Ülker`in bombası

08.07.2003 - 09:25 | Son Güncelleme : 08.07.2003 - 09:25

Ülker kola sektörüne de iddialı girdi. Rakip kolalarla aynı fiyatla rekabet edecek olan ColaTurka ile yıl sonunda yüzde 25 pazar payı hedefleniyor

Ülker Grubu`nun, son günlerde reklamları ile ortalığı sarsan yeni ürünü ColaTurka dünden itibaren piyasaya girdi. Ülker, geçen yıl Çamlıca Gazozu, Sunny ve Link Ailesi ile gazlı içecek sektörüne girmişti.

Ülker`in son ürünü ColaTurka`nın dün İstanbul`da düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ülker Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu, ColaTurka çıkmadan önce perakendeciler ve müşterilerden `Neden kola çıkartmıyorsunuz?` şeklinde talepler aldıklarını belirtti.

Karamollaoğlu, 12 kişiden oluşan ARGE ekipleriyle ürünün piyasaya sürülmesi için tat ve hazırlık çalışmalarına 1 yıl önceden gizli başlandığını vurgulayarak şöyle devam etti:

ColaTurka`yı Türk pazarı için ürettik. Türk damak tadı ve anlayışına göre geliştirdik. Türkiye`de 200 bin ayrı noktaya dağıtacağız. Yıl sonuna kadar yüzde 25`lik bir pazar payı hedefliyoruz. Gönlümüzden büyük rakamlar geçiyor. Yakında diyetini de çıkaracağız.

5 farklı ambalaj Ülker Ürün Grup Müdürü Şebnem Nasi de, şunları söyledi:

Uluslararası 2 marka Türkiye`de gazlı içecek pazarının yüzde 65`ine sahip. Bu pastanın yüzde 65`inde biz niye yokuz diye sorguladık ve bir kola markası yaratmaya karar verdik. ColaTurka`yı çıkarırken odak noktalarımız, tüketici ve özgünlük oldu. Bu `bizim kolamız`. ColaTurka, piyasaya 250, 330 mililitre ve 1.2 ve 2.5 litrelik ambalajlarda çıktı. Deneyenlerin yüzde 80`ni ürünü çok beğendi. Yüzde 84`ü içimini kolay buldu. Bu oranlarla iddialıyız.

`BURASI MUŞTUR YOLU YOKUŞTUR`

Gündemimize bomba gibi düşen ColaTurka reklamları, `ColaTurka`yı içen Amerikalı Türkleşiyor` ana temasının işliyor. Şimdiye kadar seyrettiğimiz bölümlerle bundan sonra seyredeceklerimiz hep bu temaya uygun karelerden oluşuyor. Başroldeki Chevy Chase, reklamlarda tipik bir Amerikan babası. Chase `Yenge nasıl?`, `Çoluk çocuk` `Bendensin`` sözcüklerini önce şaşırıyor, sonra benimsiyor, bizden biri oluyor. Ailece, `Dağ başını duman almış` marşı söyleyip ve arabanın arkasından su döküyorlar. İkinci filmin sonunda Chase elindeki ColaTurka`yı yudumlarken bıyıkları çıkıyor.

ColaTurka içen zenci polis, birdenbire `Burası Muş`tur, yolu yokuştur` diye türkü söylüyor. New York caddelerinden patatesçi geçiyor, gökdelenden sepetler sallanıp `Co Efendi` isimli bakkaldan ColaTurka ısmarlanıyor. Reklamların birinde de Chase evde otururken, ColaTurka`dan bir fırt çeken kayınpederinin `Ne olacak şu Amerika`nın hali` sorusunu, ColaTurka olacak diye yanıtlıyor.

New York`taki çekim daha ucuza çıktı

ColaTurka reklam kampanyasını hazırlayan Serdar Erener`in başkanı olduğu Y&R/Reklamevi, çekimleri New York`ta yaptı. Serdar Erener toplantıda yaptığı konuşmada, Amerika`da çekilen reklam filminin Türkiye`den daha ucuza çıktığını belirtti ama maliyeti konusunda bilgi vermedi. Dünyaya yüzlerinin dönerek, pozitif bir milliyetçilik duygusuyla esprili bir reklam yaptıklarını kaydeden Erener, `Önemli olan müşterinin sizin hayal ettiğiniz şeye (evet) demesidir`` diye konuştu. Reklamlarda, Hollywood komedilerinin ünlü yıldızı Chevy Chase başrolde oynuyor. Chase, Amerika`nın Kemal Sunal`ı olarak biliniyor. 63 Amerikalı oyuncunun rol aldığı reklam filmini Sinan Çetin yönetti. ColaTurka şarkısının söz ve müziğini Nil Karaibrahimgil yaptı ve şarkı Kubat tarafından seslendirildi.




Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
994 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.005 TL        
EURO
1.009 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.