Ülker`in bombası
Ülker kola sektörüne de iddialı girdi. Rakip kolalarla aynı fiyatla rekabet edecek olan ColaTurka ile yıl sonunda yüzde 25 pazar payı hedefleniyor
Ülker Grubu`nun, son günlerde reklamları ile ortalığı sarsan yeni ürünü ColaTurka dünden itibaren piyasaya girdi. Ülker, geçen yıl Çamlıca Gazozu, Sunny ve Link Ailesi ile gazlı içecek sektörüne girmişti.
Ülker`in son ürünü ColaTurka`nın dün İstanbul`da düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ülker Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu, ColaTurka çıkmadan önce perakendeciler ve müşterilerden `Neden kola çıkartmıyorsunuz?` şeklinde talepler aldıklarını belirtti.
Karamollaoğlu, 12 kişiden oluşan ARGE ekipleriyle ürünün piyasaya sürülmesi için tat ve hazırlık çalışmalarına 1 yıl önceden gizli başlandığını vurgulayarak şöyle devam etti:
ColaTurka`yı Türk pazarı için ürettik. Türk damak tadı ve anlayışına göre geliştirdik. Türkiye`de 200 bin ayrı noktaya dağıtacağız. Yıl sonuna kadar yüzde 25`lik bir pazar payı hedefliyoruz. Gönlümüzden büyük rakamlar geçiyor. Yakında diyetini de çıkaracağız.
5 farklı ambalaj Ülker Ürün Grup Müdürü Şebnem Nasi de, şunları söyledi:
Uluslararası 2 marka Türkiye`de gazlı içecek pazarının yüzde 65`ine sahip. Bu pastanın yüzde 65`inde biz niye yokuz diye sorguladık ve bir kola markası yaratmaya karar verdik. ColaTurka`yı çıkarırken odak noktalarımız, tüketici ve özgünlük oldu. Bu `bizim kolamız`. ColaTurka, piyasaya 250, 330 mililitre ve 1.2 ve 2.5 litrelik ambalajlarda çıktı. Deneyenlerin yüzde 80`ni ürünü çok beğendi. Yüzde 84`ü içimini kolay buldu. Bu oranlarla iddialıyız.
`BURASI MUŞTUR YOLU YOKUŞTUR`
Gündemimize bomba gibi düşen ColaTurka reklamları, `ColaTurka`yı içen Amerikalı Türkleşiyor` ana temasının işliyor. Şimdiye kadar seyrettiğimiz bölümlerle bundan sonra seyredeceklerimiz hep bu temaya uygun karelerden oluşuyor. Başroldeki Chevy Chase, reklamlarda tipik bir Amerikan babası. Chase `Yenge nasıl?`, `Çoluk çocuk` `Bendensin`` sözcüklerini önce şaşırıyor, sonra benimsiyor, bizden biri oluyor. Ailece, `Dağ başını duman almış` marşı söyleyip ve arabanın arkasından su döküyorlar. İkinci filmin sonunda Chase elindeki ColaTurka`yı yudumlarken bıyıkları çıkıyor.
ColaTurka içen zenci polis, birdenbire `Burası Muş`tur, yolu yokuştur` diye türkü söylüyor. New York caddelerinden patatesçi geçiyor, gökdelenden sepetler sallanıp `Co Efendi` isimli bakkaldan ColaTurka ısmarlanıyor. Reklamların birinde de Chase evde otururken, ColaTurka`dan bir fırt çeken kayınpederinin `Ne olacak şu Amerika`nın hali` sorusunu, ColaTurka olacak diye yanıtlıyor.
New York`taki çekim daha ucuza çıktı
ColaTurka reklam kampanyasını hazırlayan Serdar Erener`in başkanı olduğu Y&R/Reklamevi, çekimleri New York`ta yaptı. Serdar Erener toplantıda yaptığı konuşmada, Amerika`da çekilen reklam filminin Türkiye`den daha ucuza çıktığını belirtti ama maliyeti konusunda bilgi vermedi. Dünyaya yüzlerinin dönerek, pozitif bir milliyetçilik duygusuyla esprili bir reklam yaptıklarını kaydeden Erener, `Önemli olan müşterinin sizin hayal ettiğiniz şeye (evet) demesidir`` diye konuştu. Reklamlarda, Hollywood komedilerinin ünlü yıldızı Chevy Chase başrolde oynuyor. Chase, Amerika`nın Kemal Sunal`ı olarak biliniyor. 63 Amerikalı oyuncunun rol aldığı reklam filmini Sinan Çetin yönetti. ColaTurka şarkısının söz ve müziğini Nil Karaibrahimgil yaptı ve şarkı Kubat tarafından seslendirildi.