Ülker, 300 milyon litre kola satmayı hedefliyor

08.07.2003 - 09:16 | Son Güncelleme : 08.07.2003 - 09:16

Ülker kola pazarına iddialı girdi. Müşteri kitlesinden gelen talepler doğrultusunda ColaTurka`yı çıkaran grubun yılsonu hedefi, yüzde 25`lik pazar payına ulaşmak

Ülker, 1.2 milyar litrelik kola pazarından pay almaya kararlı. Grup, bir yıldır çalışmalarını yürüttüğü ColaTurka`yı piyasaya sundu. Ülker`in hedefi, yılsonuna kadar bu pazardan yüzde 25 pay almak. Pazarın yüzde 55`i Coca-Cola`nın, yüzde 40`ı da Pepsi`nin elinde.

İçecek pazarının yüzde 65`ini kolalı ürünler alıyor. Geçen yıl Çamlıca Gazoz`u satın alarak gazlı içecek pazarına adım atan Ülker, hemen ardından çıkardığı Sunny ve Link markaları bu sektörde ciddi rakip olduğunu göstermişti. Ancak pazarın büyük bölümü olan kola pazarında üretim yapmıyordu. Bir ara Kristal Kola`yı da satın almak isteyen Ülker, sonunda kendi markasını yarattı. Geçen yıl 1.7 milyar dolar ciro elde eden Ülker, yeni ürünlerle yılsonu hedefini 2.3 milyar dolar olarak belirledi.

TÜKETİCİLER İSTEDİ
ColaTurka`yı dün Çırağan Sarayı`nda düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna tanıtan Ülker, ürünün piyasa fiyatını, diğer markaların fiyatlarına paralel olarak düzenledi. ColaTurka, marketlerde 250 ve 330 mililitre ile 1, 2 ve 2.5 litrelik ambalajlarıyla yer alacak.

Pazarda kuvvetli ve başarılı çalışmalar yapan rakipleri olduğunu kaydeden Taner Karamollaoğlu, Yıllardır neden kola üretmediğimiz konusunda binlerce tüketici şikayeti aldık. Sonunda bu büyük pazarda olmamız gerektiğine karar verdik. Yıl sonuna kadar yüzde 25`lik bir pazar payı hedefliyoruz. ColaTurka Türk pazarı için üretildi. Tüketicinin damak tadına en uygun ürünü bulmak için hazırladığımız ürünleri binin üzerinde kişiye tattırdık. En fazla tercih edileni de ColaTurka olarak piyasaya sunduk dedi. Karamollaoğlu, ürünlerin fiyatlarının rekabet şartlarına uyacak şekilde olduğunu belirterek, piyasadaki diğer kola fiyatlarını baz aldıklarını söyledi.

PAZAR CEZBEDİYOR
ColaTurka`nın doğuşunu ise Ülker Ürün Grup Müdürü Şebnem Nasi anlattı. Türkiye`de gazlı içecek pazarının yüzde 65`ine uluslararası 2 markanın sahip olduğunu belirterek, Bu pastanın yüzde 65`inde biz niye yokuz diye sorguladık ve bir kola markası yaratmaya karar verdik dedi.

ColaTurka`yı çıkarırken bir tüketici araştırması yaptıklarını kaydeden Nasi, şöyle devam etti

Müşteri yeni ürünün özgün, kendine güvenen ve Türkiye`nin kolası olacak özellikte olmasını istedi. Bu veriler de bizi ColaTurka`ya götürdü. Deneyenlerin yüzde 80`i bu ürünü çok beğendiğini söyledi. Yüzde 84`ü ise içiminin çok kolay olduğunu, ColaTurka`nın pazar liderleri ile aynı değerleri taşıdığını ifade etti.

ColaTurka içtikçe Türkleşen Amerikan ailesi güldürecek
Y&R Reklamevi tarafından yaratılan ColaTurka`nın reklam filmi New York`ta çekildi. Yönetmenliğini Sinan Çetin`in üstlendiği filmin söz ve müziğini Nil Karaibrahimgil, seslendirmesini ise Kubat yaptı. Hollywood`un komedilerinin ünlü yıldızı Chevy Chase`in başrolde oynadığı reklam filminin konusu şöyle

Tipik bir Amerikalı olan Chase, kahve içmek için girdiği bir cafe`de ColaTurka içen arkadaşının tuhaf davranışları olduğunu farkeder. Chase, arkadaşının Yenge nasıl?, Çoluk çocuk, Bendensin gibi cümlelerine ve giderken yanaklarından öpmesine bir anlam veremez. Evine giden Chase, eşinin akşam yemeğinde kayınvalidesi ve kayınpederi için biber dolması hazırladığını görünce afallar. Akşam yemeğinde ColaTurka içen aile `Dağ başını duman almış` marşını söyler. Filmin sonunda ise ColaTurka içen Chase`in bıyıkları çıkar.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.010 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.