızda  meydana gelen aksamalara bağlı olarak %34,9 geriledi.
 
2018'in son çeyreğinde, uluslararası operasyonların satış hacmi %1,5 artışla 108 milyon ünite kasa oldu.
Pakistan'da hacim artışı, tüketici güvenini  olumsuz etkileyen makroekonomik koşullar ve Ekim ayı başındaki liste fiyat  artışlarına bağlı olarak yavaşlayarak %1,4 oldu. Orta Doğu operasyonlarının satış hacmi %5,3  geriledi. Irak'ta dini günler ve güvenlik önlemleri nedeniyle piyasanın  yaklaşık on gün kapalı kalması ve politik ortamdan kaynaklanan zorlukların  devam etmesi satışları olumsuz etkilerken hacim %2,2 geriledi. Ürdün satış  hacmi, zayıf makroekonomik ortama bağlı olarak %21,9 daraldı. Orta Asya operasyonları, Azerbaycan, Kırgızistan  ve Tajikistan'daki %20'nin üzerindeki büyümeyle birlikte %7,2 hacim artışı  kaydetti. Yılın son çeyreğinde Kazakistan, önceki yılın aynı dönemindeki  %13,4 hacim artışının üzerine %6,7 büyüme gösterdi. Yeni yıl tüketici promosyonları  ve başarılı tüketici aktivasyonları bölge genelinde gazlı içeceklerdeki  hacim artışını destekledi.
(1) Şekersiz segmenti kalorisiz ve düşük kalorili ürünleri kapsamaktadır.





http://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/732437


BIST

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.525 Değişim: -0,06% Hacim : 84.989 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,6045 Değişim: 0,40%
Düşük 32,4917 19.04.2024 Yüksek 32,6602
Açılış: 32,4917
34,8121 Değişim: 0,23%
Düşük 34,6430 19.04.2024 Yüksek 34,9703
Açılış: 34,7321
2.494,01 Değişim: 0,38%
Düşük 2.485,75 19.04.2024 Yüksek 2.495,96
Açılış: 2.485,75
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.