Yahoo`dan Microsoft`ta ret

14.07.2008 - 09:48 | Son Güncelleme :

ABD internet grubu Yahoo, dünyanın en büyük yazılım firması  Microsoft`un Carl Icahn isimli yatırımcı aracılığıyla yaptığı yeni satın alma önerisini sert bir dille reddetti.

CNNTURK

Yahoo`nun bir miktar hisse senedini (yüzde 5) elinde bulunduran ve grubun yönetiminin tamamen değişmesini isteyen Icahn ile ortaklaşa teklifte bulunan Microsoft, pazarlık payı bırakmadığı teklifi için 24 saat mühlet verirken, Yahoo yönetimi sert bir açıklama yayınladı.

Yahoo İcra Kurulu Başkanı Roy Bostock yayınladığı açıklamada, Microsoft ile Carl Icahn`ın bu tuhaf ve çıkarcı ittifakı kesinlikle Yahoo hissedarlarının çıkarına değildir diyerek, öneriyle kesinlikle ilgilenmediklerini bildirdi.

Ortak teklifin, Yahoo yönetim kurulunun ve üst yönetiminin derhal değişmesini öngördüğünü belirten internet grubu, tüm şirketin Microsoft`a hisse başına 33 dolara satılmasının ve baştan sona yeniden yapılanmasının önerildiğini açıkladı.

Microsoft, şubattaki teklifinde hisse başına 31 dolar önermişti.

Yahoo`nun hisselerinin cuma günü borsa kapanış fiyatı 23.16 dolardı.

Yahoo`nun azınlık hissedarı Icahn, grubun 1 Ağustos`ta yapılacak yıllık genel kurulunda kendi yönetimini taşımayı hedeflerken, Microsoft da yaptığı açıklamada, şu anki Yahoo yönetimiyle müzakere etmek istemediğini, ağustosta yeni yönetim kurulu seçilirse görüşmelerde bulunacağını bildirdi.

ABD internet grubu Yahoo, tam bir ay önce de yazılım firması Microsoft`un tamamen ya da kısmen satın alma önerisini kesinlikle reddederken, rakibi Google ile uzun yıllar işbirliği yapma kararı almıştı.

Yahoo`dan yapılan açıklamada, Microsoft`un geçen şubatta 44 milyarlık satın alma önerisiyle başlayan tamamen veya kısmen satın alma görüşmelerinin sona erdiği belirtilerek, Microsoft`un, nisanda teklifini 47 milyar dolara yükseltse de artık tümden satın alma önerisini çektiği kaydedilmişti.

Açıklamayla birlikte, Yahoo`nun hisse senetleri yüzde 10 dolayında düşmüştü.

Microsoft`un sadece arama motorunu satın alma önerisini de reddettiğini ve kendi hedefleriyle uyuşmayan bu teklifin, bağımsız, aynı zamanda elzem olan arama motorundan mahrum kalmasına neden olacağını bildiren Yahoo, açıklamasından 2 saat sonra, Google ile online reklam alanında 4 ile 10 yıl sürecek bir ortaklık kurduğunu ilan etmişti.

Yahoo, bu işbirliğinden yılda 800 milyon dolar ek kazanç sağlamayı bekliyor.

Google ve Yahoo, 2007`de 40 milyar dolar olan ve 2010`da 75 milyar dolara çıkması öngörülen online reklam pazarının yüzde 50`sinden fazlasının ellerinde tutuyor. İki grup birlikte, internette yapılan aramaların ve reklam gelirlerinin yüzde 75`ini kontrol ediyor.

İnternette aramaların sadece yüzde 3`ünü ve online reklamın sadece yüzde 7`sini kontrol edebilen Microsoft, Yahoo`yu satın alarak, online reklamda Google`ı yakalamak istiyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.